×
×
جدیدترین‌‌ها

آمار خودکشی کهنه‌سربازان آمریکایی بسیار بالاتر از موارد گزارش‌شده است

  • کد نوشته: 49112
  • شهریور 29, 1401
  • یک مطالعه وسیع و گسترده نشان داد، کهنه‌سربازان ارتش آمریکا تقریبا دو برابر درصدی که از سوی دولت گزارش شده، دست به خودکشی می‌زنند و روزانه معادل یک جوخه از سربازان سابق از بین می‌روند.
    آمار خودکشی کهنه‌سربازان آمریکایی بسیار بالاتر از موارد گزارش‌شده است

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری راشا تودی، گروه غیر انتفاعی “شرکای جنگ آمریکا” در این مطالعه اعلام کرد: براساس آمار خودکشی‌هایی که رسما اعلام می‌شوند، روزانه به طور میانگین ۲۴ سرباز سابق ارتش آمریکا می‌میرند که ۳۷ درصد بیشتر از آماری است که توسط وزارت امور کهنه‌سربازان آمریکا گزارش شده است.

    بعلاوه، روزانه به طور میانگین ۲۰ مجروح بر اثر “مرگ و میر ناشی از خودزنی” از جمله مصرف بیش از حد مواد مخدر جان خود را از دست می‌دهند.

    وزارت امور کهنه‌سربازان آمریکا معمولا مرگ‌ و میرهای ناشی از خودزنی را به عنوان مرگ‌های تصادفی یا غیرمشخص دسته‌بندی می‌کند اما گروه “شرکای جنگ آمریکا” تاکید دارد که چنین مواردی شامل اقدامات تعمدی است که در بسیاری از موارد فرد عمدا قصد کشتن خود را دارد.

    مطالعه این گروه که با همکاری محققان در دانشگاه آلاباما و دانشگاه دوک انجام شده، بر مبنای بررسی عمیق و دقیق آمار ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۸ میلادی از هشت ایالت قرار دارد. وزارت امور کهنه‌سربازان آمریکا برای آن دوره گزارش داده بود که روزانه ۱۷.۷ خودکشی در بین کهنه‌سربازان آمریکایی صورت می‌گیرد.

    جیم لورین، رئیس گروه “شرکای جنگ آمریکا” به شبکه ان‌بی‌سی‌نیوز گفت: این ویرانگر است. نه تنها خودم بلکه پسرم، دامادم و حتی همسرم جز کهنه‌سربازان آمریکایی هستیم. کهنه‌سربازان بسیاری را می‌شناسم که بر اثر خودکشی جان خود را از دست داده‌اند.

    گروه “شرکای جنگ آمریکا” گمانه‌زنی کرد که آمار پایین خودکشی کهنه‌سربازان احتمالا ناشی از خطای انسانی و دیگر فاکتورهایی است که باعث شده بسیاری از مرگ و میرها به اشتباه طبقه‌بندی شوند.

    این مطالعه نشان داد که سربازان سابق با کمتر از سه سال سابقه خدمت‌ در معرض بیشترین خطر خودکشی هستند و آنهایی که در دوران خدمت نظامی‌شان تنزل رتبه پیدا کرده‌اند، به طور کلی ۵۶ درصد بیش از کهنه‌سربازان دست به خودکشی می‌زنند. همچنین به ازای هر سال خدمت اضافی حدود دو درصد از احتمال خودکشی در بین کهنه‌سربازان کم می‌شود.

    محققان پی بردند که در بین شاخه‌های مختلف ارتش، ‌کهنه‌سربازان از گارد ساحلی بالاترین نرخ خودکشی را دارند و پس از آن تفنگداران دریایی، ارتش، نیروی دریایی و نیروی هوایی قرار دارند. آمارها و نرخ‌ها در بین گروه‌ها جنسیتی و نژادی تقریبا یکی است. کهنه‌سربازانی که با فردی زندگی می‌کنند از جمله همسر تقریبا ۴۰ درصد کمتر از کهنه‌سربازانی که تنها زندگی می‌کنند میل به خودکشی دارند.

    مطالعه صورت گرفته در سال گذشته توسط دانشگاه براون نشان داده بود که از زمان آغاز جنگ آمریکا علیه “ترور” در سپتامبر سال ۲۰۱۱ میلادی، سربازان و کهنه‌سربازان آمریکایی چهار برابر بیشتر از آنکه در میدان‌های جنگ کشته شوند، از طریق خودکشی جان داده‌اند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *