×
×
جدیدترین‌‌ها

تاثیر راهبردی روز قدس بر انتفاضه

  • کد نوشته: 39826
  • اردیبهشت 8, 1401
  • روز قدس هرسال به‌عنوان روزی که پرونده جنایت و اشغالگری رژیم موقت و روبه‌زوال صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین و تعدی به مسجدالاقصی به‌عنوان قبله اول مسلمین، مورد بازخوانی و در معرض افکار عمومی جهانیان قرار می‌گیرد از اهمیت و حساسیت تعیین‌کننده‌ای برخوردار است و راهپیمایی روز قدس، تاثیر راهبردی قابل‌توجهی درروند انتفاضه مقدس و روحیه بخشی به مبارزان فلسطینی خواهد داشت.
    تاثیر راهبردی روز قدس  بر انتفاضه

    نخست نیوز : وقوع تحولات بسیار مهم جاری در سرزمین‌های اشغالی را می‌توان نقطه عطفی در انتفاضه و مبارزه ملت فلسطین علیه رژیم جعلی ، کودک کش و موقت صهیونیستی توصیف کرد و این تحولات و تحرکات میدانی، راهپیمایی روز قدس امسال را از اهمیت زیادی برخوردار کرده است.
    صهیونیست‌ها همواره تلاش داشتند، موضوع مقابله نظامی و مقاومت را به لحاظ جغرافیایی به نوار غزه محدود کنند، اما اکنون این مقاومت و مقابله به کرانه باختری و کل سرزمین‌های اشغالی تسری پیداکرده و در حال گسترش است.
    جمهوری اسلامی ایران، یک منطق و نگاه دینی، انسانی و حقوق بشری به موضوع فلسطین و مساله حمایت از مردم مظلوم آن دارد و این موضع ثابت و همیشگی است.
    به‌یقین امسال هماهنگی‌های لازم برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر راهپیمایی روز قدس صورت گرفته و علاوه بر مراسم میدانی، برنامه‌های منسجمی در فضای‌مجازی و رسانه‌ای داریم.
    با توجه به اینکه در دو سال گذشته راهپیمایی روز قدس تحت تاثیر شرایط کرونایی کشور و پروتکل‌ها و دستورالعمل بهداشتی به‌صورت موتوری و خودرویی برگزار شد، امسال به توفیق الهی شاهد حضور پرشور و شاداب مردمی در مسیرهای راهپیمایی روز قدس خواهیم بود و شرایط و بسترها برای برگزاری گسترده این مراسم در فضای باز وجود دارد.
    مساله اساسی در موضوع فلسطینِ امروز موضوع «قدس» شریف است.
    صهیونیست‌ها در طراحی جدید خود راهبرد و سیاست گام‌به‌گام را پیش‌گرفته‌اند و بازمان بندی حضور شهرک‌نشینان و مسلمانان فلسطین سعی در حضور دائمی خوددارند.
    متاسفانه برخی کشورهای عربی نیز مساله بازسازی غزه را منوط به آرام کردن شرایط در قدس کرده‌اند ولی باوجود فشارهای صهیونیست‌ها و حکومت خودگردان بحمدالله مردم درصحنه حاضر شدند و شرایط را به صورتی رقم زدند که رژیم صهیونیستی علاوه بر برداشتن شروط خود به واسطه‌هایی برای پایان دادن اتفاقات قدس متوسل شدند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *