×
×
جدیدترین‌‌ها

مدیر بیمارستان الشفا: جهان مردن ما را تماشا می‌کند، ما عدد نیستیم

  • کد نوشته: 84896
  • آبان 21, 1402
  • در سی و ششمین روز از جنگ نوار غزه، درحالیکه اشغالگران به حملات توپخانه‌ای و هوایی خود علیه منازل مسکونی و غیرنظامیان ادامه می‌دهند، به رغم هشدارها بمباران بیمارستان‌های غزه نیز ادامه دارد. نیروهای اشغالگر از طریق زمینی در تلاش برای کنترل بر غزه هستند، اما ضربات سختی از مقاومت فلسطین دریافت می‌کنند

    مدیر بیمارستان الشفا: جهان مردن ما را تماشا می‌کند، ما عدد نیستیم

    به گزارش نخست نیوز :، مدیر بیمارستان الشفا می‌گوید: جهان مردن ما را تماشا می‌کند، اما ما عدد نیستیم. اجساد روی انباشته شده و تلاش می‌کنیم آنها را در داخل بیمارستان دفن کنیم. ما نه آب داریم، نه غذا، نه برق، نه اینترنت و کاملاً از دنیا منزوی شده‌ایم. وضعیت فاجعه‌بار است، کودکان داخل بیمارستان منتظر مرگ هستند و تعداد بیماران بسیار زیاد است. بخش مراقبت‌های ویژه و اطفال و تجهیزات اکسیژن، کار را متوقف کردند.

    مدیر بیمارستان الشفا افزود: با صلیب سرخ مذاکراتی داشتیم تا مقداری سوخت وارد بیمارستان‌ها کنیم، اما آنها گفتند، نیروهای اسرائیل با آن مخالفت کردند. وی اظهار کرد: ما با آنروا و سازمان جهانی بهداشت نیز در تماس هستیم، اما آنها نیز گفتند از ارائه هرگونه کمک به غزه و منطقه شمال معذورند.

    وی افزود: کشتار صهیونیست‌ها در بیمارستان‌ها مستند و مستدل شده‌است، اما اشغالگران بدون توجه فقط به کشتار غیرنظامیان ادامه می‌دهند.

    یک خبرنگار از داخل بیمارستان الشفا به الجزیره گفت: پس از قطع کامل برق بیمارستان تلاش کردیم دنبال منبع برق بگردیم تا برخی تجهیزات کار کنند و بتوانیم برخی بیماران را نجات دهیم.

    این خبرنگار افزود: درگیری‌ها بسیار نزدیک به مجتمع پزشکی الشفا و تقریبا در ۲۰۰ متری تا ۵۰۰ متری بیمارستان است.

    نیروهای اشغالگر همچنین یک مسجد مقابل مجتمع پزشکی الشفا را بمباران کردند. این مسجد که مقابل این مجتمع پزشکی است و تمام کسانی که قصد خروج از بیمارستان داشتند، بمباران شدند.

    به گفته این خبرنگار، نیروهای اشغالگر خانواده‌ای در حال تلاش برای خروج از مجتمع پزشکی الشفا بودند، بمباران کردند.

    یک پزشک در داخل این مجتمع پزشکی نیز به الجزیره تاکید کرد: تمام ساختمان‌های اطراف بیمارستان بمباران شده و هر فردی در داخل محوطه‌های بیمارستان تکان بخورد هدف قرار می‌گیرد.

    اشغالگران پس از بمباران بیش از یک بیمارستان و یک آمبولانس و پس از انکار بمباران بیمارستان المعمدانی و مقصر جلوه دادن مقاومت، همچنان بمباران خود را به صورت متمرکز و عمدی در اطراف چندین بیمارستان در مرکز و شمال نوار غزه به ویژه بیمارستان الشفا انجام می‌دهند.

    خبرنگار الجزیره به نقل از ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد، نیروهای این رژیم نفوذ خود را در اردوگاه الشاطی همجوار بیمارستان الشفا بیشتر کرده‌اند. این خبرنگار افزود: خودروهای آمبولانس به دلیل ادامه بمباران‌ها نمی‌توانند زخمی‌ها و اجساد شهدا را منتقل کنند.

    رسانه‌های صهیونیستی نیز گزارش دادند، درگیری‌های شدیدی بین ارتش این رژیم و نیروهای مقاومت در اطراف بیمارستان الشفا در شهر غزه رخ داده‌ است.

    همچنین نماینده وزارت بهداشت فلسطین در غزه گفت: محوطه‌های داخلی بیمارستان الشفا هدف قرار گرفت و درحال حاضر آتش سوزی‌هایی در این محوطه‌ها رخ داده و مرگ افراد در نتیجه آتش‌سوزی خواهد بود نه تشنگی.

    این نماینده وزارت بهداشت فلسطین افزود: نه غذا و نه آبی در بیمارستان الشفا پیدا نمی‌شود و همه مورد هدف قرار دارند. ما هیچ آبی برای خوردن نداریم و تعداد مرگ‌ومیرها بیشتر خواهد شد.

    مدیرکل وزارت بهداشت فلسطین در غزه به الجزیره گفت: برق قطع است و ژنراتورها کار نمی‌کنند و ما در محاصره هستیم و نمی‌توانیم از جایمان تکان بخوریم.

    به گفته او، اشغالگران مرتکب هولوکاست جدیدی در هدف قرار دادن بیمارستان الشفا شده‌اند.

    وزیر بهداشت فلسطین از شهادت ۳۹ کودک و شیرخوار در بخش مراقبت‌های ویژه خبر داد

    می الکیله، وزیر بهداشت فلسطین در کنفرانس خبری گفت، ۳۹ کودک و شیرخوار که در بخش‌ مراقبت‌های ویژه بودند به دلیل نرسیدن اکسیژن به آنها شهید شده‌اند.

    الکیله افزود: بمباران مجتمع پزشکی الشفا با بمب فسفر سفید صورت می‌گیرد. بیمارستان القدس از کار افتاده و تنها بخش مراقبت‌های ویژه‌اش کار می‌کند که آن هم تنها تا ساعات دیگر می‌تواند کار کند.

    به گفته وزیر بهداشت فلسطین، ۲۰ بیمارستان از مجموع ۳۰ بیمارستان در غزه به طور کامل از کار افتاده و بیمارستان‌ها مقابل چشمان جهانیان بمباران می‌شوند.

    الکیله افزود: عمل‌های جراحی در داخل بیمارستان‌ها روی زمین بدون هیچ ماده بیهوشی و در زیر نور گوشی‌های همراه انجام می‌شود و این در تاریخ اصلا رخ نداده است.

    درخواست پزشکان بدون مرز برای توقف حملات به بیمارستان‌ها

    پزشکان بدون مرز نیز با بیان اینکه طی ساعات گذشته حملات به بیمارستان الشفا به شدت تشدید شد، اعلام کرد: در حال حاضر نمی‌توانیم با کارمندان‌ خود در داخل بیمارستان الشفا تماس برقرار کنیم.

    این نهاد افزود: به شدت نسبت به وضعیت بیماران، کادر پزشکی و زخمی‌ها که هنوز در داخل بیمارستان هستند، نگرانیم و درحالیکه برخی اصلا نمی‌توانند حرکت کنند.

    پزشکان بدون مرز تاکید کرد: خواستار توقف فوری حملات به بیمارستان‌ها و حمایت از کادر درمان و بیماران و تاسیسات بهداشتی و پزشکی هستیم.

    در همین حال، صلیب سرخ جهانی تاکید کرد که وضعیت سیستم بهداشتی در نوار غزه به نقطه بی‌بازگشتی رسیده است و سوخت و تجهیزات پزشکی تمام شده و برق قطع است.

    صلیب سرخ با بیان اینکه جان هزاران غیرنظامی، بیمار و پرسنل پزشکی در غزه با توجه به این وضعیت در خطر است، خواستار حفاظت از بیماران و کارکنان مراقبت‌های پزشکی در بحبوحه تشدید حملات به مراکز درمانی شد.

     

    همچنین وزارت بهداشت غزه تاکید کرد: از ابتدای جنگ تعداد شهدای کادر درمان به ۱۹۸ تن افزایش یافته و ۵۳ خودروی امداد رسان و آمبولانس منهدم شده‌است.

    وزارت بهداشت غزه افزود: ۱۳۵ تاسیسات بهداشتی هدف قرار گرفته و ۲۱ بیمارستان و ۴۷ مرکز درمانی از کار افتاده‌اند.

    منیر البرش، مدیرکل وزارت بهداشت غزه قبلا گفت: «اگر زنده بمانیم شنبه یک گور جمعی در مجتمع الشفا برای دفن ۱۰۰ شهید ایجاد می‌کنیم، زیرا نمی‌توانیم برای دفن بیرون برویم.»

    تیراندازی به هر کسی که در اطراف بیمارستان الشفا حرکت کند

    مدیر مجتمع پزشکی الشفا در غزه با بیان اینکه هر فردی که در اطراف بیمارستان الشفا حرکت کند مورد هدف هواپیماهای اشغالگر و تک تیراندازها قرار می‌گیرد، گفت: نمی‌توانیم برای مداوای مجروحان به بیرون برویم و آمبولانس‌ها نیز نمی‌توانند حرکت کنند.

    منبع ایسنا

    برچسب ها صلیب سرخ

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *