×
×
جدیدترین‌‌ها

استاندار خراسان رضوی: حل مشکل ریزگردها در سرخس با اولویت‌ پیگیری می‌شود

  • کد نوشته: 80327
  • مهر 10, 1402
  • استاندار خراسان رضوی گفت: پس از نهایی شدن طرح‌های مربوط به جلوگیری از ریزگردها، به زودی عملیات آن اجرایی خواهد شد، بر همین اساس باید جلسه مشترک بین معاونت عمرانی استانداری، محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شود

    استاندار خراسان رضوی: حل مشکل ریزگردها در سرخس با اولویت‌ پیگیری می‌شود

    مشهد – نخست نیوز – استاندار خراسان رضوی گفت: پس از نهایی شدن طرح‌های مربوط به جلوگیری از ریزگردها، به زودی عملیات آن اجرایی خواهد شد، بر همین اساس باید جلسه مشترک بین معاونت عمرانی استانداری، محیط زیست و منابع طبیعی برگزار شود.

    به گزارش  نخست نیوز از استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در جمع مردم دهستان خانگیران و روستای گنبدلی اظهار کرد: در شهرستان سرخس و در کل استان خراسان رضوی باتوجه به شرایطی که در آن قرار داریم، حل مسائل اولویت بندی شده و سپس به آن پرداخته می‌شود.

    وی با بیان اینکه باید تکلیف پروژه‌های خاص مربوطه ظرف مدت یک هفته آینده مشخص و گزارش آن اعلام شود، افزود: در حوزه مسکن، تامین زمین و تسهیلات نیز در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

    استاندار خراسان رضوی گفت: مسائل در طول سال‌ها ایجاد شده و برای حل آن‌ نیاز به زمان وجود دارد.

    وی به موضوع اشتغال اشاره و بیان کرد: استخدام همه جوانان در ادارات امکان پذیر نیست. هر میزان امکان دارد از نیروهای منطقه‌ای و محلی برای پالایشگاه و منطقه آزاد استفاده شود. در این زمینه هم نیاز به مهارت آموزی و تحصیلات است. پالایشگاه خانگیران برای تامین نیرو از جوانان منطقه استفاده کند و یک مرکز آموزش فنی‌حرفه‌ای در این زمینه ایجاد شود.

    نظری تاکید کرد: آنچه اهمیت دارد خوداشتغالی است. این منطقه ظرفیت برای چنین کاری دارد. خشکسالی در منطقه وجود دارد و سرخس نیز منطقه پرورش دام بوده که این موضوع خودش یک ظرفیت اشتغال است.

    وی ادامه داد: امکان پرورش دام سبک به صورت کارگاهی در همین شرایط امکان پذیر است. برای پرورش دام باید هم از روش جدید استفاده شود.

    نظری افزود: نباید اجازه بدهیم دامداری در منطقه از بین برود. زمینه سازی و ارائه تسهیلات برای ایجاد چنین شغل‌هایی در دستور کار است و ما نیز حمایت خواهیم کرد. برای ایجاد اشتغال باید خلاقیت و اراده داشته‌ باشیم. از سوی دیگر اعتقاد داریم اشتغال در روستا اشتغال خانواده و چند وجهی است.

    استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: عملیات بازسازی و بهسازی بولوار اصلی واقع در روستای گنبدلی و مسیر مشهد – سرخس تا هفته آینده آغاز می شود و در دهه فجر آماده بهره‌برداری خواهد بود.

    بازدید استاندار خراسان رضوی از منطقه آزاد و پایانه مرزی سرخس
    همچنین استاندار خراسان رضوی در جریان سفر یک روزه خود به شهرستان سرخس از منطقه آزاد و پایانه مرزی این شهرستان بازدید کرد.

    نظری پس از دیدار و گفت وگو با دهیاران بخش مرزداران و حضور در جمع مردم دهستان باجگیران و روستای گنبدلی در منطقه آزاد سرخس حضور پیدا کرد.

    در حاشیه این بازدید، نشستی با محمدرضا کلایی رییس منطقه ویژه اقتصادی سرخس برگزار و در مورد مسائل مختلف مربوط به این منطقه بحث و تبادل نظر شد.

    جواد خدایی معاون هماهنگی و امور عمرانی و ابوالفضل چمندی معاون هماهنگی و امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی، استاندار را در این سفر همراهی کردند.

    منبع ایرنا

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *