×
×
جدیدترین‌‌ها

سه پروژه مهم برق در استان‌های خراسان افتتاح شد

  • کد نوشته: 76549
  • شهریور 8, 1402
  • همزمان با هفته دولت پست برق 132 کیلو ولت شهرک صنعتی جغتای به بهره برداری رسید.

    سه پروژه مهم برق در استان‌های خراسان افتتاح شد

    به گزارش نخست نیوز ،محمد باقر عطاریانی : این پست که هزینه ای بالغ بر 320 میلیارد ریال در بر داشته است به مدت 4 ماه اجرا گردیده و دارای بی خط 132 کیلولت و امکان توسعه یک بی خط می باشد . میزان اشتغال زایی آن به طور مستقیم در زمان احداث 25 نفر و در زمان بهره برداری 10 نفر می باشد . هدف از اجرای این پست افزایش قابلیت اطمینان شبکه ، افزایش پایداری شبکه برق خراسان رضوی ، فراهم نمودن شرایط اتصال نیروگاه های تجدید پذیر به شبکه در منطقه و تامین برق مطمئن بخش جغتای می باشد.از دستاوردهای مهندسی این پست می توان به تغذیه پست 132 کیلو ولت به صورت تک مداره ، کاهش تلفات شبکه فشار متوسط و بهبود پروفیل ولتاژ شبکه فشار متوسط منطقه نام برد.

    افتتاح پست برق 132 کیلو ولت بوژان

    در هفته دولت امسال پست برق 132 کیلو ولت بوژان با اعتبار 400 میلیارد ریال افتتاح گردید. این گزارش حاکی است شرکت برق منطقه‌ای خراسان با همکاری مسئولین استان خراسان رضوی و به خصوص نماینده شهرستان و فرماندار این شهرستان نسبت به احداث پست 132 کیلو ولت موبیل بوژان اقدام نمود. مدت زمان اجرای این پست 3 ماه بوده است و میزان اشتغال زایی آن در زمان احداث و بهره برداری 25 نفر می باشد . از اهداف این پروژه می توان به افزایش قابلیت اطمینان شبکه برق ، افزایش پایداری شبکه خراسان رضوی ، تامین برق مطمئن محدوده بوژان شهرستان نیشابورو فراهم نمودن شرایط تامین برق صنایع و خانگی نام برد . همچنین تامین بار مورد نیاز مشترکین منطقه در کمترین زمان ممکن ، کاهش تلفات شبکه فشار متوسط و بهبود پروفیل ولتاژ شبکه فشار متوسط منطقه از دستاوردهای مهندسی این پروژه می باشد.

    افتتاح پست دیهوک

    همزمان با هفته دولت طی مراسمی پست برق 132 کیلوولت دیهوک در خراسان جنوبی به بهره برداری رسید.
    در این مراسم که استاندار خراسان جنوبی ، نماینده خراسان جنوبی در
    مجلس شورای اسلامی و جمعی از معاونین شرکت برق منطقه ای خراسان حضور داشتند .جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی درمراسم افتتاح این پست برق اظهار داشت: پست وخط انتقال دیهوک با هزینه 110 میلیارد تومان افتتاح گردید و نگرانی مردم و یکی از مطالبات جدی این شهرستان برطرف گردید .وی افزود: با افتتاح این پروژه امکان اشتغال 25 نفر به طور مستقیم و 10 نفر با بهره برداری دائم وجود خواهد داشت . استاندار خراسان جنوبی هزینه اجرای پست را 600 میلیارد ریال بدون احتساب هزینه خط عنوان کرد.
    لازم به ذکر است در این مراسم خط انتقال این پست نیز افتتاح گردید. طول خط پست دیهوک75 کیلومتردارای یک بی خط و امکان توسعه یک بی دیگر می باشد که وارد مدار گردید .
    هدف از اجرای این پروژه افزایش قابلیت اطمینان شبکه، افزایش پایداری شبکه برق خراسان جنوبی ، فراهم نمودن اتصال نیروگاههای تجدید پذیر به شبکه در منطقه ، فراهم نمودن تامین برق شرایط برق صنایع سنگین و تامین برق مطمئن بخش دیهوک می باشد
    همچنین خط این خط دارای 402برج به صورت بتنی می باشد که با اعتبار 500 میلیارد ریال به بهره برداری رسید .
    گفتنی است از دستاوردهای مهندسی این پروژه می توان به تغذیه پست 132 کیلو ولت به صورت تک مداره شعاعی از پست طبس، کاهش تلفات شبکه فشار متوسط ، بهبود پروفیل ولتاژ شبکه متوسطه منطقه ، امکان تامین برق شهرک صنعتی دیهوک و امکان جمع آوری دیزلهای منطقه نای بند نام برد.

    برچسب ها برق هفته دولت

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *