×
×
جدیدترین‌‌ها

از همکاری زندگانی و عبدالرزاقی تا یک درگذشت

  • کد نوشته: 81293
  • مهر 20, 1402
  • تولد هنرمندان پیشکسوت با یاد آتیلا پسیانی و فردوس کاویانی، درگذشت یک چهره فرهنگیشَ، اجرای «هملت» با امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی، برنامه جدیدی در تلویزیون با اجرای حسین رفیعی، چهار سریال نمایش خانگی کاندیدای پخش از تلویزیون، «آوای موج» در تهران، سه نمایشگاه در خانه هنرمندان ایران و شرایط سفر با خودرو خارجی به ایران از اخبار فرهنگی هنری ۱۹ مهرماه بود

    از همکاری زندگانی و عبدالرزاقی تا یک درگذشت

    نخست نیوز : چهارشنبه ۱۹ مهر جشن تولد هنرمندان پیشکسوت با خاطرات داریوش ارجمند از آتیلا پسیانی و یاد فردوس کاویانی برگزار شد.

    پیکر آتیلا پسیانی به ایران رسید 

    ضمن این‌که پیکر آتیلا پسیانی صبح ۱۹ مهر ماه به ایران رسید. این در حالی است که پیکر این هنرمند ۲۰ مهرماه به خاک سپرده می‌شود و مراسم وداع با او، ساعت ۱۰ صبح این روز، به‌طور زنده از سایت ایران تئاتر و تلویزیون تئاتر ایران پخش می‌شود.

    محمدرضا راشدمحصل درگذشت

    در ادامه خبردار شدیم که محمدرضا راشدمحصل ـ نویسنده، پژوهشگر و استاد زبان فارسی ـ صبح چهارشنبه در اثر عوارض ناشی از کهولت سن از دنیا رفت و مراسم تشییع پیکر و خاکسپاری او روز جمعه، ۲۱ مهرماه در مشهد برگزار می‌شود.

    امین زندگانی و الیکا عبدالرزاقی «هملت» را اجرا می‌کنند

    در ادامه اعلام شد که نمایش «هملت» به کارگردانی الیکا عبدالرزاقی و تهیه‌کنندگی امین زندگانی از ساعت ۲۰:۱۵ روز جمعه ۲۱ مهرماه اجراهای خود را در سالن ناظرزاده‌ کرمانی آغاز می‌کند.

    همچنین نمایش «میدان پارلمان» به کارگردانی مهسا شریفی از سه‌شنبه ۲۵ مهر تا ۲۲ آبان هر شب (به جز شنبه‌ها) ساعت ۲۰:۳۰ به مدت ۶۰ دقیقه در تماشاخانه استاد انتظامی اجرا می‌شود و نمایش «مناظره وایادولید» به کارگردانی هوشمند هنرکار براساس متنی از ژان کلود کریر از ۲۴ مهرماه هرشب (به جز شنبه‌ها) ساعت ۲۰ در تالار قشقایی تئاترشهر روی صحنه می‌رود.

    حسین رفیعی و محمد شعبان‌پور در دوربین مخفی تلویزیون

    برنامه «مداربسته» از تولیدات جدید شبکه دو سیماست که با اجرای حسین رفیعی و محمد شعبان‌پور به زودی از این شبکه پخش می‌شود.

    ۴ سریال نمایش خانگی کاندیدای پخش از تلویزیون

    همچنین سعید مقیسه، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی از احتمال پخش چهار سریال شبکه نمایش خانگی از تلویزیون به ایسنا خبر داد و گفت: این سریال‌ها برای طی مراحل اداری و حقوقی به صداوسیما معرفی شده‌اند و بعد از قطعی شدن قرار است از شبکه‌های تلویزیونی پخش شوند.

    هفته کتاب از ۲۳ تا ۳۰ آبان برگزار می‌شود

     

    از سوی دیگر، دبیر سی‌ویکمین دوره هفته کتاب خبر داد که هفته کتاب از ۲۳ تا ۳۰ آبان برگزار می‌شود و شعار «آینده خواندنی است» برای این دوره از هفته کتاب استفاده می‌شود.

    «آوای موج» جنوبی‌ها در پایتخت می‌پیچد

    کنسرت بچه‌های دیروز برای بچه‌های امروز

    همچنین گروه موسیقی «آوای موج» قرار است در روزهای۲۴ تا ۲۶ مهرماه و به مدت سه روز در برج آزادی تهران روی سن برود. و این‌که ارکستر «دونلی» به رهبری امیرحسین محمدخانی، جمعه ۱۲ مهر از ساعت ۱۹:۳۰ در سالن اصلی برج آزادی به صحنه می‌رود؛ فرزانه فروغی که مدیر این ارکستر است، اعلام کرده ارکستر  «دونلی» با هدف ارتقای موسیقی استاندارد برای کودکان و تمرکز بیشتر بر روی سازهای خاص تشکیل شده است.

    خانه هنرمندان ایران ۳ نمایشگاه جدید برگزار می‌کند

    افزون بر این‌ها، سه نمایشگاه تجسمی در گالری‌های خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شوند؛ نمایشگاه طراحی ساخت عروسک و دو نمایشگاه عکس جمعه (۲۱ مهر ۱۴۰۲) ساعت ۱۷ در گالری‌های این مجموعه افتتاح می‌شوند و تا هشتم آبان ۱۴۰۲ میزبان علاقه‌مندان خواهند بود.

    شرایط سفر با خودرو خارجی به ایران

    گردشگران و اتباع خارجی سال‌هاست با «خودرو شخصی» می‌توانند به ایران سفر کنند، اما هزینه‌های سنگینی که هنگام ورود به خاک ایران گرفته می‌شود، بارها عامل اعتراض بوده است. این در حالی است که مدیرعامل کانون اتومبیلرانی و جهانگردی ایران به ایسنا خبر داد که این مشکل با برخی کشورها حل شده و اتباع خارجی و مسافران درصورت داشتن «کارنه دوپاساژ»، ارزان و سریع‌تر از گذشته می‌توانند با وسیله نقلیه موتوری خود از مرز ایران گذر کرده و وارد این خاک شوند.

    منبع ایسنا

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *