×
×
جدیدترین‌‌ها

رد پای آمریکا و رژیم صهیونیستی در ناآرامی‌های «عین الحلوه»

  • کد نوشته: 73051
  • مرداد 11, 1402
  • جنبش جهاد اسلامی از دست داشتن آمریکا و رژیم صهیونیستی در درگیری‌های اردوگاه عین الحلوه در راستای تلاش مستمر آنها برای فتنه افکنی میان فلسطینیان و لبنانی‌ها پرده برداشت.

    رد پای آمریکا و رژیم صهیونیستی در ناآرامی‌های «عین الحلوه»

    به گزارش نخست نیوز ،«احسان عطایا» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی در لبنان تاکید کرد: بدیهی و آشکار است که دستگاه‌های اسرائیلی و آمریکایی برای روشن کردن آتش فتنه میان فلسطینیان و نیز میان آنها و لبنانی‌ها تلاش می‌کنند.عطایا خاطر نشان کرد هنگامی که دشمن اسرائیلی احساس کند تهدید علیه این رژیم در کرانه باختری، قوی است، در راستای روشن کردن آتش فتنه در اردوگاه حرکت می‌کند.

    وی افزود آنچه در اردوگاه جریان دارد، در چارچوب خطرناک که لغو مسئله آوارگان و اسکان آنها در کشورهایی که زندگی می کنند، قرار دارد.

    عطایا ادامه داد درباره سه موضوع شامل توقف درگیریها، خارج کردن افراد مسلح از خیابانها و تشکیل کمیته تحقیق به توافق رسیده‌ایم، همه باید به این نکات پایبند باشیم.

    وی در ادامه گفت از همه طرفها به خاطر تلاش برای توقف درگیریها به ویژه از جنبش حزب الله و جنبش امل تشکر می‌کنیم.

    نماینده جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد باید فرصت را از کسانی که برای فتنه افکنی تلاش می کنند، بگیریم.

    اسامه حمدان از رهبران جنبش حماس هم با خطرناک خواندن درگیریها در اردوگاه عین الحلوه تصریح کرد این درگیریها تنها به نفع رژیم صهیونیستی است، مشکلات نباید از طریق سلاح حل شود، باید منافع فلسطین را در نظر گرفت و درگیریها را متوقف کرد.

    حمدان با تاسف بار خواندن درگیریها در اردوگاه عین الحلوه آن را خطری برای مسئله فلسطین و تهدیدی علیه مسئله آوارگان دانست و بر ضرورت توقف فوری آن و خارج شدن افراد مسلح از خیابانهای این اردوگاه تاکید کرد.

    الجزیره هم از نشست لبنانی فلسطینی در صیدای لبنان و توافق درباره توقف درگیری و خارج شدن افراد مسلح از خیابانهای اردوگاه عین الحلوه خبر داد.

    عبدالرحمن البزری نماینده صیدا در پارلمان لبنان از تلاش گسترده ارتش لبنان برای پایان یافتن درگیریها در اردوگاه «عین الحلوه» خبر داده بود.

    خبرنگار المیادین آمار کشته‌های درگیریهای اردوگاه عین الحلوه را دستکم هشت نفر اعلام کرده بود، شماری هم در این درگیریها زخمی شده اند. این اردوگاه در اطراف شهر صیدای لبنان قرار دارد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *