×
×
جدیدترین‌‌ها

صادرات ماشین آلات بومی سازی شده تولید مصنوعات طلا

  • کد نوشته: 86164
  • آذر 11, 1402
  • معاون صنایع عمومی وزارت صمت  گفت : علی رغم تحریم ها تمام ماشین آلات حوزه تولید طلا و جواهربومی‌سازی شده‌اند و با قیمت های مناسب و در برخی مواردنرخ تموم شده آنها گاهی تا یک ششم نمونه مشابه خارجی آن می‌باشد
    صادرات ماشین آلات بومی سازی شده تولید مصنوعات طلا
    به گزارش نخست نیوز سرور هادیان -در هشتمین نمایشگاه تخصصی طلا، جواهر، نقره، فیروزه، گوهرسنگ‌ها، ماشین‌آلات و صنایع وابسته مشهد، محمدمهدی برادران افزود: همچنبن علاوه بر آن که در حوزه ماشین آلات مصنوعات طلا و جواهر مصرف خودمان را تامین کردیم در حال حاضر به بیش از ۲۰ کشور جهان این ماشین آلات را صادر می‌کنیم.
    وی تصریح کرد: نمایشگاه صنعت مصنوعات طلا و جواهرات مشهد به عنوان یکی از قطب‌های جواهرآلات و طلا و نقره است . البته در مشهد موضوع فیروزه هم‌به صورت خاص مطرح است و بانشاط خوب و با استقبال تولید کنندگان و صاحبان صنعت برگزار شد و در یک اقدام مشترک معاونت علمی ریاست جمهوری است که اخیراً در مجموعه نوآوری فعال هستند .
    در این نمایشگاه طراحانی را دیدیم که در حوزه نوآوری فعالند که تعداد زیادی از آن ها در حوزه طلا و جواهر هم به درآمدزایی رسیده اند .
     برادران با اشاره از بازدیدیک مجموعه تاکید کرد: این مجموعه به ۲۷ کشور جهان مصنوعات طلا و جواهر خود را صادر می‌کند که این ها نشان دهنده آن است که این صنعت عمق پیدا کرده و رو به رشد واشتغالزا است و می‌تواند اهداف صادراتی که ما در برنامه راهبردی افق سال ۱۴۰۷ که روی آن قید کرده ایم ، برسیم .
     معاون صنایع عمومی وزارت صمت یادآور شد: برنامه راهبردی که روز گذشته رونمایی شد، برنامه‌ای است که می تواند با کمک صاحبان صنعت و بخش خصوصی که جلسات مختلف آن بیش از یک سال و نیم مطالعه شده است طرحی است که به ما بیان می کند به چه اقدامات مشترکی می توانیم برسیم و در همین راستا چندین میزطلا برگزار شد البته کارگروه‌های ملی راهبری برنامه راهبردی را به صورت فصلی برگزار خواهیم کرد تا به مردم و صاحبان صنعت گزارش بدهیم که چه میزان به دستیابی برنامه کمی مان در طول سال تو فیق پیدا کرده ایم و یا اگر دلایلی برای عدم توفیق هست آنها را بیان کنیم و مشکل‌ها و چالش‌ها را بررسی کنیم.
    برادران تاکید کرد: خوشبختانه تولید کنندگانی که امروز در این مجموعه حضور داشتند با من صحبت کردند و بسیارنسبت به بازار و آینده بازار طلا و جواهر درکشور و سرمایه‌گذاری خوشبین بودند. سرمایه گذاری های خوبی در مشهد و در شهرهای دیگر در حوزه مجتمع‌های طلا و شهرک‌های طلا در حال شکل‌گیری است که بسیار مهم است .
    وی در ادامه ما از رونمایی چند محصول خبرداد و گفت : برخی از محصولات دانش بنیان و شرکت‌های دانش بنیان آن ها را طراحی کرده بودند که برخی در قالب ماشین آلات صنعتی بود و همچنین از شمش ۹۹۹۹۹ رونمایی شد که برای اولین بار در ایران توانستیم به این شمش دست یابیم که به معنای بیشترین خلوص می باشد که در سطح جهان به آن رسیدند و از این حیث قابل تقدیر است که در زنجیره خراسان شکل گرفته است .شمشی که رونمایی شد از معدن درخراسان است.
     معاون صنایع عمومی وزارت صمت ادامه داد: همچنین از مصنوعات طلا و جواهرو گالری تخصصی که برای آثار هنری از مصنوعات طلا و جواهرشکل گرفته است و در قالب موزه تخصصی و گالری تخصصی برای خارج از کشور بازاریابی می‌کند که در داخل مجموعه می‌باشد ، از نواوری های خوب این نمایشگاه بود.
     محمد مهدی برادران خاطر نشان ساخت: این در حالیست که مشهد با معنویت رضوی گره خورده است و وقتی ما صحبت از طلا می‌کنیم اولین تصویری که به ذهنمان می‌رسد تصویر گنبد طلای امام رضا ( ع) می‌باشد و اگر ما از آثار معنوی یاد می‌کنیم بیشترین اثر هنری که مورد اقبال ایرانیان قرار گرفته است.
    تابلوهای طلا و آب طلای وان یکاداست که این محتوای خوب را در قالب یک خط و مواد مناسب به نحواحسن به نوعی پوشش داده است و این پیام را می‌رساند که مردم هر وقت یک محتوای خوب را در قالب خوب ببینند آن محصول مورد اقبال قرارمی گیرد و ایده‌های مختلفی از مواردی که امروز رونمایی شد از آیات قرآن مجید بود که در قالب طلا باز طراحی شده بود ومحصولات متنوعی از آن رونمایی شد .
    وی همچنین به بحث سکه اشاره کرد و گفت: یکی از محصولات دیگر موضوع سکه هایی است که باید مردم به سکه‌های ضرب شده اطمینان پیدا کنند که سکه ها تایید شده و با اعتبار مشخص باشد که من از اتحادیه خواستم که برای مقابله با افراد متقلبی که در قالب برخی سکه‌های تقلبی فعالیت می‌کنند ؟اقدامات سلبی و هم ایجابی داشته باشند که خوشبختانه امروز شاهد بودیم تعداد زیادی از سکه‌های معتبر توسط اتحادیه در قالب‌های مختلف رونمایی شد .
     معاون صنایع عمومی وزارت صمت با اشاره به برگزاری کارگروه‌هایی که در قالب کارگاه های آموزشی دراین نمایشگاه شکل گرفته است ، اظهار داشت : این کاربسیار ایده مناسبی است که برای اعتلا و هم افزایی دانش به این صنعت کمک و مباحث تخصصی این صنعت را مطرح می‌کند .
     وی یادآور شد : به اعتقاد من یکی از نقاط ضعفی که در این صنعت بود آنست که بانوان در حوزه تصمیم گیری نبودند و من در کارگروه تبریز آن را درخواست کردم که درجلسات میز طلا حتماً نماینده بانوان درآن حضور داشته باشند که امروز این محقق شد و در مشهد نماینده بانوان حضورداشتند و همچنین از طراحان بانو که مقام‌های بین‌المللی داشتند نیز تقدیر به عمل آمد و هم مقرر شد در قالب یک کمیته در این صنعت بانوان در حوزه طراحی و ارزیابی محصولات تولیدی حضورداشته باشند. زیرا با توجه به آنکه بانوان مخاطب اصلی صنعت طلا جواهر می‌باشند ،نقش پررنگ‌تری را در اجزای زنجیره ارزش این صنعت ایفا کنند که من بنوبه خودم از حضور پررنگ بانوان در این عرصه به خصوص در مشهد مقدس قدردانم.
    وی در پایان خاطر نشان ساخت: از مجموعه نمایشگاه بین‌المللی و سایر مجموعه های برای برگزاری مناسب این نمایشگاه تشکر می کنم . این سرمایه‌ای که امروز در اختیار ماست چه از حیث سرمایه انسانی و مادی سرمایه بسیار گران قیمتی است که ما باید آن را با امید و با توان به نسل آینده تحویل بدهیم و در رقابت با همسایه‌هامان بتوانیم جایگاه خودمان را ارتقاء بدهیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *