×
×
جدیدترین‌‌ها

اظهارات ضد ایرانی رییس مجلس نمایندگان آمریکا در اراضی اشغالی

  • کد نوشته: 65945
  • اردیبهشت 12, 1402
  • رییس مجلس نمایندگان آمریکا در سفر به اراضی اشغالی و دیدار با مقامات رژیم صهیونیستی با تکرار ادعای وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران به مطرح کردن اظهاراتی علیه نقش ایران در منطقه پرداخت.
    اظهارات ضد ایرانی رییس مجلس نمایندگان آمریکا در اراضی اشغالی

    به گزارش نخست نیوز

    و به نقل از روزنامه تایمز آو اسراییل، کوین مک کارتی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا که به اراضی اشغالی سفر کرده است، در یک سخنرانی در کنست با وعده حمایت کامل آمریکا از امنیت رژیم اسراییل، ادعاهایی علیه نقش ایران در منطقه مطرح کرده و ایران را منبع اصلی «هرج و مرج» در خاورمیانه که به ادعای وی «به تامین مالی تروریسم، مسلح کردن شبیه‌نظامیانی که نیروهای نیابتی آن هستند و تلاش برای دست‌یابی به تسلیحات اتمی ادامه می‌دهد» خواند.

    ادعای مک کارتی درباره نقش ایران در حمایت از تروریسم منطقه و وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران در کنست در حالی مطرح می‌شود که واشنگتن در برابر عملکرد رژیم اسراییل که بدون عضویت در معاهده ان‌پی‌تی، تنها دارنده زرادخانه هسته‌ای در منطقه است، دهه‌هاست به اشغال فلسطین پرداخته و تمامیت ارضی و استقلال لبنان و سوریه را با حملات متعدد نقض کرده، سکوت کرده است.
    آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا کنون در تحقیقات خود ادعای رژیم صهیونیستی و متحدان غربی آن مبنی بر وجود اهداف نظامی در برنامه هسته‌ای ایران را تایید نکرده است.
    افزون بر این، مقامات ایران تاکید دارند که تولید و به کارگیری تسلیحات اتمی جایی در برنامه دفاعی ایران ندارد و ماهیت برنامه هسته‌ای آن صرفا صلح‌آمیز است.
    مک کارتی همچنین گفت که آمریکا به کمک به رژیم اسراییل در دفاع از امنیت خود در قبال تلاش‌های ایران برای «احاطه اسراییل با نیروهای متخاصم» ادامه می‌دهد.
    او در این باره با تاکید بر حمایت مالی آمریکا جهت کمک‌های امنیتی به رژیم اسراییل، گفت: ما در مقابل خصومت منطقه‌ای ایران شانه‌به‌شانه ایستاده‌ایم. همچنین، ما باید در زمینه تعهدمان نسبت به این که ایران هیچ گاه به تسلیحات اتمی دست پیدا نکند، ثابت قدم باشیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *