×
×
جدیدترین‌‌ها

واکنش تند مایک پنس به توافق ایران و آمریکا

  • کد نوشته: 74195
  • مرداد 21, 1402
  • در پی انتشار خبر توافق ایران با آمریکا بر سر تبادل زندانیان دوتابعیتی در تهران، «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهوری پیشین ایالات‌متحده این اقدام دولت جو بایدن را به شدت محکوم و آن را بزرگترین باج دهی تاریخ آمریکا توصیف کرد.

    واکنش تند مایک پنس به توافق ایران و آمریکا

    روزنامه نیویورک تایمز، مایک پنس نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا، در واکنش به این اقدام دولت بایدن برای توافق با تهران بر سر آزادسازی منابع بلوکه شده تهران با آزادی زندانیان دوتابعیتی، در حساب توئیتر خود نوشت: «در حالی که از آزادی گروگان های آمریکایی استقبال می کنم، مردم ایالات متحده باید بدانند که بایدن بزرگترین باج تاریخ آمریکا را به تهران داده است.»

    مقامات دولت آمریکا در واکنش به ابراز مخالفت پنس و گروهی دیگر از جمهوری خواهان، اعلام کرده اند که ۶ میلیارد دلار آزادشده تنها برای خرید غذا، دارو و سایر اهداف بشردوستانه قابل دسترسی است.

    اما پنس در ادامه توئیت خود مدعی شد: «ایران اکنون از این پول برای تولید پهپاد برای روسیه و تامین مالی تروریسم علیه ما و اسرائیل استفاده خواهد کرد. حالا چین و روسیه هم که آمریکایی‌ها را به گروگان می گیرند، دریافته اند که قیمت به تازگی افزایش یافته است. هر ملت سرکشی که در دوران دولت من آمریکایی‌های بی‌گناه را به گروگان بگیرد، با قدرت آمریکا مواجه خواهد شد. به آنها هشدار داده می شود که ما باج نمی دهیم».

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *