×
×
جدیدترین‌‌ها

مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد :
قارچ در درمان کم خونی مؤثر است

  • کد نوشته: 91716
  • بهمن 16, 1402
  • تاثیر قارچ در درمان کم خونی مدیر جهاد کشاورزی محمودآباد گفت: ذخیره بالای زیستی ویتامین B12 و D موجود در آن و نقش این ریزمغذی‌ها در درمان کم خونی و پوکی استخوان و ترکیب مناسب اسیدآمینه‌های ضروری است و از ارزش‌های غذایی بالایی برخوردار است.
    قارچ در درمان کم خونی مؤثر است

    به گزارش نخست نیوز، محمد هادی‌زاده با اشاره به پتانسیل و توانمندی شهرستان محمودآباد در زمینه توسعه پرورش قارچ و اقبال بهره‌برداران، بویژه زنان روستایی در این بخش، گفت: با توجه به اهمیت زمین به عنوان بستر کشت و تولید، امکان اجرای آن در فضای محدود و به صورت قفسه ای ازمزایای پرورش قارچ است.

    مدیر جهاد کشاورزی شهرستان محمودآباد ادامه داد: ذخیره بالای زیستی ویتامین B12 و D موجود در آن و نقش این ریزمغذی‌ها در درمان کم خونی و پوکی استخوان و ترکیب مناسب اسیدآمینه های ضروری است و از ارزش‌های غذایی بالایی برخوردار است.

     

    این مسؤول بیان کرد: در حال حاضر با ترویج و فرهنگ سازی تغذیه سالم، رفتارهای تغذیه‌ای مردم تا حدود زیادی اصلاح شده و قارچ به عنوان یک منبع پروتیینی با کیفیت، در سبد غذایی اکثر خانواده‌ها قرار گرفته است.

    هادی‌زاده تصریح کرد: با توجه به امکان پرورش این محصول در تمام فصول، بازارپسندی مطلوب، هزینه نسبتاً پایین و توجیه اقتصادی مناسب، پرورش قارچ، زمینه بالقوه برای افزایش ضریب اشتغال بویژه، مشاغل خرد و کوچک در بخش زنان روستایی را فراهم می کند. شایان ذکراست شهرستان محمودآباد دارای یک کارگاه صنعتی و 15 گارگاه سنتی بوده که سالانه 76 تن قارچ تولید و روانه بازار میکند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *