×
×
جدیدترین‌‌ها

رهاسازی گونه‌های درمان یافته مرکز بازپروری پردیسان

  • کد نوشته: 16153
  • مرداد 17, 1400
  • مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست گفت: سومین مرحله رهاسازی حیات وحش درمان و بازپروری شده در کلینیک حیات وحش پردیسان در سال ۱۴۰۰ و مرحله پنجم از سال ۹۹ با موفقیت انجام شد.
    رهاسازی گونه‌های درمان یافته مرکز بازپروری پردیسان

    به گزارش نخست نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، شهاب الدین منتظمی اظهار داشت: تعداد گونه های رهاسازی شده در سال ۱۴۰۰ حدود ۳۰۰ گونه و در طول دو سال گذشته بیش از ۵۰۰ گونه است.

    وی ادامه داد: گونه های رهاسازی شده عمدتا شامل گونه های بیمار و آسیب دیده هستند که تحویل کلینیک حیات وحش پردیسان شده و پس از درمان و بازپروری به طبیعت بازگردانده شدند.

    منتظمی گفت: عمده این گونه ها شامل شغال، روباه، جوجه تیغی، انواع لاکپشت آبی و خاکی، انواع پرندگان شکاری، آبزی و کنار آبزی، انواع مارها و خزندگان بوده است.

    وی اظهار داشت: به رغم کمبود اعتبار، با همت کارشناسان و دامپزشکان دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش، کادر دامپزشک و نیروهای اجرایی مستقر در کلینیک، نظارت مستقیم معاون دفتر نظارت و مدیریت حیات وحش و با کمک و همکاری تشکل های مردم نهاد این موفقیت به دست آمده است.

    منتظمی افزود: این مرکز به عنوان بازوی کمکی و اجرایی دفتر حیات وحش شاید جزو معدود بخش های دولت است که به دور از تغییر و تحولات موجود در سر راه دولت همچنان با قدرت و انگیزه مضاعف در حال انجام وظیفه و نجات جان گونه های آسیب دیده حیات وحش است.

    مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت حیات وحش سازمان گفت: امید است با استقرار دولت جدید چالش ها و کمبودهای مرکز برطرف شود تا بیش از پیش در تحقق اهداف تبیین شده موفق باشند.

    منبع: ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *