×
×
جدیدترین‌‌ها

ترودو:‌
وزیر دفاع کانادا به زودی به لتونی و اوکراین سفر می‌کند

  • کد نوشته: 31732
  • بهمن 8, 1400
  • نخست وزیر کانادا اعلام کرد، به دنبال افزایش حضور نظامی این کشور در اوکراین در بحبوحه تنش‌ها با روسیه، وزیر دفاع کانادا طی چند روز آتی به لتونی و اوکراین سفر خواهد کرد تا با نیروهای کانادایی مستقر در این دو کشور دیدار کند.
    وزیر دفاع کانادا به زودی به لتونی و اوکراین سفر می‌کند

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در کنفرانس خبری که‌ آنیتا آناند، وزیر دفاع این کشور نیز در آن حضور داشت، گفت: وزیر کشور کانادا طی چند روز آتی به لتونی و اوکراین سفر می‌کند تا با نیروهایمان در این دو کشور ملاقات کند.

    وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: در بحبوحه تنش‌های امنیتی میان اوکراین و روسیه، کانادا یک کمک بشردوستانه و توسعه‌ای به ارزش ۵۰ میلیون دلار کانادا (۴۰ میلیون دلار آمریکا) برای کی‌یف فراهم خواهد کرد.

    ترودو افزود: این کمک جدای از وام ۱۲۰ میلیون دلاری است که هفته گذشته اعلام کردیم.

    در همین کنفرانس خبری، آنیتا آناند اعلام کرد: کانادا ۴۰۰ نیروی دیگر برای کمک به ارتش اوکراین مستقر خواهد کرد و ۶۰ تن از آنها در چند روز آتی مستقر می‌شوند.

    ‌وی گفت: امروز مفتخریم که تمدید و توسعه عملیات “یونیفایر” (متحدکننده) را اعلام کنیم. ما با یک بودجه ۳۴۰ میلیون دلاری ظرفیت هیئت آموزشی‌مان در اوکراین را افزایش خواهیم داد و ۴۰۰ نیروی دیگر از نیروهای مسلح کانادا را در اوکراین مستقر خواهیم کرد که ۶۰ تن از آنها طی چند روز آتی مستقر می‌شوند.

    ترودو نیز در این باره اعلام کرد که کانادا این عملیات را برای سه سال دیگر تمدید و فورا تعداد نیروهای خود را دو برابر می‌کند؛ نیروهایی که عملیات‌های آموزشی انجام می‌دهند و یا از ارتش اوکراین حمایت می‌کنند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *