×
×
جدیدترین‌‌ها

معترضان به قوانین کرونایی به پارلمان رومانی حمله کردند

  • کد نوشته: 28402
  • دی 2, 1400
  • معترضان رومانیایی تلاش کردند تا در اقدامی عصیانگرایانه و برای جلوگیری از تصویب اوراق اجباری سلامت مربوط به کرونا توسط قانونگذاران، به پارلمان یورش ببرند.
    معترضان به قوانین کرونایی به پارلمان رومانی حمله کردند

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری رویترز، پلیس ضد شورش با مسدودسازی محل عبور معترضان در بخارست، پایتخت، از ورود آنها به ساختمان پارلمان جلوگیری کرد. معترضان خشمگین در مسیر خود برخی از خودروها را تخریب کرده و باعث بند آمدن عبور و مرور خودورها شدند.

    درحالیکه ائتلاف حاکم میانه‌روها و چپ گراها در حال حاضر مشغول گفتگو درباره مفاد اوراق اجباری سلامت در ارتباط با کرونا هستند، هنوز هیچ لایحه‌ای درباره این مساله در دستورکار پارلمان وجود ندارد.

    حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ نفر از سراسر رومانی در مقابل پارلمان تجمع کرده و پرچم‌های کشور را به دست داشتند و شعار “آزادی” سر می‌دادند. این اعتراضات توسط یک گروه ملی‌گرای تندرو به نام “ائتلاف برای متحد ساختن رومانیایی‌ها” برگزار شده بود.

    در اکتبر سال جاری میلادی، سناتورهای این کشور با آرایی نزدیک لایحه‌ای را که درباره محدودیت‌ها و قوانین کرونایی بود و کادر درمان، کارمندان بخش دولتی و سایر کارمندان در شرکت‌های خصوصی را ملزم می‌کرد تا اوراق مربوط به سلامت و واکسیناسیون را به همراه داشته باشند، رد کردند.

    دولت ائتلافی رومانی در حال رایزنی برای یک لایحه جدید است که اکثریت کارمندان را ملزم می‌کند تا نشان دهند که یا واکسینه شده‌اند، یا از بیماری بهبود یافته‌اند یا اخیرا تست منفی کرونا داشته‌اند اما هنوز بر سر اینکه چه کسی باید پول تست‌ها را بدهد و اینکه تا چه مدت باید این کار انجام شود، توافقی صورت نگرفته است.

    رومانی دومین کشور اتحادیه اروپاست که تقریبا فقط ۴۰ درصد از جمعیت آن به دلیل بی اعتمادی به نهادهای دولتی و آموزش‌های نادرست و کم مربوط به واکسن، واکسینه شده‌اند. در اوج موج چهارم کرونا در اکتبر، این کشور در راس فهرست جهانی مرگ‌های ناشی از کرونا در هر میلیون نفر قرار داشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *