×
×
جدیدترین‌‌ها

اساتید بسیجی درمشهد دوره توانمند سازی می گذرانند

  • کد نوشته: 104273
  • ۱۵ مرداد ۱۴۰۳
  •  دوره دانش افزایی و توانمندسازی مسئولین و اعضای شوراي بسیج اساتید کشور درمشهد درحال برگزاری است.
    اساتید بسیجی درمشهد دوره توانمند سازی می گذرانند

    به گزارش نخست نیوز، سیده بهجت موسوی مقدم_حجت‌الاسلام حسین طائب، مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همایش دانش افزایی و توانمندسازی مسئولین و اعضای شورای بسیج اساتید کشور گفت : عملیات طوفان‌الاقصی، اوج شکست اسرائیل بود که موجب شد هیمنه آمریکا و رژیم صهیونیستی در دنیا شکسته شود.

    وی اظهارکرد : این عملیات علاوه بر شتاب دادن به فروپاشی اسرائیل، بر روند تحولات جهانی و منطقه‌ای جبهه استکبار در مقابله با انقلاب اسلامی ایران نیز موثر بود و امروز اسرائیل برای ارائه تصویری جدید از خود، نیاز دارد با لبنان وارد جنگ شود ، ضمن این که در دستور قرار گرفتن ترور سران حماس و حزب‌الله نیز با همین هدف و نیز برای ایجاد جنگ منطقه‌ای است.   وی با اشاره به اینکه، هدف از عملیات وعده صادق این بود که نشان دهد ایران می‌تواند از خاک خود به اراضی اشغالی موشک شلیک کند، افزود: امروز اسرائیل در وضعیتی قرار دارد که حتی نمی‌تواند ابعاد پاسخ احتمالی ایران به ترور شهید اسماعیل هنیه را پیش‌بینی کند. از همین رو، با سناریو‌هایی جدید و غافل‌گیرانه جمهوری اسلامی ایران در زمان مناسب برای جمهوری اسلامی روبرو خواهد شد.

    طائب بیان داشت: انقلاب اسلامی ایران با گذر از مراحل تشکیل و تثبیت و تبدیل شدن به قدرت منطقه‌ای، پرقدرت در مسیر تشکیل تمدن اسلامی و زمینه‌سازی ظهور منجی در حال حرکت است، در حالی که آمریکا زوال ایران را پیش‌بینی کرده بود. تولیت آستان قدس رضوی همچنین درادامه اظهار کرد: اگر می‌خواهیم در میان دانشجویان و از سوی دیگر، نخبگان تاثیرگذار باشیم، باید به لحاظ علمی در رشته و تخصص خود دست برتر داشته باشیم حجت الاسلام احمد مروی تاکید داشت : باید جریان بسیجی و استاد بسیجی دانشگاه، مأمنی و پناهگاهی برای دانشجویان ما باشد که اذهان آنها پر از مسائل مختلف است بنابراین اتاق استاد بسیجی باید ملجا دانشجوی مسئله‌دار باشد ،باید فضایی ایجاد کنید دانشجویان با شجاعت به نزد شما بیایند و سخنان و انتقادات خود را مطرح کنند و توجیه شوند.

    رئیس بسیج اساتید کشور نیز افزود : برنامه دوره دانش افزایی و توانمندسازی اعضای هیئت علمی بسیجی و اساتید بسیجی به عنوان چالش ها و فرصت ها رویکردها و راهبردها به مدت دو هفته برای سه گروه برگزار خواهد شد در این دوره به همه مسائل کشور چالش ها و فرصت های پیش رو پرداخته خواهد شد. موضوعاتی که در رابطه با مسائل داخلی از بخش سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و مخصوص حوزه علمی و ورزشی و همچنین مباحث سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در جهان منطقه ارزیابی و بررسی قرار خواهد گرفت. محمدرضا مردانی اضافه کرد : بسیج وابسته به هیچ حزب و گروه و دسته‌ای نیست. بسیج ارکان دفاعی همه‌جانبه در انقلاب اسلامی است و امیدواریم شاهد پیاده‌سازی تفکر بسیجی در همه عرصه‌ها باشیم.   وی با اظهاراینکه اجرا چهار اولویت در سال گذشته اعلام شده بود ، بنابراین یکی از اولویت ها، انسجام بخشی به اعتلای سازمانی بود، که در این رابطه هم تعالی افراد و هم تعالی سازمان، بازنگری رویه ها، سازوکارها، ساختار سازمانی و چگونگی کارآمدی سازمان بسیج اساسی در ایفای رسالت خودش مطرح بود و درادامه گفت : دومین مسئله مسئله کمک به اعتلای آموزش عالی کشور است. استاد بسیجی هر دانشگاهی نسبت به دانشگاه خودش وظیفه دارد و می‌بایستی در اعتلای دانشگاه و تحقق دانشگاه اسلامی و همچنین اثرگذاری دانشگاه تاثیر در رابطه مسائل علمی پیشگام باشد

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *