×
×
جدیدترین‌‌ها

ایرانی جان می‌دهد؛ اما خلیج فارس را نه

  • کد نوشته: 110201
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۳
  • تاریخ گواهی می‌دهد که آب و خاک «خلیج فارس» چون خون و تن بخشی از وجود هر ایرانی است و هر گونه دست درازی به سر حدات و کرانه‌های آن اعلان جنگی آشکار علیه ایرانیان خواهد بود که بارها با اهدای خونشان خلیج فارس را از گزند تجزیه و اشغال حفظ کرده‌اند.
    ایرانی جان می‌دهد؛ اما خلیج فارس را نه

    به گزارش نخست نیوز، شرایط این روزهای کشورمان ما را یاد ایام گذشته می‌اندازد؛ روزهایی که تازه انقلاب اسلامی پیروز شده بود و هرکس به فکر سهم خواهی بر آمده بود تا به پاس دست مزد مبارزه‌اش به بخشی از خاک میهن‌مان دستبرد بزند.

    گروهی در ترکمن صحرا و جناحی در کردستان و عده‌ای هم در جنوب ایران به فکر چند پاره کردن کشورمان بودند. دشمنان کشور، از آمریکا گرفته تا رژیم بعثی صدام و احزاب کومله و دموکرات آن زمان  تلاش کردند تا ایران را به‌ویژه از نظر قومی و مذهبی به سوی تجزیه بکشانند.

    درسی که تجزیه‌طلبان داخلی و خارجی از جنگ با ایران گرفتند

    پس از ناکامی این طرح‌شان آنها جنگی را به رهبری صدام بر کشورمان تحمیل کردند که هشت سال به طول انجامید و بیش از ۲۲۰ هزار تن شهید شدند تا چشم طمع دشمنان را با شهادت‌شان کور کنند و دندان‌هایی که برای دریدن خاک میهن تیز کرده بودند بشکنند.

    هم اکنون نیز همین طرح بار دیگر با چهره ای دیگر در حال تکرار است و سران کشورهای اروپایی در کنار اعضای شورای همکاری خلیج فارس به دنبال پی ریزی طرحی حقوقی هستند تا سه جزیره (ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک) به خاک امارات ضمیمه کنند. نکته این است که این جزایر پیش از تشکیل و اعلام استقلال امارات توسط ایران از اشغالگران انگلیسی پس گرفته شده است.

    جزایر سه گانه ایرانی بوموسی یا ابوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک علاوه بر آنکه بخشی از خاک ایران است، به جهت آنکه حاکمیت را بر بخش عمده خلیج فارس تثبیت کرده، اهمیت راهبردی برای ملت ایران دارد و اساساً تلاش برای تغییر نام خلیج فارس توسط عرب‌ها، مقدمه‌ای برای دست گذاشتن بر روی این سه جزیره و چه بسا در دهه‌های بعد بر روی دیگر جزایر ایران است.

    سرکشی خلیج فارس مقابل دشمنان در طول تاریخ

    این در حالی است که روزگار هرمز هیچگاه بر وفق مراد بیگانگان نبوده است. سال ۱۰۰۰ شمسی، شاه عباس که نیروی دریایی نداشت، تدبیر کرد و با کمپانی تازه‌تأسیس هند شرقی که آن‌موقع هنوز چندان قدرت نگرفته بود، هماهنگ کرد و قرار شد در جنگ با پرتغالی‌ها طرف آن‌ها را نگیرند و کمکشان نکنند و چند تا کشتی تجاری کمپانی را هم در اختیار سپاهیان ایران بگذارند تا بتوان به جزیره‌ها سرباز اعزام کرد. سال بعدش «امام‌قلی خان» سردار صفوی که حاکم فارس هم بود، رفت بندر گمبرون را گرفت و همان‌موقع نامش شد بندرعباس و بعد قشم را گرفت و بعد به قلعه پرتغالی‌ها در جزیره هرمز حمله برد و ده‌ها هزار سرباز ایرانی در نبردی سخت در خاک خودشان رشادت کردند و بیگانه را تسلیم و اخراج کردند.

    منبع ایسنا

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *