×
×
جدیدترین‌‌ها

این افتخار ندارد

  • کد نوشته: 89705
  • دی 21, 1402
  •  چند روز قبل در مراسم افتتاح یک‌خانه بهداشت روستایی حضور یافتم، فرماندار مشهد که اتفاقا مرد پرکاری هم هست در مراسم حضور یافت ،چنددقیقه‌ای در میان اهالی روستا بود و سپس به سمت روستای دیگری حرکت کرد.
    این افتخار ندارد

    نخست نیوز، سعید کوشافر_این روستا در چند کیلومتری کلان‌شهر مشهد واقع‌شده ، اما اکنون‌که بیش از چهار دهه از عمر انقلاب می‌گذرد با همت یک نیکوکار تازه صاحب‌خانه بهداشت شده و تا امروز اهالی روستا که اتفاقاً جزو محروم‌ترین اقشار هستند تحت پوشش طرح‌های پیشگیری و بهداشتی نبودند و برای درمان باید به شهر مراجعه می‌کردند .

    از آن بدتر اینکه اهالی می‌گویند تا امروز پای هیچ فرمانداری به این روستا باز نشده که مردم با او دیدار داشته و حرف دلشان را به او بگویند ،مشکلاتشان را بیان کنند و از او بخواهند برایشان کاری بکند.

    اهالی روستا تا همین چند روز قبل حتی آب شرب بهداشتی هم نداشتند و هرروز آن‌هم فقط چند ساعت از آب چاه بهره‌مند می‌شدند .

    بااین‌همه محرومیت جالب است که معاون فرماندار مشهد که تازگی هم به این سمت رسیده تنها دغدغه‌اش نبود پرده خیرمقدم به فرماندار بانام کامل و معاون وی( خودش) است و به خاطر همین اهالی روستا را ملامت می‌کند

    جالب‌تر اینکه بخشی از معابر این روستا ۴۵ سال بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تازه امسال آسفالت شده و مردم روستا تابه‌حال با بارش اندکی باران در گل و لای غرق می‌شدند .

    هنوز مدرسه روستا وسایل ورزشی ندارد حیات مدرسه آسفالت نشده و دانش آموزان از حداقل‌ها هم بی‌بهره هستند . خوشبختانه بخشدار جدید مرکزی مشهد دغدغه مند است و حداقل وعده همکاری در صورت همیاری اهالی روستا را می‌دهد.

    نکته دیگر اینکه با توجه به نزدیک بودن این روستا به مشهد و افزایش سرسام‌آور اجاره‌بها در شهر جمعیت ساکن روستا طی سال‌های گذشته تقریباً دو برابر شده و به حدود ۸۰۰ نفر رسیده این در حالی است که در زمان پرداخت بودجه همچنان به آمار سال ۹۵ استناد می‌شود که جمعیت کمتر از ۵۰۰ نفر بود و این‌گونه هم حق اهالی روستای محروم ضایع می‌شود .

    کاش مسوولان بجز ایام انتخابات هم یادی از اهالی روستاهای اطراف مشهد میکردند که غرق درمحرومیت هستند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *