×
×
جدیدترین‌‌ها

برخی به دنبال حاشیه سازی برای فوتبال بانوان هستند

  • کد نوشته: 4946
  • اردیبهشت 1, 1400
  • نائب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال: برخی‌ها می‌خواهند آرامش را از فوتبال بانوان بگیرند و به دنبال حاشیه سازی هستند.
    برخی به دنبال حاشیه سازی برای فوتبال بانوان هستند

    سیده شهره موسوی در گفتگوی اختصاصی با نخست نیوز درباره بازگشت تیم ملی فوتبال بانوان به رده بندی فیفا، گفت: بیانیه‌ای در این خصوص روی سامانه فدراسیون فوتبال منتشر شد، اما مطالبی مطرح می‌شود تا فضای حاکم در فوتبال به سمت و سویی دیگر برود. اگر برنامه‌های فدراسیون به فیفا و‌ای اف سی داده نمی‌شد، تیم ملی بانوان هم به رده بندی برنمی گشت و این طور نبود که بازگشت تیم ملی خود به خودی باشد.
    وی افزود: از ابتدای کار برنامه تیم ملی بانوان و بازی با بلاروس را در هیئت رئیسه جدید قطعی کردیم و با پیگیری‌ها موضوع بازگشت به رده بندی فیفا افتاق افتاد.
    نائب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که رده بندی جدید مربوط به فعالیت ۴۸ ماه قبل تیم‌های ملی بجای ۱۸ ماه گذشته بوده است، گفت: ما هم نگفتیم که هیچ تیمی به این رده بندی برنگشته است، بعضی‌ها می‌خواهند که نشاط و آرامش در حوزه فوتبال بانوان برقرار نشود و بستری برای حاشیه ایجاد می‌کنند، در حالیکه باید برای ایجاد فضایی امیدوار در جامعه تلاش کنیم و اقدامات مثبت را ببینیم.

    به رده بندی برنمی گشتیم، حرف‌های دیگری می‌زدند 
    وی افزود: با پیگیری‌ها برای تیم ملی مسابقه “فیفا دی” (روز رسمی بازی‌های دوستانه فوتبال) را اعلام کردیم، اگر این کار انجام نمی‌شد و به رده بندی برنمی گشتیم، همین دوستان می‌گفتند، چرا همه هستند، به جز تیم ایران!
    موسوی گفت: گاهی بهتر است که نیمه پر لیوان را ببینیم و با سهل انگاری آب به آسیاب دشمن نریزیم. سعی نکنیم فضای ناامیدی و یأس را ترویج دهیم، در حالی که نیاز داریم، امیدوارانه به آینده نگاه کنیم. برای بانوان آینده درخشان آرزو می‌کنم و همه تلاشم را به کار می‌برم تا خدمتگزار کوچکی برای بخش بانوان باشم.

     وظایفم در فدراسیون را انجام می‌دهم 
    وی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود؛ اغلب فعالیت‌های فوتبالی وی به جای حضور در فدراسیون در شرکت بادران انجام می‌شود، افزود: اصلا درست نیست، براساس اساسنامه بنده عضو موظف هیئت رئیسه نیستم، اما وظایفم در فدراسیون را انجام می‌دهم. اگر به فدراسیون سر نمی‌زدم، هیچ یک از این اتفاقات برای بانوان رخ نمی‌داد.

     از بخش بانوان سوءاستفاده نمی‌کنم 
    نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال گفت: برخی‌ها در گوشه‌ای دیگر از دنیا حرف‌هایی می‌زنند و سعی می‌کنند، فضای حاکم را تخریب کنند و عده‌ای هم با تکرار این حرف‌ها از آن‌ها حمایت می‌کنند! فعالیتم در شرکت بادران هیچ ارتباطی با سوءاستفاده از بخش بانوان فدراسیون ندارد.
    وی افزود: بنده ۱۰ سال است که در شرکت خودم کار می‌کنم و نیازی ندارم، جامعه فوتبال را به سمت آن سوق دهم، چون کسب و کارم حرفه‌ای و مستقل است و در خصوص فعالیت‌های غیرفوتبالی با بانوان فوتبال کاری ندارم.

     برنامه ریزی اردوها و انتخاب سرمربی 
    موسوی با اشاره به برنامه‌های اردویی تیم ملی فوتبال بانوان، گفت: فقط با تعدادی از بانوان در خصوص انتخاب سرمربی تیم ملی و برپایی اردو‌ها صحبت کرده ام. آمادگی برپایی اردو‌های تیم ملی را از اواخر فروردین یا چهارم اردیبهشت داشتم.
    وی افزود: منتظر برگزاری جلسه هیئت رئیسه فدراسیون بودم تا ابتدا سرمربی تیم ملی انتخاب شود، اما با توجه به این که این جلسه تا چهار اردیبهشت برگزار نمی‌شود، اردویی هم برپا نخواهد شد. برای برپایی اردو‌ها سرمربیان پیشنهادی ام در سه رده سنی را در جلسه هیئت رئیسه فدراسیون مطرح می‌کنم.

     پاداش فوتسال، کار ناتمام ۳ سال قبل 
    نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال در خصوص پرداخت پاداش تیم ملی فوتسال بانوان، گفت: کاری که در سه سال گذشته انجام نشده بود، با همت هیئت رئیسه جدید فدراسیون و با نظر مساعد آقای عزیزی خادم انجام شد. رئیس فدراسیون فوتبال از ابتدای کاندیداتوری اش برای ریاست فدراسیون نگاه مثبتی به بانوان داشت و با پیگیری‌هایی که داشتم، این پاداش پرداخت شد.
    وی در خصوص بحث کسر مالیات از پاداش اعضای تیم ملی فوتسال بانوان، افزود: این مالیات طبق قوانین جاری کشور باید کم می‌شد و از عهده من و یا هیئت رئیسه فدراسیون خارج بود.

     بودجه‌ای برای افزایش پاداش نداشتیم 
    موسوی در خصوص اینکه چرا مبلغ پاداش تیم ملی فوتسال بانوان توجه به تاخیر در پرداخت آن افزایشی نداشت، گفت: چند سال قبل مصوبه‌ای در هیئت رئیسه فدراسیون مطرح شد، اگر می‌خواستیم، افزایشی داشته باشیم، اول باید منابع آن تامین می‌شد؛ بنابراین تصمیم بر این شد تا همان مبلغ قبلی پرداخت شود.
    وی افزود: واقعا برای افزایش پاداش نمی‌توانستیم کاری انجام دهیم، چرا که بحث تحریم‌ها و پول‌های بلوکه شده ما در فیفا وجود دارد.
    نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال گفت: به جز محدودیت‌های مالی، سعی کردیم، ابتدا وفای به عهد کرده و اصل مبلغ تعهد سه سال قبل را پرداخت کنیم. در این قضیه ما فقط اجرا کننده بودیم و توان افزایش پاداش خارج از قوانین را نداشتیم. در دوره‌های بعدی پاداش قهرمانی بر مبنای شرایط جدید لحاظ خواهد شد.
    وی افزود: همه تلاشم را می‌کنم که نگاه متمایز نسبت به بانوان از بین برود و اصلاح شود. یکی از برنامه‌های آقای عزیزی خادم همین موضوع است و انتخابم به عنوان فردی فعال در این حوزه نشان دهنده این است، که هیئت رئیسه فدراسیون جدید از بانوان حمایت می‌کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *