×
×
جدیدترین‌‌ها

در خراسان رضوی ،
برگزاری آزمون مدرک تحصیلی علوم قرآنی 14 اردیبهشت

  • کد نوشته: 97298
  • اردیبهشت 6, 1403
  • نشست خبری نوزدهمین آزمون سراسری اعطا مدارک تخصصی به حافظان قرآن کریم با حضور مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی و اصحاب رسانه برگزار شد.
    برگزاری آزمون مدرک تحصیلی علوم قرآنی 14 اردیبهشت

    نخست نیوز، مجید خروشی- حجت الاسلام صاحبقرانی در این نشست گفت: نوزدهمین دوره ازمون اعطا مدارک تحصیلی امسال هم زمان با سراسر کشور 14 اردیبهشت ماه با حضور 1618 نفر در 7حوزه نیشابور،تربت جام،مشهد(2حوزه)،کاشمر،خواف و سبزوار برگزار می شود. وی خاطر نشان کرد: در این آزمون که در 2بخش آقایان و خواهران برگزرا می شوئ 1130 نفر از خواهران و 488 نفر از آقایان ثبت نام کردند که شرکت کنندگان بعد از موفقیت در آزمون کتبی در آزمون شفاهی با حضور اساتید مجرب برگزار می شود بعد از کسب امتیازات لازم و بررسی مدرک تحصیلی با تایید سازمان سنجش و آموزش عالی به وی اعطا می شود. حجت الاسلام صاحبقرانی با اشاره به این که برگزاری داین آزمون در واقع بزرگترین رویداد فرهنگی در استان است تاکید کرد: معتقدم انعکاس این رویداد از طریق رسانه های جمعی باید به عنوان یک مطالبه در دستور کار قرار گیرد.

    وی خاطر نشان کرد: هم اکنون 40 هزار مربی و حافظ قرآن وهمچنین 200 موسسه قرآنی،300 خانه قرآن و 2500 جلسه قرآنی در استان ئفعالیت می کنند. مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در باره عدم اقبال عمومی در حفظ قرآن کریم اغضافه کرد: بزرگترین دلیل در عدم توسعه و ترویج فرهنگ حفظ قرآن کریم علیرغم تاکیدد مقام معظم رهبری برای توسعه محافل انس با قرآن کریم کم کاری گفتمان سازی در حوزه فرهنگ قرآنی است. حجت الاسلام صاحبقرانی تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری این آزمون ها جلسات قرآنی احیا و تقویت شود و سرعت مطالبه گری در این زمینه در سطح جامعه افزایش پیدا کند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *