×
×
جدیدترین‌‌ها

نتیجه بخش نبودن واکسیناسیون بدون رعایت دستور العمل ها

  • کد نوشته: 5094
  • اردیبهشت 2, 1400
  • مدیر خانه مطبوعات خراسان رضوی و جمعی از مدیران اصحاب رسانه برای قدردانی از مدافعان سلامت در سازمان نظام پزشکی خراسان رضوی حضور پیدا کردند.
    نتیجه بخش نبودن واکسیناسیون بدون رعایت دستور العمل ها

    روزانه تزریق ۵۰۰ واکسن

    معاون فنی و آموزش و نظارت نظام پزشکی مشهد در گفت‌وگو با نخست نیوز درباره واکسیناسیون پزشکان و کادر درمان گفت: در نظام پزشکی مشهد حدود ۱۷ هزار عضو داریم. واکسیناسیون از ۱۹ فروردین آغاز شده است و به طور متوسط روزانه بین ۲۰۰ تا ۵۰۰ نفر تزریق واکسن را انجام می‌دهیم که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده خوشبختانه ازدحامی وجود ندارد.

    دکتر اصغر حاتمی افزود: تاکنون ۳ هزار واکسن تزریق شده که خوشبختانه عوارض جدی از تزریق واکسن دیده نشده است و هردو نوع واکسن مورد تأیید هستند.

    وی با اشاره به نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی موثق و به موقع، خاطرنشان کرد: متأسفانه گاه تحت تبلیغات سوء افراد غیرپزشک قرار می‌گیریم که در امور پزشکی دخالت می‌کنند. از این رو رسانه‌ها در فضاهای رسمی و مجازی در چند ساله اخیر کمک شایانی به ما کرده‌اند، از طرفی پیوند رسانه با کادر درمان می‌تواند برای اطلاع‌رسانی جامعه بسیار مؤثر باشد.

    دریافت واکسن و رعایت نکات بهداشتی

    عضو هیئت مدیره سازمان نظام پزشکی نیز گفت: از رسانه‌ها توقع داریم مطالب را پیگیر و از مسئولان جواب بخواهند.

    دکتر مسعود زحمتکش با اشاره به این نکته که ویروس کنترل نمی‌شود مگر آنکه حداقل ۷۰ درصد جامعه واکسینه شوند، اظهار کرد: اگر کادر درمان واکسن بزنند اما مردم رعایت نکنند، هیچ اتفاق خوبی نمی‌افتد.

    مدیر روابط عمومی نظام پزشکی مشهد اعلام کرد: متأسفانه این روزها باوجود تعطیلی جدی در خیابان‌ها،‌ شاهد رفت‌وآمدهای زیاد و باز بودن بسیاری از اصناف و فروشگاه‌ها هستیم و این درحالی است که آمار فوتی‌ها در کشور به ۴۰۰ نفر در روز رسیده که معادل سقوط دو هواپیما در روز است.

    رساندن به موقع و مؤثر پیام

    مدیرعامل خانه مطبوعات خراسان رضوی نیز به مناسبت هفته سلامت و گرامیداشت یاد شهدای مدافعان سلامت، در این نشست گفت: رسالت اصلی رسانه، رساندن پیام به مخاطبان است. ازاین رو ضروری است در جلسات برنامه‌ریزی، همفکری و هیئت‌های هم‌اندیشی بتوانیم به راهکارهای بهتر با مردم برسیم.

    مجتبی محمودی افزود: درحال حاضر با حجم بالای رسانه‌ها و همچنین حضور مخاطبان در رسانه‌های مختلف مواجه‌ایم. اینکه پیام به بهترین نحو به مخاطب برسد و مؤثر باشد، این تأثیرگذاری بسیار مهم است و باید روی آن برنامه‌ریزی بیشتری انجام شود.

    وی در ادامه اظهار کرد: بنابراین نیاز به آموزش و فرهنگ‌سازی مداوم در این عرصه وجود دارد که با همفکری بیشتر بین کادر درمان و رسانه این مهم اتفاق می‌افتد.

    وی افزود: درحال حاضر در میدان جنگی قرار داریم و به تعبیر رهبرمعظم انقلاب؛ فرماندهان این جبهه پزشکان متخصص مؤمن هستند. از طرفی همه ما ملزم به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی هستیم و عمل خواهیم کرد.

    وی در خاتمه خاطرنشان کرد: امیدواریم واکسیناسیون به موقع برای همه اقشار انجام شود و خبرنگاران و اصحاب رسانه که در دوران کرونا تعطیلی ندارند و در کنار کادر درمان پای کار بوده و هستند در اولویت قرار بگیرند زیرا بسیاری از خبرنگاران نیز در عرصه کار درگیر کرونا شده‌اند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *