×
×
جدیدترین‌‌ها

شستشوی نمای مرمری با طناب

  • کد نوشته: 74357
  • مرداد 21, 1402
  • شستشوی نمای مرمری با طناب

    با توجه به اهمیت نگهداری از نماهای ساختمان ها، تمیز بودن نما برای حفظ زیبایی و جلوگیری از تهلیل نما امری ضروری است. با توجه به جنس نما روش تمیز کردن آن نیز متفاوت است. یکی از روش های کاربردی شستشوی نما ساختمان، روش شست و شوی آن به کمک طناب بوده که در ادامه به تفضیل برای شما شرح داده خواهد شد.

    سنگ مرمر و کاربرد ان در نمای ساختمان

    در دسته بندی سنگ ها و کانی ها، سنگ هایی که از تغییر شکل دیگر سنگ ها تحت شرایط خاص(دما و فشار بالا) به وجود می آیند، سنگ دگرگون شده نامیده می شوند. سنگ مرمر یک نوع سنگ دگرگون شده است که از تغییر سنگ اهک حاصل می شود و کانی اصلی سازنده آن کلسیت است.

    در نما های لوکس برای افزایش زیبایی بصری نما، از سنگ مرمر استفاده می شود. سنگ مرمر به دلیل استحکام قابل قبول و زیبایی خاصی که دارد، در بین سازندگان ساختمان بسیار پرطرفدار است. البته در خرید آن باید به عوامل دیگری نیز توجه کرد. مثل عایق بودن و صد البته قیمت.

    از دیگر امتیازات این نوع سنگ که آن را گزینه مناسبی برای نما می کند، تنوع رنگ را می توان مورد توجه قرار داد. سنگ مرمر در رنگهای سفید، سبز، مشکی، قرمز و قهوه ای موجود است. این ویژگی دست سازنده را باز می گذارد که برای رنگ نمای ساختمان خود با توجه به نوع ساخت و دیگر عوامل بتواند سنگ مرمر با انواع رنگ های ذکر شده را در دسترس داشته باشد.

    دقت داشته باشید که هرچه سطح سنگ مرمری که مورد استفاده قرار می گیرد صیقلی تر باشد، از زیبایی و قیمت بیشتری برخوردار است. این سنگ به دلیل سطح صیقلی که دارد عمل بازتاب نور را بهتر و یک نواخت تر انجام می دهد. در نتیجه شکل ظاهری نما براق تر و شیک تر به نظر می رسد. این امر نیاز به پرداخت بیشتر روی سنگ دارد، به همین دلیل قیمت آن نیز به طبع بیشتر است.

    شستشوی نمای مرمری با طناب

    شست و شو نما مرمری به وسیله فرد ماهر

    شست و شوی نمای ساختمان، انواع روش های کاربردی

    در شست و شوی نمای بنا و زدودن دوده و کثیفی از روی نمای بنا، به طور کلی سه روش مورد استفاده قرار می گیرد. روش شست و شو با آب ، مواد شیمیایی و ساییدن.

    روش شست شو به کمک آباز قدیمی ترین روش های شست شوی و تمیزی بنا، روش شستن با آب است. از بچگی استفاده از آب برای شست شو را همه ما در خانواده دیده و یاد گرفته ایم. در شستن نمای ساختمان نیز، استفاده اب از قدیمی ترین و آسان ترین روش های تمیزی و جلای نماست که مورد استفاده قرار می گیرد. برای سهولت این کار استفاده ار واتر جت که اب را با فشار روی سطح مورد نظر می پاشند.

    روش شست شو با کمک مواد شیمیایی: مواد شیمیایی اسیدی به شدت خاصیت حلال بودن را دارا هستند. از این رو بشر از این مواد برای حل کردن و زدودن دوده و چرک از روی نماب بنا استفاده می کند. از این نوع مواد شیمیایی مورد استفاده در شست شوی نما می توان مواد شوینده محلول در آب، مواد اسیدی(اسید شویی) به خصوص اسید کلریدریک، و یا جوهر نمک نام برد.

    روش ساییدن:در این روش همان گونه که از اسم ان پیداست، قسمتی از سطح خارجی نما را می تراشند که کثیفی به صورت کامل از روی سطح محو شود. البته روش شست شو با سنگ ساب و یا ماسه توصیه نمی شود زیرا این روش علاوه بر زدودن کثیفی از روی سطح، مقداری از سطح نیز سابیده شده و در واقع نویی آسیب به بنا محسوب می شود.

    شستشوی نمای مرمری با طناب

    شست و شو نما

    شست و شوی نمای سنگ مرمری

    شستن نما و انتخاب روش آن بستگی به عوامل مختلفی از جمله جنس نما و هزینه در نظر گرفته، سن بنا، وضعیت جغرافیایی و آب هوایی منطقه ای که بنا در آن واقع شده، مقدار کثیفی و… دارد. در اینجا می خواهیم به بهترین روش ها برای شست شوی نماب مرمری بپردازیم.

    سنگ مرمر از آن دسته از سنگ ها است که برای تمیزی آن از هر سه روش موجود می توان استفاده کرد. هم می توان ان را به روش شستن با اب و مشتقات آن نظیر، استفاده از واتر جت و فشار زیاد آب، دستگاه بخار آب و بخار شو کردن نما استفاده کرد.

    ساییدن سنگ مرمر هم امکان پذیر بوده و از روش هایی است که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد. سنگ مرمر را می توان با انواع مواد شوینده ملایم شست و شو داد. برای زدودن کثیفی، دوده و روغن غلیظ که روی بنا ایجاد شده گاها مواد شوینده ملایم پاسخ گو نیست. در این موارد استفاده از هیدروژن پراکسید 12 درصد بسیار کار آمد بوده و از روش های هوشمندانه تمیزی سطح بنا خواهد بود.

    استفاده از طناب برای شستشوی نما

    برای سشت شوی نمای یک بنا، از روش های بسیار کارا استفاده از طناب است. استفاده از طناب علاوه بر اینکه امنیت اپراتور را تامین میکند، باعث می شود که شخص به همه بخش های بنا دسترسی داشته باشد و یک تمیزی یک دست و زیبا را برای نمای بنای شما به ارمغان بیاورد.

    از این رو برای شست شوی نمای بناهای مرتفع استفاده از طناب به شدت مورد استقبال شرکت ها و اشخاص است. شرکت های حرفه ای در زمینه نما شویی، برای افزایش کیفیت کار خود و افزایش رضایت کار فرما از طناب برای شست شوی بنا استفاده می کنند.

    در این روش برای شست شوی نمای یک ساختمان، از طناب های مقاوم استاتیکی استفاده می شود که علاوه بر دادن ابتکار عمل به شخص در حرکت، اعم از بالا رفتن پایین امدن و حرکت به چپ و راست، در برابر ساییدگی و کشش هم مقاوم هستند، و یک ایمنی قابل قبول به همراه تمیزی یک دست را نتیجه می دهند.

    شستشوی نمای مرمری با طناب

    نما مرمری ساختمان

    کلام پایانی

    برای شستن نما حتما باید از یک تیم یا شرکت حرفه ای استفاده کنید تا در نمای ساختمان و زیبایی آن، علاوه بر تمیزی، کیفیت نما نیز حفظ شود و بدون اسیب به نما، در امن ترین حالت ممکن نمای شما تمیز شود.گروه فنی مهندسی آسمان خراش، با سالها تجربه، مجری شست و شوی کلیه نما های ساختمان های مسکونی و تجاری است. برای ارتباط با گروه فنی مهندسی آسمان خراش و بهره گیری از دانش روز دنیا برای شست و شوی بنای خود، با شماره 02186051479 و یا 09120238370 تماس حاصل فرمایید.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *