×
×
جدیدترین‌‌ها

ارسال بیش از ۱۴۰ مقاله به دبیرخانه همایش امنیت و ایمنی غذایی

  • کد نوشته: 110043
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳
  •  رئیس همایش ملی پژوهش های کاربردی امنیت غذایی، ایمنی غذایی و سلامت گفت: بیش از ۱۴۰ مقاله به دبیرخانه رسیده است که ۱۰۴ عنوان آن در قالب پوستر و سخنرانی ارائه می‌شود.
    ارسال بیش از ۱۴۰ مقاله به دبیرخانه همایش امنیت و ایمنی غذایی

    به گزارش نخست نیوز سید محمد علی رضوی در این همایش افزود : همایش ملی پژوهش‌های کاربردی امنیت غذایی، ایمنی غذایی و سلامت به مناسبت روز جهانی غذا و در 4 قالب محورهای تولید و فرآوری غذا، جامعه و دسترسی به غذا، مصرف و سلامت غذا، تاب‌آوری، ثبات و پایداری و با ارائه مقالات مرتبط با همین موضوعات آغاز به کار کرده است.

    وی اظهارکرد : امنیت و ایمنی غذایی با هدف تامین غذای ایمن و مورد نیاز مردم ایمنی غذایی یک نگرانی جهانی است که زمینه های مختلف زندگی روزمره را پوشش می‌دهد و دستیابی به غذای ایمن و کافی  از مهمترین وظایف دولتها و سیاستگذاران هر جامعه است، بنابراین منظور از ایمنی غذایی بررسی، آماده سازی و ذخیره مواد غذایی است که حداقل خطر ابتلا به بیماری‌های ناشی از آلودگی‌های میکروبی، فیزیکی و شیمیایی را داشته باشد، در حالی‌که امنیت غذایی به تامین غذای کافی، سالم و در دسترس برای تمامی افراد در سراسر کشور می‌پردازد.

    رضوی خاطرنشان کرد: امنیت غذایی و ایمنی غذایی مفاهیمی متفاوت اما مرتبط به یکدیگر هستند که تاثیری عمیق بر کیفیت زندگی انسان ها دارند. غذای سالم و بدون آلودگی برای سلامت و زندگی انسان ها شرطی ضروری است (ایمنی غذایی) در حالی که بسیاری از مردم در سراسر جهان به مواد غذایی دسترسی نداشته و یا از توان مالی برای خرید غذای کافی و مناسب برخوردار نیستند (امنیت غذایی).

    رئیس همایش ملی پژوهش های کاربردی امنیت غذایی ،ایمنی غذایی و سلامت ادامه داد: همزمان با روز جهانی غذا در تاریخ 25 مهرماه 1403، موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی با همکاری صنایع، نهادهای آموزشی و اجرایی با هدف تولید، گسترش و انتشار دانش، سیاست گذاری و ترویج سیاست های مبتنی بر قوانین، توسعه زیرساخت ها و تبادل دستاوردهای پژوهشی در حوزه امنیت و ایمنی غذا که در نهایت به ارتقای سلامت جامعه منجر خواهد شد.

    اقدام به برگزاری همایش امنیت غذایی، ایمنی غذایی و سلامت کرده است. رضوی خاطرنشان کرد: امیدواریم که با مشارکت گسترده متخصصین و اندیشمندان حوزه های ذی ربط اعم از علوم کشاورزی، صنایع غذایی، بهداشت، پزشکی، مسئولین اجرایی و نمایندگان نهادهای قانونگذاری، دستاوردهای همایش به ارتقای سلامت جامعه و مصرف کنندگان منجر شود.

    سیده بهجت موسوی مقدم

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *