×
×
جدیدترین‌‌ها

بهترین راه هدایت نقدینگی به تولید
تولید بدون کارخانه، بهترین راه هدایت نقدینگی

  • کد نوشته: 44898
  • تیر 16, 1401
  • نقدینگی بالا که برای آن برنامه‌ای نباشد و از طرفی با میزان تولید هماهنگی نداشته باشد، یکی از معضلاتی است که سال‌هاست دولتمردان ایرانی با آن مواجه هستند که همین نداشتن برنامه سبب می‌شود پول، روزی بر روی مسکن سوار شود و روزی دیگر بر بازار دلار.
    تولید بدون کارخانه، بهترین راه هدایت نقدینگی

    نخست نیوز : بر اساس اعلام بانک مرکزی، حجم نقدینگی در پایان فروردین‌ماه سال ۱۴۰۱ معادل ۴۸۲۳۴.۰ هزار میلیارد ریال بوده است که اگرچه این میزان نشان از رشد منفی نسبت به سال قبل دارد، اما همچنان کارشناسان بر بالا بودن و خاصه سرگردان بودن آن و تاثیر منفی که بر اقتصاد کشور می‌گذارد تاکید دارند.
    محمد حسین روشنک، رییس کانون کارافرینان خراسان رضوی میگوید: معتقدم با شیوه جدید تامین مالی و توسعه صنعت و تولید می‌توانیم نیاز واحدهای تولیدی و صنعتی را برطرف کنیم.
    تولید بدون کارخانه یا تولید سفارشی یا تولید قراردادی که البته حرف جدیدی در اقتصاد نیست و سال‌هاست که در کشورهای غربی مطرح است، یکی از روش‌هایی است که می‌توان با بهره‌گیری از آن، مشکل نقدینگی را مرتفع کرد.
    به‌طورکلی تولید بدون کارخانه به این معناست که چنانچه ۵۰ کارخانه تولید رب گوجه‌فرنگی در کشور با ظرفیت ۵۰ درصد مشغول به کار است، فرد دیگری از برند متفاوت، کارخانه‌ تولید رب گوجه فرهنگی با ظرفیت ۴۰ درصد بنا نکند، بلکه همان سرمایه را به دیگر کارخانه‌ها تزریق و سفارش محصول دهد.
    هدف از چنین تولیدی این است که نقدینگی حوزه تجارت به صنعت موجود هدایت شود، البته طبق آنچه که گفته شد، این مساله، روش جدیدی نیست و به‌طور مثال شرکت سامسونگ عمده تولیدات خود را سفارشی تهیه می‌کند.

    خبرنگار : سیده نجمه امینی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *