×
×
جدیدترین‌‌ها

واحد‌های کار آفرینی زندان چالشی برای توسعه مهارت آموزی

  • کد نوشته: 110056
  • ۲۸ مهر ۱۴۰۳
  • معاون استاندار و فرماندار مشهد مقدس از واحد‌های تولیدی و کارآفرینی زندان مرکزی شهرستان بازدید کرد.
    واحد‌های کار آفرینی زندان چالشی برای توسعه مهارت آموزی

    به گزارش نخست نیوز، مجید خروشی– محسن داوری با اشاره به بازدید صورت گرفته از واحد‌های گوناگون تولیدی و کارآفرینی زندان مرکزی شهرستان مشهد، اظهار کرد: طی این بازدید از بخش‌های گوناگون نظیر واحد شیرینی‌ پزی و نانوایی، واحد تولید پوشاک، واحد تولید کیف و کفش، واحد قالیبافی و تولید پلاستیک‌؛ دیدن به عمل آمد که انصافا باید گفت از ظرفیت و توانمندی زندانیان به خوبی استفاده شده است.

    معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد مقدس با بیان اینکه اکنون زندانیان پس از «آزادی» حرفه و مهارت خوبی خواهند داشت، افزود: اگر بعد از آزادی آنها برنامه‌ریزی درستی داشته باشیم، بسیاری از تخلفات و جرائم کاهش پیدا خواهد کرد. وی با اشاره به اینکه محصولات باکیفیت، خوب و ارزانی در واحد‌های کارآفرینی این مجموعه تولید می‌شود، ادامه داد: یکی از مشکلاتی که با آن روبرو بودند، بازاریابی بود که مقرر شد پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا مشکل آنها برطرف شود.

    داوری با بیان اینکه پتانسیل همکاری با صنعتگران در این مجموعه وجود دارد، خاطرنشان کرد: بخشی از فعالیت‌های این مجموعه می‌تواند با همکاری صنعتگران انجام شود.

    لذا تصمیم بر این شد، صنایع مرتبط را شناسایی کنیم تا بخشی از فرآیند تولید را در زندان انجام دهند. معاون استاندار و فرماندار شهرستان مشهد مقدس با بیان اینکه تقاضا برای محصولات گوناگون این مجموعه نظیر «پوشاک» توسط طیف‌های مختلف اجتماعی جامعه از مطالبات دیگر بود، عنوان کرد: مقرر شد با بخشی از دستگاه‌ها، حوزه‌های اجتماعی و شهرک‌های صنعتی رایزنی کنیم تا قراردادی بین آنها و مجموعه منعقد شود و نیازمندی‌های آنان را زندانیان تولید کنند.

    وی در پایان ابراز کرد: وجود این واحد‌های تولیدی و کارآفرینی در مجموعه زندان مرکزی مشهد اقدام زیبنده‌ای است و می‌بایست در این حوزه سرمایه‌گذاری کنیم تا از ظرفیت و توانمندی‌های این افراد بهتر استفاده شود.

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *