×
×
جدیدترین‌‌ها

صد عنوان صد راهکار

  • کد نوشته: 102781
  • تیر 28, 1403
  • جناب  دکتر پزشکیان ، نماینده منتخب ملت ایران ، شما در حالی ۱۷ میلیون رای را همانند یک چشمه خروشان بسمت خود کشاندید که بخش اعظم آنها از بی توجهی دولتهای گذشته  به بعضی از زیر ساختها عمدا یا سهوا منفعل بودند.
    صد عنوان صد راهکار

    به گزارش نخست نیوز، مهرشاد عنبری_پیشنهادهایی از سوی یکی از کارشناسان دلسوز و وطن پرست کشور عزیزمان که اصرار داشت نام ایشان برده نشود به نویسنده این یادداشت ارایه شدکه لازم دانستم بعضی از پیامهایی که قابلیت اجرایی و کاربردی دارند را
    برای زیر ساخت های  کشور که  ذره ای تفکر و اجرای  آن می تواند ضمن کار آفرینی  ، کل جامعه کشور را از رخوت و سستی نجات دهد  به گونه ای به سمع و نظر ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران برسانم ..

    همان نسلی که امروز با دیده باز و روشنگری به حضرتعالی ایمان آوردند و بیعت خود را در پای صندوقها،  بنام شما امضا کردند قطعا توقعاتی دارند که باید از سوی دولت مرکزی شما در کوتاه ترین زمان جامه عمل پوشانده شود .
    در یک نگاه آماری در کشور می توانید میزان ضایعات و تباهی هایی که برای نسل جوان ، با انگیزه ی نشاط زود گذر در بستر افیون ایجاد کرده اند پی ببرید .
    این واقعه افیون در بسترهای متفاوت، آماج خود را به سمت جوانان این مرز و بوم قرار داده و همچنان در قربانی گرفتن یکه تازی می کند .
    اولین گام مقابله با ناهنجاری‌های فضای موجود  جامعه، انتخاب وزیری کاردان و مجرب ،و سرمایه گذاری در ابعاد فرهنگی و ورزشی کشور است ، تا  قشر جوان و آسیب پذیر  جامعه را در پوشش و حمایت فرهنگی و ورزشی قرار داد .
    جناب رییس جمهور ، با ایجاد سونامی و فضای بازدیپلماسی (طوفان فکری ) می توان راهکارهای متعدی یافت ، و مقرون به صرفه  و کاربردی ترین متد  را در جهت  زیر ساخت های ورزش کشور بکار بست . و از این رهگذر نامی جاودانه و ماندگار در تاریخ کشور ، همچون امیر کبیر از خود بجای گذاشت .
    در یک مصاحبه مطبوعاتی با یکی از ستارگان برزیلی ، او  گفت  : علت رشد و توسعه ورزش بخصوص فوتبال در این کشور، ساختن  یک ورزشگاه در کنار کلیساهاست .  این جمله پیامی سرشار از ناگفته هادارد  .
    « خود حدیث مفصل بخوان  از این مجمل »
    با تفسیر و اجرای این  عبارت ساده و کوتاه می توان به تمام خواسته های فرهنگی ، مذهبی و ملی کشور بطور همزمان و در کنار هم بدون افراط و تفریط دست یافت  .
    جناب آقای رییس جمهور ، ساخت ورزشگاه یک فرایند چندین ساله را در بر دارد اما این مهم دلیلی بر راکد  نگه داشتن نسل بالفعل جامعه نیست و شما بعنوان دولت اجرایی باید همه ابزارهای موجود کشور در تهران بزرگ  و سایر  شهرهای دیگر  که از جمعیت فراوان ، و مراتب سخت افزاری برخوردارند بهره گیرید.  و به همه دانشگاههای کشور که دارای استادیوم هستند بعنوان  یک سرمایه ملی به آنها نگاه کنید.   و همه آنها را با شرایط و مختصات خاص خود  در اختیار هیات های ورزشی قرار دهید .
    جناب پزشکیان اگر به تهران  واستادیوم های  دانشگاهها بنگرید پی خواهید برد سه ورزشگاه بزرگ که توانایی برگزاری مسابقات و تربیت استعدادهارا دارند مانند ، ورزشگاه  علم صنعت ،  دانشگاه تهران  و دانشگاه علوم پزشکی ،  بدون استفاده و یا بطور  انحصاری در معیت تعداد معدودی قرار گرفته که در راندمان آنها به بلا اثر بودنشان باید  اندیشید و برنامه‌ریزی کرد .
    آقای دکترپزشکیان ، انتخاب یک وزیر و قاعده های دلسوز ،  و سازنده  که از بطن جامعه برخاسته باشند برای وزارت ورزش کشور  از نان شب واجب تر است .  در همین راستا جوانان ایتالیایی‌معتقدند اگر فرض مثال در روز ۱۰۰ لیر دریافت کنیم ۵۰ لیر برای شکم ، بقیه برای تماشا و یا حضور در ورزش بکار می گیریم .
    به همین دلیل ایتالیا را می توان در زمره کشورهای بانشاط و از قهرمانان ورزش جهان دانست
    جناب پزشکیان ،
    در کنار انتخاب وزیر دلسوز و نبود بودجه کافی ! مطمئنأ با یک فراخوان ملی بسیاری از هم وطنان دلسوزمان با یک اشارت  میلیاردها به حساب ورزش در جهت زیر ساخت ها پرداخت خواهند کرد .
    با تاکید به این نکته ،فضا و اماکن ورزشی کشور و حتی مدیریت حاضر  (وزارت ورزش) به تنهایی پاسخگوی مطالبات اولیه جوانان کشور نیست و لازم است در مرحله نخست بصورت جهادی عمل کرد .
    با تحریر  این جمله ،
    همه جوانان کشور در لایه های مختلف نیاز به متولیانی که متعهد و تخصص محور باشند را در سکوت خود می طلبند که باکمال تأسف باید اشاره کرد تاکنون  توجه ریشه ای  به خواسته های جوانان که توأم با سکوت بوده  اجرایی نشده است. !
    در انتهای این یادداشت از همه صاحب نظران و دلسوزان ورزش کشور سوال می شود اگر شما جای رییس جمهور بودید چه برنامه اجرایی در فضای موجود ارائه می دادید ؟
    منتظر نقطه نظرات شما بزرگان و صاحب نظران هستم .

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *