×
×
جدیدترین‌‌ها

هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت

  • کد نوشته: 110227
  • ۳۰ مهر ۱۴۰۳
  • دووميداني يکي از ورزشهاي بسيار زيبا و جذابي است که جوانان زيادي را ،در سطح جهان بخود مشغول کرده است ، حضور تماشاگران بیشمار ، نشانه پویایی این رشته در سطح جهانی است .
    هر کسی آن درود عاقبت کار که کشت

    به گزارش نخست نیوز،  دوومیدانی مبتنی بر مهارت‌های دویدن، پرش و پرتاب ها می‌شود.
    در تعریف این رشته، پرشها  از ارکان اصلی ۲۴ ماده  دوومیدانی بشمار می آیند .
    در همه کشورها به منظور کسب مدال بیشتر از فعالیت حرفه ای  هیچ رشته ای بازنمانده اند بلکه به تمام رشته های با پتانسیل موجود اهتمام می ورزند و در زیر ساخت ها  جهت شناسایی و پرورش استعدادها  از هیچ کوششی دریغ نمی ورزند .
    بعضی مواقع با دیدن تصاویری می توان به بسیاری از ناگفته ها پی برد ، و سوال کرد چرا این رشته فراگیر در کشورمان به چنین روزی افتاده است ؟
    *تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل*

    استادیوم شیرودی با داشتن زمین چمن و پیست تارتان ، سالهاست از توجه فدراسیون فوتبال و دو ومیدانی کاملا  مهجور مانده که در مستطیل سبز آن فقط  مدرسه فوتبال و در  پیست  آن ( جگر زلیخا ) گروهی در قالب تیم ، با اهداف گمشده زیر نظر اساتید این رشته فعالیت می کنند و عمده فعالیت آنها بیشتر در ماده های ۱۰۰ ، ۲۰۰، ۴۰۰ ، ۸۰۰ ، ۱۵۰۰ خلاصه شده است اما در بخش پرتاب ها و پرش ها با معضلات عمده  روبرو هستند و هیچ زبان و یا قلمی یارای توصیف آنها را ندارد و به امان خدا سپرده شده است . به همین جهت ورزشکاران در اندک زمان ، و نبود انگیزه های سخت افزاری و حتی برنامه ریزی های دست و پا شکسته عطای این ورزش را به لقایش می بخشند و ازاین رشته متواری می شوند .
    تهران مهداستعداد های بالفعل ، بالقوه است  اما بخاطر عدم ابزارهای اصلی و کمک آموزشی جذابیتی برای مخاطبان این ورزش وجود ندارد و ورزشکاران این رشته سالهاست  با آن دست و پنجه نرم می کنند و انگار قرار نیست کسی یا سازمانی برای احیای این رشته سرمایه گذاری و تلاش کنند .
    جالبتر اینکه  در طول این سالها هیچ نظارت و کنترلی و همچنین برنامه ای برای زیر ساخت های این رشته در فدراسیون دوومیدانی  وجود ندارد .
    یکی از بزرگان دین می گفت ، همه عناصر کارآمد موظفند در امر توسعه و تعالی ورزش بدون افراط و تفریط سرمایه گذاری و تلاش کنند .
    متاسفانه وظیفه  بگونه ای دیگر در گوش مسئولین تعریف شده که به یک نظام بازنگری نیازمند است .
    جناب دکتر دنیا مالی ، محض رضای خدا و حسب وظیفه ذاتی و شرعی ، یکبار که شده به مجموعه شهید شیرودی تهران که در قلب پایتخت قرار گرفته از نزدیک شاهد ابزارهای قهرمانان ورزش حرفه ای و آماتور و همچنین خیل عظیم مشتاقانه به آمادگی جسمانی این ورزشگاه باشید و نیز از متصدیان و مسئولین این رشته پرسش شود که اساس فعالیت تان بر اساس چه متر و معیاری صورت می گیرد که ما از آن ها غافلیم .
    این رشته ۲۴ مدال در المپیک و جهانی را بهمراه دارد که سهم ایران با ابزار و مدیران حاضر این رشته …!!!! قابل تامل است .
    دوومیدانی نیاز به تبین و تشریح چگونگی  شناسایی استعدادها ، حفظ آنان ، تعیین اهداف و تشویق دارد .آیا این فرایند در این رشته وجود دارد ؟
    این پرسشی است که متولیان این امر باید در جایگاه خود پاسخ دهند .

    مهرشاد عنبری

    <div id="mediaad-g3v2q"></div> <div id="mediaad-jrNj"></div>

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *