×
×
جدیدترین‌‌ها

برای رسیدن به المپیک؛
جدال سرنوشت‌ساز آزادکاران ۹۷ کیلوگرم در تورنمنت لهستان

  • کد نوشته: 9162
  • خرداد 6, 1400
  • نفرات منتخب کشتی آزاد ایران در حالی راهی تورنمنت لهستان خواهند شد که جدال مدعیان وزن ۹۷ کیلوگرم کشورمان در این میدان بین المللی بسیار مهم و حساس است.
    جدال سرنوشت‌ساز آزادکاران ۹۷ کیلوگرم در تورنمنت لهستان

    به گزارش نخست نیوز، کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد چندی پیش تصمیم گرفت با اعزام برخی مدعیان سه وزن ۷۴، ۹۷ و ۱۲۵ کیلوگرم به تورنمنت بین المللی لهستان، ابهامات روند انتخاب ملی پوشان المپیکی در این اوزان را برطرف کند. در این بین وضعیت وزن ۹۷ کیلوگرم به سرنوشت سه مدعی باانگیزه و با تجربه گره خورده که طبیعتاً انتخاب را برای کادر فنی بسیار سخت کرده است.

    بدین ترتیب علی شعبانی، علیرضا کریمی و محمدحسین محمدیان به عنوان گزینه‌های ملی‌پوش وزن ۹۷ کیلوگرم ایران در المپیک باید در تورنمنت بین المللی لهستان به میدان بروند تا در نهایت ملی پوش اصلی مشخص شود.

    کریمی و شعبانی ملی‌پوشان اوزان ۹۲ و ۹۷ کیلوگرم ایران در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ نورسلطان بودند که کریمی در وزن غیرالمپیکی صاحب مدال نقره شد.

    محمدحسین محمدیان نیز در مسابقات گزینشی ۲۰۲۱ قزاقستان به میدان رفت و توانست سهمیه وزن ۹۷ کیلوگرم را کسب کند. جالب‌تر آنکه علی شعبانی هم کمی بعد در آلماتی قزاقستان به میدان رفت و قهرمان آسیا شد.

    از سوی دیگر کریمی و شعبانی تاکنون هیچ مصافی با هم نداشتند، این در حالی است که شعبانی و محمدیان تاکنون سه بار با یکدیگر کشتی گرفتند که دو پیروزی سهم شعبانی بوده و یک بار هم محمدیان موفق به شکست حریف شده است.

    مطمئناً مصاف مدعیان وزن ۹۷ کیلوگرم کشتی آزاد ایران در لهستان خالی از حساسیت و اتفاقات جذاب نخواهد بود و کادر فنی می‌تواند با توجه به عملکرد این سه مدعی، بهترین تصمیم را برای مسافر المپیک اتخاذ کند.

    به گزارش نخست نیوز، رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام زیلکوفسکی لهستان طی روزهای ۱۸ تا ۱۹ خردادماه در شهر ورشو برگزار می‌شود که یونس امامی و مصطفی حسین خانی در وزن ۷۴ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان، علی شعبانی و علیرضا کریمی در وزن ۹۷ کیلوگرم و امیرحسین زارع و امین طاهری در وزن ۱۲۵ کیلوگرم در این مسابقات حضور خواهند داشت.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *