×
×
جدیدترین‌‌ها

ماکرون خواستار توافق امنیتی جدید اروپا با روسیه شد

  • کد نوشته: 31014
  • بهمن 1, 1400
  • رئیس‌جمهور فرانسه با بیان اینکه لازم است اتحادیه اروپا بیش از حد به منابع انرژی روسیه وابسته نباشد، خواستار توافق امنیتی جدید این اتحادیه با مسکو شد.
    ماکرون خواستار توافق امنیتی جدید اروپا با روسیه شد

    به گزارش نخست نیوز ، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه شامگاه چهارشنبه از اعضای اتحادیه اروپا خواست تا با هم همکاری کنند و در هفته‌های آتی پیشنهادهایی برای یک توافق امنیتی جدید با روسیه تهیه کنند که شامل گفتگوی صریح با مسکو باشد.

    ماکرون در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده در مورد استقرار نظامی روسیه در مرزهای اوکراین، توضیح نداد که «نظم امنیتی و ثبات جدیدی» که او به دنبال آن است چه می‌تواند باشد، اما گفت که باید اطمینان حاصل کرد که اروپا از منافع خود دفاع می‌کند.

    به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وی در حالی که اولویت های فرانسه برای ریاست شش ماهه اتحادیه اروپا را مطرح می کرد، به پارلمان اروپا گفت: «ما مطمئن خواهیم شد که اروپا صدای منحصر به فرد و قوی خود را به گوش می‌رساند».

    برخی از کشورهای اروپایی نگران هستند که در گفتگوهای امنیتی مستقیم آمریکا با روسیه، که آنها دور زده شوند و نگرانی های امنیتی آنها نادیده گرفته شود.

    رئیس‌جمهور فرانسه توضیح داد: «خوب است که اروپایی‌ها و ایالات متحده با هم هماهنگ شوند، اما لازم است اروپایی‌ها گفتگوهای خود را انجام دهند. ما باید یک پیشنهاد مشترک، یک چشم انداز مشترک، یک نظم امنیتی و ثبات جدید برای اروپا ارائه دهیم.»

    به نوشته رویترز، ماکرون گفت که اروپایی ها این پیشنهاد را قبل از گفتگو با روسیه با متحدان ناتو در میان خواهند گذاشت.

    ماکرون که از حامیان برخورداری اتحادیه اروپا از «خود مختاری استراتژیک» در زمینه دفاعی است، اظهار داشت که این اتحادیه باید خود را در موقعیتی قرار دهد تا مطمئن شود که «می تواند به آن احترام گذاشته می‌شود» و اینکه اطمینان حاصل کند که برای منابع انرژی بیش از حد به روسیه وابسته نیست.

    بر اساس این گزارش، وی که سه ماه دیگر با انتخابات ریاست‌جمهوری روبه‌رو می‌شود، گفت که فرانسه و آلمان می‌خواهند در گفتگو با روسیه و اوکراین به دنبال راه‌حلی برای تنش‌ها باشند.

    پیش از این، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روسیه را متهم کرده بود که قصد دارد کشورهای اروپایی را از مذاکرات امنیتی «حذف» کند، اما ابراز امیدواری کرد که آمریکا اجازه این امر را ندهد. (جزئیات بیشتر)

    با این حال، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا با ادعای اینکه روسیه با انباشت نیروی نظامی در مرز اوکراین به‌دنبال کسب امکان اقدام علیه این کشور است، گفت مسکو باید از بین دیپلماسی و تقابل، یکی را انتخاب کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *