×
×
جدیدترین‌‌ها

R&M چه مجموعه راهکارهایی برای سیم‌کشی منازل در اختیار کاربران قرار داده است؟

  • کد نوشته: 74351
  • مرداد 21, 1402
  • آر اند ام (اراندام – R&M) مجموعه کاملی تجهیزات پسیو شبکه از جمله کابل های انتقال دهنده داده ها را به همراه پچ‌کورد ها برای شبکه های محلی و فیبرنوری توسعه داده است که امکان استفاده از آن‌ها در خانه‌ها، منازل مسکونی و غیره وجود دارد. کابل هایی که مقاومت بالایی در برابر خرابی و مشکلات رایج دارند و قادر هستند شبکه ای پایدار برای کاربران پیاده سازی کنند.

    R&M چه مجموعه راهکارهایی برای سیم‌کشی منازل در اختیار کاربران قرار داده است؟

    آر اند ام (اراندام – R&M) مجموعه کاملی تجهیزات پسیو شبکه از جمله کابل های انتقال دهنده داده ها را به همراه پچ‌کورد ها برای شبکه های محلی و فیبرنوری توسعه داده است که امکان استفاده از آن‌ها در خانه‌ها، منازل مسکونی و غیره وجود دارد. کابل هایی که مقاومت بالایی در برابر خرابی و مشکلات رایج دارند و قادر هستند شبکه ای پایدار برای کاربران پیاده سازی کنند.

    غلبه بر فضای محدود در خانه‌ها

    یکی از مشکلاتی که کارشناسان شبکه در هنگام کابل کشی منازل مسکونی با آن روبه‌رو هستند، محدودیت در کابل‌کشی و انتقال کابل‌ها از میان اجسام یا اتاق‌ها است. به بیان دقیق‌تر، مسیریابی کابل‌ها در محیط‌های مسکونی و استقرار تجهیزاتی مثل توزیع‌کنندگان کابلی در مناطق خانگی به‌دلیل فضای محدود زیاد است. این مشکل به‌ویژه در آپارتمان‌ها خود را به خوبی نشان می‌دهد که امکان آسیب‌دیدگی کابل و وارد شدن صدمات مختلف به آن وجود دارد. یک راهکار برای غلبه بر این مشکل استفاده از داکت‌ها لوله‌هایی است که کابل‌ها از میان آن‌ها عبور کرده و به مقصد می‌رساند. همچنین، پریز‌ها و فیس پلیت‌هایی نیز برای نصب کابل‌ها به ترمینال‌ها در دسترس کارشناسان شبکه قرار دارد. لازم به توضیح است که منظور از فیس پلیت، پریزهایی هست که برای سوکت‌های شبکه طراحی شده‌اند. به بیان دقیق‌تر، قاب پریزهای کابل شبکه که برای سوکت‌های شبکه و کیستون‌ها استفاده می‌شوند، فیس‌پلیت نام دارند که برخی منابع به آن قاب پریز شبکه می‌گویند. نکته مهم و ظریفی که در این زمینه وجود دارد و باید به آن دقت کنید این است که فیس‌پلیت چیزی بیش از یک پوسته نیست.

    کابل های داده با قطر کم

    در بسیاری از تاسیسات، کابل های شبکه با قطر کم می‌توانند بر مشکل محدودیت فضا غلبه کنند. از آن‌جایی که خانه‌های مسکونی معمولا به اندازه ادارات بزرگ نیستند، کابل‌های با ضخامت 26 یا به اصطلاح فنی AWG26 که امکان استفاده از آن‌ها تا فاصله 60 متر وجود دارد، ایده‌آل‌ترین گزینه در زمینه سیم‌کشی خانه‌ها هستند. این کابل‌ها همان عملکردی را در ارتباط با انتقال داده‌ها دارند که کابل‌های AWG23 دارند، تنها تفاوتی که دارند در این است که ضخامت کمتری دارند و قادر هستند تا مسافت 60 متر از تجهیزات کلاینتی پشتیبانی کنند. به بیان دقیق‌تر، بازهم اجازه می‌دهند تا کابل‌کشی منازل را بر پایه استانداردهای کابل‌کشی ساخت‌یافته انجام دهید. نسخه‌های دارای شیلد و بدون شیلد برای کلاس E (1 گیگابیت بر ثانیه) و کلاس EA (10 گیگابیت بر ثانیه) در دسترس هستند. بنابراین، امکان استقرار شبکه‌ها چند گیگابیتی خانگی وجود دارد.

    کابل‌های دارای شیلد قابلیت بالایی در مقابله نویزها و امواج الکترومغناطیس دارند و نرخ از دست رفتن داده‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش می‌دهند. همچنین، این کابل‌ها بر پایه بهترین مواد و با بالاترین کیفیت ممکن ساخته می‌شوند که امکان استفاده طولانی مدت از آن‌ها را فراهم می‌کند. در نتیجه، نصاب ها و مشتریان می‌توانند مطمئن باشند که شبکه خانگی آن‌ها در بالاترین سطح از پایداری کار می‌کند و در کوتاه‌مدت با مشکلات مختلف روبه‌رو نخواهد شد.

    کابل داده

    پچ‌کورد – با انعطاف پذیری بالا و طول کوتاه

    پچ‌‌کورد های بسیار انعطاف پذیر نقش مهمی در جابه‌جایی آسان تجهیزات خانگی دارند. تجهیزات شبکه، پورت‌های شبکه، لوازم جانبی و پچ‌کوردها همگی بخشی از فضای ارزشمند را اشغال می‌کنند و بنابراین، هرچه طراحی بهتری داشته باشند دست کارشناسان شبکه برای استقرار ساده شبکه‌ها در منازل را باز می‌گذارند. همین مساله باعث شده است تا پچ‌کوردهای ThinLine که دارای قطرهای کمی هستند در چنین کاربردهایی ارزشمند واقع شوند. طول بسیار کوتاه پچ‌کورد که تا 20 سانتی‌متر می‌رسد باعث شده تا این کابل‌ها به شدت مورد توجه کارشناسان شبکه قرار بگیرند. R&M مجموعه‌ای متنوع و قابل اطمینان از این کابل‌ها را برای چنین کاربردهایی طراحی کرده است. شکل زیر نحوه کابل‌کشی یک شبکه خانگی بر مبنای محصولات شرکت R&M را نشان می‌دهد.پچ کورد

    همان‌گونه که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، فیلد اتصال قابل نصب FM45 که مسئولیت پیاده‌سازی لینک‌های TO (MPTL) را دارد، نقش مهمی در استقرار شبکه‌های خانگی پایدار دارد. همچنین، لازم به توضیح است که کابل‌های انتقال داده که در ارتباط با کاربردهای خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرند، این ظرفیت را دارند تا داده‌ها را با سرعت 1 گیگابیت بر ثانیه انتقال دهند. علاوه بر این، کابل‌های مذکور بسیار باریک هستند که همین مساله فرآیند مسیریابی و کابل‌کشی در مقیاس و فضای محدود را ساده می‌کند.

    نکته‌ای که باید در ارتباط با کابل‌ها به آن اشاره داشته باشیم این است که شما می‌توانید از کابل‌های Cat متناسب با نیازها استفاده کنید. ار اند ام R&M در این زمینه طیف گسترده‌ای از کابل‌های Cat 3، Cat5/5.e، Cat 6/6A، Cat7/7A و غیره را روانه بازار کرده است تا مشکلی از بابت پیاده‌سازی شبکه‌های چند گیگابیتی وجود نداشته باشد. البته، به این نکته توجه داشته باشید که خریداری کابل‌های با توان بالا تنها بخشی از داستان است و تجهیزات کلیدی مثل روتر یا سوییچ و همچنین تجهیزات کلاینتی نیز باید توانایی پیاده‌سازی و شبکه‌های با توان بالا را داشته باشند، در غیر این صورت پهنای باند شما کابل‌ها محدود به رسانه مبدا و مقصد خواهد بود.

    شرکت لاوان ارتباط  با در اختیارداشتن دانش فنی و آگاهی از استانداردها و همچنین داشتن محصولاتی مطابق  با انواع استانداردهای روز دنیا از جمله: استانداردهای سری ISO/IEC – 11801, ANSI/TIA-568  در حوزه‌ شبکه‌های محلی و استانداردهای مراکزداده ANSI/TIA-942-B, ANSI/BICSI-002, EN50600, ISO/IEC22237 و … به ارایه خدمات نصب و راه‌اندازی زیرساخت‌های شبکه می‌پردازد. لاوان ارتباط پس از تحقیقات گسترده جهت تامین تجهیزات شبکه ای در نهایت برند R&M را به‌عنوان بهترین برند اروپایی شناسایی کرده و اقدام به واردکردن محصولات این شرکت کرده است. این برند در تولید محصولات خود از آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا استفاده کرده و محصولاتش را با ضمانت‌هایی در سه سطح (5 ساله / 25 ساله / لایف‌تایم) ارایه می‌دهد.

    آدرس سایت: www.LavanErtebat.com     شماره تماس : 02188943424

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *