×
×
جدیدترین‌‌ها

تجلیل از قهرمانان جهانی کشتی ناشنوا خراسان رضوی

  • کد نوشته: 18544
  • شهریور 11, 1400
  • نخست نیوز – مجید خروشی– رییس هیات ناشنوایان استان از برگزاری مراسم تجلیل از کشتی‌گیران مدال آور خراسان رضوی در مسابقات جهانی 2021 ترکیه خبر داد. محمد رضا شیخ‌زاده افزود: به مناسبت گرامی داشت هفته دولت و همچنین تجلیل از قهرمان کشتی  ناشنوا جوانان خراسان رضوی در تالار سازمان بهزیستی مشهد مراسمی به‌پاس قدردانی از […]

    تجلیل از قهرمانان جهانی کشتی ناشنوا خراسان رضوی

    نخست نیوز مجید خروشی– رییس هیات ناشنوایان استان از برگزاری مراسم تجلیل از کشتی‌گیران مدال آور خراسان رضوی در مسابقات جهانی 2021 ترکیه خبر داد.

    محمد رضا شیخ‌زاده افزود: به مناسبت گرامی داشت هفته دولت و همچنین تجلیل از قهرمان کشتی  ناشنوا جوانان خراسان رضوی در تالار سازمان بهزیستی مشهد مراسمی به‌پاس قدردانی از این کشتی‌گیران به همت سازمان بهزیستی مشهد با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

    در مسابقات کشتی ناشنوایان جوانان جهان 3کشتی‌گیر در آزاد و فرنگی از خراسان رضوی حضور داشتند که در وزن 57 کیلوگرم در رشته آزاد ابوالفضل جامه‌داری نماینده خراسان رضوی در این مسابقات موفق به کسب مدال نقره شد.

    وی یادآور شد:فردین توکلی دیگر نماینده کشتی ناشنوایان کشور از خراسان رضوی در جایگاه چهارم قرار گرفت و در رشته فرنگی نیز مصطفی یحیایی نماینده خراسان رضوی موفق به کسب مدال برنز این مسابقات شد.

    وی خاطرنشان کرد: تیم کشتی جوانان کشورمان در مجموعه در این مسابقات توانست در رشته آزاد به مقام سوم کشتی جوانان ناشنوایان جهان دست یابد همچنین تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ناشنوای کشورمان با کسب یک مدال طلا ، یک مدال نقره و ۲ مدال برنز ، پس از تیم روسیه به‌عنوان نایب‌قهرمانی مسابقات قهرمانی جهان در ترکیه دست‌یافت.

    شیخ‌زاده که در این مسابقات به‌عنوان یکی از مسوولان حضور داشت گفت: مسابقات با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و باکیفیت بالا برگزار شد و خوشبختانه بچه‌های ما خیلی خوب ظاهر شدند.

    وی تصریح کرد: به همین مناسب همزمان با فرارسیدن هفته دولت سازمان بهزیستی مشهد اقدام به برگزاری مراسم تجلیل از2نفر از کشتی‌گیران ناشنوا استان(فردین توکلی،ابوالفضل جامه‌داری) کرد.

    شیخ‌زاده اظهار داشت: این مراسم با حضور دکتر فیروزی رییس سازمان بهزیستی ، علیزاده معاون توانبخشی و باقری مسوول  کمیته کشتی  استان  و بهروز جلالی مربی  این کشتی‌گیران در محل تالار بهزیستی برگزار شد .

    رییس هیات ناشنوایان استان ادامه داد: در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر و هدایای نقدی از کشتی‌گیران و مربی تیم تقدیر به عمل آمد.

    در حاشیه این مراسم شیخ‌زاده به برخی از مشکلات قهرمانان ورزشی ناشنوا اشاره کرد و گفت:یکی از مهمترین مشکلات ناشنوایان عدم وجود مترجم و عدم توجه به زبان اشاره در جامعه و در اداره‌ها و  دستگاه‌هاست.

    وی خاطرنشان کرد:اشتغال یکی دیگر از مهم‌ترین مشکلات ناشنوایان است بااین‌وجود، قانونِ سهم سه‌درصدی ناشنوایان و معلولان از سهمیه استخدام دستگاه‌های اجرایی به‌صورت کامل اجرا نمی‌شود.

    وی با اشاره به این‌که هیات در تلاش است مانند گذشته در رشته‌های جودو ،والیبال حضوری جدی داشته باشد،ادامه داد: از مدیریت شهری نیز درخواست داریم امتیازاتی در خصوص استفاده از من کارت، حمایت مالی از ورزشکاران و تیم داری در رشته‌های مفرح ،استفاده از فضاهای ورزشی و نظیر آن برای ناشنوایان اختصاص دهد.

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *