×
×
جدیدترین‌‌ها

از پوست سر سم‌زدایی کنید

  • کد نوشته: 79003
  • شهریور 30, 1402
  • پوست سر ما، بسر مناسبی برای تجمع ذرات باقیمانده از شامپوها، نرم‌کننده‌ها، محصولات حالت‌دهنده مو، گردوغبار، سلول‌های پوستی مرده و ذرات چربی است. تجمع این ذرات در پوست سر نه‌تنها می‌تواند سلامت و کیفیت موهای ما را تخریب کند، بلکه حالت‌پذیری و زیبایی آنها را هم کاهش می‌دهد. با این‌حال، بیشتر ما توجه چندانی به محافظت از پوست سر نداریم زیرا مستقیما تجمع این ذرات را نمی‌بینیم. اما دقیقا در همین موقعیت است که سم‌زدایی از پوست سر اهمیت می‌یابد.

    از پوست سر سم‌زدایی کنید

    به گزارش نخست نیوز ،سم‌زدایی از پوست سر، فرایند خاصی برای پاکسازی عمیق پوست سر است که تمامی ذرات باقیمانده از محصولات مختلف، آلودگی‌ها، سلول‌های پوستی مرده، چربی‌ها و… را حذف می‌کند. باقی ماندن این ذرات اضافی در پوست سر می‌تواند باعث انسداد روزنه‌های پوستی، خارش پوست سر، تحریکات پوستی، آکنه پوست سر و حتی کاهش رشد موها شود.

    فرایند سم‌زدایی از پوست سر یا با کمک لایه‌بردارهای شیمیایی (اسیدهای آلفاهیدروکسی یا آنزیم‌ها) انجام می‌گیرد یا با کمک لایه‌بردارهای فیزیکی مثل شانه‌های مخصوص این کار.

    مهم‌ترین مزیت سم‌زدایی از پوست سر، افزایش سلامتی پوست سر با هدف محافظت از فولیکول موها و رشد بهتر موها است. علاوه بر این، سم‌زدایی از پوست سر می‌تواند ترشحات چربی پوست سر را به حد متعادل برساند و مشکل پوسته‌ریزی یا خشکی پوست سر را هم برطرف کند.

    روند ماساژ دادن پوست سر که در فرایند سم‌زدایی از آن انجام می‌شود هم گردش خون را در پوست سر تقویت می‌کند و درنتیجه می‌تواند نقش مثبتی در رشد بهتر موها داشته باشد. شما می‌توانید سم‌زدایی از پوست سر را در خانه یا در سالن‌های آرایشی انجام بدهید.

    چه کسانی باید سم‌زدایی از پوست سر را جدی بگیرند؟

    سم‌زدایی از پوست سر برای همه افراد مناسب است. بنابراین هر فردی با هر نوع مویی که دارد، می‌تواند از مزیت‌های سم‌زدایی از پوست سر بهره‌مند شود. البته کسانی که فعالیت روزانه بسیار زیادی دارند یا پوست سرشان ذاتا بسیار چرب است، قطعا بیشتر از دیگران از مزیت‌های این سم‌زدایی بهره‌مند خواهند شد.

    کسانی هم که به‌طور منظم از محصولات حالت‌دهنده برای موها استفاده می‌کنند، قطعا باید سم‌زدایی از پوست سر را بیشتر از دیگران جدی بگیرند. کسانی هم که موهایشان را هر 3 تا 5 روز یک‌بار می‌شویند، بهتر است که سم‌زدایی از پوست سر را به‌طور منظم انجام بدهند زیرا تجمع ذرات اضافی در پوست سر این افراد معمولا بیشتر است.

    سم‌زدایی از پوست سر باید هر چندوقت یک‌بار انجام شود؟

    سم‌زدایی از پوست سر می‌تواند به‌طور منظم بین هر 2 تا 3 هفته یک‌بار انجام شود. کسانی که زیاد از محصولات حالت‌دهنده استفاده نمی‌کنند، موهایشان را روزانه می‌شویند یا زیاد عرق نمی‌کنند هم می‌توانند این کار را هر 1 ماه یک‌بار انجام بدهند. توجه داشته باشید که زیاده‌روی در سم‌زدایی از پوست سر می‌تواند باعث خشکی یا تحریکات پوستی شود، مخصوصا در میان کسانی که پوست سرشان ذاتا خشک است.

    چگونه سم‌زدایی از پوست سر را انجام بدهیم؟

    ابتدا موهای خودتان را با آب ولرم خیس کنید تا حدی که پوست سرتان کاملا خیس شود.
    حالا یک محصول سم‌زدای شیمیایی مخصوص پوست سر را روی پوست سر بریزید.
    پوست سرتان را به‌آرامی و با حرکات دورانی ماساژ بدهید. در این مرحله می‌توانید از انگشتان دست یا ابزارهای سیلیکونی مخصوص پوست سر استفاده کنید.
    حالا باید 10 تا 15 دقیقه منتظر بمانید تا عملکرد ترکیبات سم‌زدا کامل شود. اگر در این مرحله از کلاه مخصوص حمام استفاده کنید، نتیجه بهتری می‌گیرید.
    بعد 5 دقیقه دیگر به ماساژ دادن موها ادامه بدهید و در ادامه موهایتان را آبکشی کنید.
    حالا می‌توانید از شامپو و سپس از نرم‌کننده استفاده کنید.

    منبع: بهداشت نیوز

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *