×
×
جدیدترین‌‌ها

قولی که در عراق است درمان این فراق است

  • کد نوشته: 107197
  • ۲۴ شهریور ۱۴۰۳
  • وزیر ورزش ،دکتر احمد دنیا مالی  گفت ، شاهد رویدادهای زیادی در دوومیدانی خواهیم بود .
    قولی که در عراق است درمان این فراق است

    نخست نیوز : ورزش دوومیدانی یکی از سخت ترین و در عین حال در دسترس ترین ورزشهای جهان است که در طول مسابقات المپیک  بیش از ۱۶۰ مدال در این رشته مهییج جابه جا می شود اما سهم ما در تاریخ برگزاری ،  به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد  .
    وزیر ورزش وعده  زمانی ۴ الی ۸ ساله ،برای شکوفایی این رشته را  با حضور مربیان خارجی داده است .
    راههای روشنی برای رشد و تقویت این رشته با الگو برداری از کشورهای مدال آور در دولتهای گذشته ، طرح و برنامه ریزی شده ، که به دلایل مختلف به فراموشی و در آرشیو این فدراسیون بایگانی شده است .
    برای رسیدن به آرمانهای واقعی و احیای این رشته در کشور ، دو قاعده اصلی و موارد جانبی و باز دارنده آن باید مورد بررسی و کاربردی شود .
    در اقدام نخست ،برای دستیابی به اهداف این ورزش راهها و هزینه های فراوانی را باید به این امر ، در ابعاد نرم و سخت افزاری اختصاص داد .
    در بعد نرم افزاری ،انتخاب نفرات شایسته ، کار آمد ، دلسوز ، امانت دار ،و با تجربه از صدر تا ذیل مهمترین اقدامی است که باید در اولین فرصت بطور جهادی گزینش شوند  .
    در بعد سخت افزاری، مهمترین ملاک برای جذب علاقمندان این رشته ، کیفیت پیست تارتان ورزشگاههااست بطوریکه پیست های تارتان کلیه ورزشگاه‌ها  مستعمل و نخ نما شده و جذابیت و انگیزه های  لازم  برای حضور در این رشته را از میان برده است .  مصداق بارز پیست  ورزشگاههای آزادی ، شیرودی و تختی در تهران را می توان  به شهادت طلبید  .
    نکته مهمتر ،علاوه بر تغییرات در دکوراسیون های اداری و سخت افزاری ،برای جذب هرچه بیشتر  مستعدین این رشته اختصاص بودجه ویژه برای تامین و تهیه  ادوات کمک آموزشی و کمک هزینه های جانبی   و برقراری تورنمنت‌های مستمر  در استانها یکی دیگر از راهکارهایی است که باید به آنها توجه شود .
    مهمترین دلیل آسیب پذیری و خارج شدن از دائره مسابقات که مستلزم توجه خاص است  ،
    اگر به قاعده و رشته های فعال  باشگاهها مراجعه شود بیشتر باشگاهها در فعالیت این رشته به دلایل متفاوت بازمانده و توجهی به این رشته را ندارند.  بعبارتی حتی ، در باکس فعالیت باشگاهها دوومیدانی  دیده نمی شود. به همین جهت بیشتر ورزشکاران دوومیدانی پس از سالها فعالیت و رسیدن به مرحله آرمانی  بعلت عدم برگزاری مسابقات و بی توجهی از سوی مسئولین امر  عطای این رشته را به لقایش بخشیده و از آن متواری می شوند .
    اکنون معضلات رندمی و اصلی این رشته بطور اختصار بیان شد و سوال مهم از جناب وزیر اینگونه مطرح می شود ، آیا بخشنامه ای از سوی وزارت ورزش به باشگاه جهت ایجاد تیم های دوو میدانی صادر خواهد شد یا خیر ؟
    درحالیکه ویترین اول باشگاههای کشور فوتبال ، سپس والیبال بوده که بعلت قراردادهای سلیقه ای و  هنگفت و عدم نظارت در امور قرار دادها بخش هنگفتی از سرمایه ها در این رشته  و بخشی دیگر در والیبال و یا ،….خلاصه می شود و بودجه ای برای فعال کردن این ورزش که ابعاد خبری آنها بازتاب حداقلی ، برای باشگاهها  در  رسانه های کشور را ندارند باقی نمی ماند .
    ما چوشطرنجیم اندر برد و باخت
    برد و مات ما ز تست ای خوش صفات
    مهرشاد عنبری

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *