×
×
جدیدترین‌‌ها

پس از دیدار با نخست وزیر استونی؛
دبیرکل ناتو: به سیاست بازدارندگی مقابل روسیه ادامه می دهیم

  • کد نوشته: 9032
  • خرداد 5, 1400
  • «ینس استولتنبرگ» در اظهاراتی گفت که ناتو به تقویت سیاست بازدارندگی و حمایت از متحدانش در مقابل اقدامات روسیه ادامه خواهد داد.
    دبیرکل ناتو: به سیاست بازدارندگی مقابل روسیه ادامه می دهیم

    به گزارش خبرگزاری نخست نیوز، دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی از تداوم سیاست بازدارندگی این سازمان در مقابل اقدامات روسیه خبر داد.

    «ینس استولتنبرگ» پس از دیدار با «کایا کالاس» نخست وزیر استونی گفت: ناتو هوشیار باقی خواهد ماند و به تقویت سیاست بازدارندگی و حمایت از متحدان در مقابل اقدامات نگران کننده روسیه ادامه می‌دهد.

    از سوی دیگر، دو طرف همچنین اوضاع بلاروس و فرود اجباری یک هواپیمای مسافری در مینسک برای بازداشت یک مخالف بلاروسی را مورد بررسی قرار دادند.

    استولتنبرگ در عین حال از اقدامات اروپا در قبال بلاروس استقبال و از مطالبات بین المللی و اروپا برای تحقیق در این خصوص اعلام حمایت کرد.

    گفتنی است که پرواز شماره ۴۹۷۸ شرکت هواپیمایی «رایان ایر» روز یکشنبه در میانه سفرش از آتن، پایتخت یونان به سوی ویلنیوس، پایتخت لیتوانی با هشدار امنیتی از سوی مقامات میسنک درباره وجود «بمب» در داخل هواپیما، مجبور به فرود اضطراری در بلاروس شد و به این ترتیب منتقد دولت مینسک بلافاصله بازداشت شد.

    در همین راستا، سران ۲۷ کشور اروپایی ضمن درخواست از سازمان بین المللی هوانوردی غیرنظامی برای بررسی دقیق این حادثه، از قصد خود برای اعمال تحریم‌های سیاسی و اقتصادی بیشتر علیه بلاروس خبر داد.

    این اقدام بلاروس که از آن به هواپیماربایی تعبیر شده، از آن جهت برای آمریکا و متحدانش گران تمام شد که هواپیمای رایان ایر در حال تردد میان دو کشور اروپایی عضو ناتو بوده است.

    آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل این حادثه را نگران کننده توصیف کرد و از حمایت این سازمان از انجام یک تحقیق کاملا شفاف و مستقل خبر داد. او همچنین از همه طرف‌های درگیر در این موضوع خواست تا در انجام چنین تحقیقی همکاری داشته باشند.

    اورزلا فون درلاین رئیس کمیسیون اروپا هم وعده واکنش «بسیار شدید» اتحادیه اروپا را داد. این در حالی است که شارل میشل رئیس شورای اروپا نیز از این حادثه به عنوان «یک رسوایی بین‌المللی» یاد کرد و وعده تحمیل تحریم‌های تازه علیه مینسک را داد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *