×
×
جدیدترین‌‌ها

در دولت سیزدهم،
ساخت ۵۲۰ کلاس درس برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

  • کد نوشته: 100920
  • تیر 1, 1403
  • معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه در دولت سیزدهم ۸۵ مدرسه استثنایی با ۵۲۰ کلاس درس ساخته شد گفت: ۵۲ پروژه در حال حاضر با ۲۸۵ کلاس درس نیز در دست ساخت است.
    ساخت ۵۲۰ کلاس درس برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

    نخست نیوز،

    مجید عبداللهی در گفت‌وگو با نخست ، درباره طرح تلفیقی تجهیز مدارس برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه گفت: با توجه به تصویب قانون حمایت از حقوق معلولان و با توجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و استفاده از ظرفیت‌های آن جهت تامین نیازمندی‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، متناسب‌سازی فضاهای فیزیکی و آموزشی و تربیتی مورد تاکید قرار گرفته است.

    وی با بیان اینکه در سازمان نوسازی مدارس چندین کار جدی انجام شده است افزود: در هر ساختی باید ضابطه خاص تعریف شود، یعنی اگر قرار است مدرسه‌ای برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه ساخته شود این مدرسه ضوابط خاص برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را باید داشته باشد.

    عبداللهی با بیان اینکه در توسعه و ساخت فضاهای آموزشی با دو دسته فضا مواجه هستیم گفت: احداث فضا برای دانش‌آموزان معلول با قاعده‌های خاص همراه است تا این دسته از دانش آموزان بتوانند از ظرفیت فضاها به نحو مختلف بهره‌مند شوند و این امر مورد تاکید است. سالانه در بیش از ۴۵۰ مدرسه کشور با استفاده از ظرفیت‌های منابع داخلی سازمان نوسازی، مدارس بهسازی و مناسب‌سازی می‌شوند که مدارس معلولان در این زمینه در اولویت قرار دارند زیرا ساخت مدارس برای دانش آموزان با نیازهای ویژه شرایط خاصی دارد که باید نکات لازم در آن رعایت شود.

    وی با بیان اینکه ۸۵ مدرسه استثنایی با ۵۲۰ کلاس درس در دولت سیزدهم با زیربنای بیش از ۵۸ هزار متر مربع ساخته شده است اظهار کرد: ۵۲ پروژه هم در حال حاضر با ۲۸۵ کلاس درس در دست اجراست.

    منبع ایسنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *