×
×
جدیدترین‌‌ها

رشد ۱۶ درصدی حضور زائر به مشهد

  • کد نوشته: 63698
  • فروردین 17, 1402
  • استاندارخراسان رضوی از رشد ۱۶ درصدی حضورزائر وهمچنین ۲۹ درصدی تعدادسفردرمشهد خبرداد.
    رشد ۱۶ درصدی حضور زائر به مشهد

    به گزارش خبرنگار نخست نیوز :یعقوبعلی نظری درنشست خبری قرارگاه عملیاتی زائرین که به صورت دائمی شده ضمن تشکر ازتمامی روسا ومعاونین فرمانداران وبخشداران ودهیاران و…گفت: امسال شرایط خاصی حکمفرما بود و پیش بینی می‌شد بعد از سال‌های کرونا استقبال بیشتری صورت بگیرد، رشد ۱۶ درصدی از نظر حضور زائر  را به مشهد داشتیم و از نظر تعداد سفر نیز رشد ۲۹ درصدی داشته‌ایم.
    وی ادامه داد: پیش بینی ما بیش از ۱۰ میلیون زائر بود که صورت گرفت و بیش از ده میلیون زائر از ۱۵ اسفند تا ۱۳ فروردین به مشهد آمدند و به همین ترتیب نیز بیش از ۱۴ میلیون زائر و مسافر وارد استان خراسان رضوی شدند. 
    نظری امکان و‌ ظرفیت را در کارگروه ملی زیارت دانست واظهارکرد: جلسه قرارگاه نیز با حضور وزیر کشور برگزار وطی تلاش ها وپیگیری های انجام شده ، اقدامات پشتیبانی از این خدمت رسانی به صورت ملی وجود داشت. 
    وی باتوجه به اینکه توفیق خدمت رسانی را درمشهد داشتیم وداریم نیز تاکیدکرد: امسال با اقداماتی که در بخش‌های مختلف انجام شد، مسئله حادی که فراگیر ومستمر باشد، منعکس نشد و نداشتیم و زائران در این بازه زمانی رضایت داشتند اما خالی از اشکال نبوده است. 
    استاندار خراسان رضوی درپاسخ به سوال خبرنگاران تصریح کرد: ۱۳هزار و ۵۹۳ پرونده در خصوص بازرسی‌ها تشکیل وباتوجه به اینکه ۱۰۰ هزار بازدید در سطح استان صورت گرفت.
    نظری برگشت اضافه وجه به مردم رانیز ازاقدامات مهم دیگر عنوان کرد وافزود: ۲ میلیارد تومان مبلغ برگشت بوده واین درحالی است که ۱۵۹ واحد نیز پلمب شده است و بیشتر‌ترین تخلف‌ها مربوط به موضوع مواد غذایی بوده که ۳۹۱ مورد تخلف و ۸۱ مورد هم تخلف به واحد‌های اقامتی عدم درج قیمت، گرانفروشی و عدم صدور فاکتورنیز از جمله موضوعات دیگر تخلف‌ها بوده است.


    وی تامین کالا را نیز ازمواردپراهمیت دیگر دانست وخاطرنشان کرد: تشکیل کمیته تامین و توزیع کالا اقدام دیگر مابود وهمچنین استفاده آسان ازپارکینگ ها وسرویس های بهداشتی نیز اهمیت قابل توجهی برای زائرین می باشدوکل تعداد زائر ۶ درصد با عمومی و ۵ درصد ریلی و ۳ درصد هوایی و ۸۶ درصد با وسیله نقلیه شخصی به مشهد سفر کرده‌اند. 
    بیش از ۸ هزار خودرو توقیف شده
    معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی نیز درادامه گفت: هزار و۱۹ خودرو نیز که بالای ۱۶۰ کیلومتر سرعت در جاده داشته اند درایام نوروز توقیف شده این درحالی است که رتبه ما در کشور در حوزه تخلفات ۲۵ ام بوده است ودر استان طی ۵ سال اخیر ۵۰ همت هزینه تصادف‌ها بوده است.
    خدایی  در حوزه تصادفات جرحی نیز ۱۸.۶ دهم درصد را کاهش بیان کرد واظهارکرد: این روند کاهشی ادامه دارد وامسال تعداد تلفات جاده‌ای نسبت به سال گذشته ۱۸.۴ درصد کاهش جان‌باختگان جاده‌ای را داشتیم.

    خبرنگار:سیده بهجت موسوی مقدم

    منبع: ایسنا
    برچسب ها یعقوبعلی نظری

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *