×
×
جدیدترین‌‌ها

«کنیا» بزرگراه رونق تجارت ایران و شرق آفریقا

  • کد نوشته: 72683
  • مرداد 7, 1402
  • بنادر یک گره مهم در کشتیرانی هستند، مسیرهای کشتیرانی که بنادر را به هم متصل می‌کنند سنگ بنای اقتصاد جهانی را تشکیل می‌دهند. سفر اخیر ریاست جمهوی به  نایروبی مرکز کنیا چرخ اقتصادی تجارت  ایران و کنیا حرکتی روبه‌جلو را به چرخش درآورد.

    «کنیا» بزرگراه رونق تجارت ایران و شرق آفریقا

    نخست نیوز : مجید خروشی- به همین منظور پای صحبت دکتر «هادی شهپر» رییس شورای ایران دراتاق بازرگانی بین‌المللی کوالالامپور و عضو کمسیون بین‌الملل خانه-صنعت-معدن و تجارت ایران و مدیرعامل شرکت پویندگان تجارت نیکا-کیش نشستیم.

    وی می‌گوید: اقتصاد به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین موتورهای  پیشران برای ایجاد رفاه  اجتماعی و رونق بازار و توسعه پایدار تجارت است.و هم‌اکنون با توجه به بکر بودن سرزمین کنیا در تجارت می‌توانیم از فرصت‌های به‌دست‌آمده بهره‌برداری کنیم و در بحث سرمایه‌گذاری در این سرزمین که دروازه شرق افریقاست تجارت محصولات غیرنفتی ازجمله: محصولات معدنی مانند مس ، منگنز ، کبالت ،پوشاک،مواد غذایی و لوازم‌خانگی و صنعت را رونق‌بخشیم نباید فرصت سوزی کرد و از فرصت به‌دست‌آمده قبل از ورود و تحکیم جایگاه تجار ترک،عربستان و امارات وارد کارزار شویم.

    بندر مومباسا کنیا بزرگترین بندر تجاری شرق آفریقاست

    وی ادامه داد: بندر مومباسا بزرگترین بندر در شرق آفریقاست که خط کشتیرانی از بندرعباس تا این بندر امتداد دارد.در منطقه این  بندر 16 اسکله اصلی وجود دارد. دارای انواع تجهیزات بارگیری و تخلیه و تجهیزات می‌باشد که در این میان حداکثر ظرفیت باربری کانتینر 40 تن می باشد. این بندر مرکز صنعتی و تجاری شرق آفریقاست که دارای صنایع سبک و سنگین است. بیشتر مواد تجاری در کنیا و کشورهای همسایه اوگاندا، رواندا، تانزانیا و سایر مناطق از اینجا وارد می‌شود و این به معنا ورود ایران به سرزمین آرزوهای تجاری است .

    وی خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که این مراکز عمده و خرده‌فروشی کنیا را به‌صورت گزارش میدانی بازدید و با تمام خطوط ریلی،کشتیرانی و هوایی مذاکراتی داشتیم معتقدم با توجه به مسیر کشتیرانی بندرعباس- کنیا و خطوط هوایی ماهان در آینده نزدیک به‌صورت مستقیم می‌توانیم از این فرصت برای رونق تجارت و همچنین باوجود شرایط اقلیمی و آب فراوان این سرزمین درکشت محصولات فرا سرزمینی سرمایه‌گذاری کنیم .

    مدیرعامل شرکت پویندگان تجارت نیکا-کیش ادامه داد:معتقدم باید فعل خواستن توانستن است را به‌خوبی در کنیا صرف کنیم و اجازه ندهیم فرصت سوزی شود سرمایه‌گذاری در این سرزمین دست‌یابی به آرزوهای دیرینه تجار و توسعه صادرات محصولات غیرنفتی است.

    وی در خصوص اقدامات ضروری برای آشنایی تجار در این کشور گفت: برگزاری نشست‌های و آموزش‌های تخصصی برای شهرک‌های 7استان شرق کشور،کانون زنان بازرگان خراسان رضوی ،پارک علم و فناوری و واحدهای صنعت گران خراسان رضوی  که به‌صورت حضوری و آنلاین برای بیش از 50 نفر در هر دوره آموزشی تاکنون برگزار کردیم .

    شهپر تصریح کرد: سرمایه گذرانی که قصد سرمایه‌گذاری داشته باشند و آشنایی با این سرزمین نداشته باشند موردحمایت های معنوی و اطلاعاتی قرار می‌دهیم .اقداماتی ازجمله: آشنایی بازار در قالب سمینار و کارگاه‌های آموزش کاربردی ،خدمات مشاوره تخصصی درباره محصولات تجاری،اعزام هیات های تجاری به کنیا و مذاکرات رودررو با مدیران و بازار هدف،توافق نهایی مجموعه‌های ایرانی –کنیا د همچنین ثبت شرکت‌ها اخذ وکیل و رونق برندها تا رسیدن به نتیجه نهایی و همچنین تا مرحله فروش محصولات و بازگشت سرمایه موردحمایت قرار می‌دهیم.

    وی در ادامه می‌گوید: زبان رسمی مردم کنیا انگلیسی است و با 40 میلیون جمعیت و 200 هزار شیعه ظرفیت و پتانسیل خوبی برای رونق و توسعه تجارت است حضور 2بخش محیط‌زیست و اسکان بشر سازمان ملل متحد در این کشور و سواحل زیبا گردشگری فرصت خوبی برای و ساخت و سازهای  تجاری و مسکونی است درواقع کنیا بزرگراه تجاری ایران و آفریقاست درصورتی‌که بتوانیم در این بزرگراه با تفکر و اندیشه به‌پیش برویم و هدف را به‌خوبی شناسایی کنیم و ما نیز با توجه به حضور چندساله در این کشور و شناسایی خطوط تجاری آن می‌توانیم یاری گر سرمایه‌گذاران باشیم.

    شهپر در پایان به سایر برنامه‌ها در این منطقه اشاره و تصریح کرد: راه‌اندازی مرکز تجاری ایران –کنیا ،رونق پاویون ایران با برپایی نمایشگاه در آبان ماه سال جاری و همچنین دایر کردن نمایشگاه دائمی فروش محصولات تجاری ایران و توسعه واحدهای تجاری –مسکونی در کنیا ازجمله برنامه‌های آینده و پیش‌بینی‌شده ما می‌باشد.

    وی افزود: برگزاری تورهای سیاحتی و گردشگری ، تجاری  از دیگر برنامه‌های ما می‌باشد که درصدد برنامه‌ریزی هستیم

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *