×
×
جدیدترین‌‌ها

جهاد دانشگاهی به‌مثابه گلخانه‌ای برای تولید و پروراندن فعالیت‌های فرهنگی

  • کد نوشته: 63001
  • فروردین 9, 1402
  • معاون فرهنگی جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی در بسیاری از عرصه‌های فرهنگی ابتکار عمل را در اختیار داشته و دارد و اگر نهاد دیگری علاقه‌مند به انجام آن فعالیت فرهنگی بوده و از ظرفیت لازم هم برخوردار باشد، جهاد دانشگاهی میتواند فعالیت در آن حوزه فرهنگی خاص را واگذار کند؛ درست به مانند یک گلخانه که یک فعالیت فرهنگی را تولید کرده و پرورش می‌دهد و سپس به سایر بخش‌ها واگذار می‌کند و خود، به سمت فعالیت‌های نوآورانه فرهنگی دیگر حرکت می‌کند.
    جهاد دانشگاهی به‌مثابه گلخانه‌ای برای تولید و پروراندن فعالیت‌های فرهنگی

    به گزارش نخست نیوز ،سیده انسیه غیور –  فعالیت فرهنگی در جهاد دانشگاهی از نخستین روزهای شکل‌گیری این نهاد آغاز شده و درمدت بیش از ۴ دهه فعالیت این نهاد، کارنامه درخشانی از طرح‌ها و برنامه‌های بدیع و موثر به ثبت رسیده است. جهاد دانشگاهی بر مبنای اهداف خود و با عنایت به مفاد اساسنامه، کوشش نظام‌مند فرهنگی در دانشگاه‌ها را به عنوان گسترده‌ترین حوزه فعالیت‌های خود برگزید و مخاطب اصلی خود را در محیط‌های دانشجویی، مطابق سرفصل‌گزینی، هدف‌گزاری و برنامه‌ریزی دامنه‌دار جستجو کرده‌ است.

    اصل بنیادین این حوزه در همه ابعاد یاد شده، تکیه و توجه جدی به مبانی علمی و مطالعات نظری در تدوین برنامه‌ها و طرح‌های خودجوش دانشجویی و جذب مشارکت آنان در فعالیت‌های فرهنگی بوده است.

    این نهاد علاوه بر رویکرد تخصصی در فعالیت‌ها از طریق ایجاد مراکز ویژه و حفظ روند رو به رشد فعالیت‌های جاری، افتخار طراحی و ابداع ده‌ها جشنواره و برنامه سراسری و بین‌المللی را کسب کرده است. تبلیغ و ترویج فرهنگ و هنر اسلامی، برنامه‌ریزی فرهنگی و تربیتی، ایجاد آمادگی فکری و افزایش دانش و بینش دینی و سیاسی در قشر جوان، بخصوص دانش‌آموزان و دانشجویان به منظور مقابله با غرب‌زدگی و انحرافات فرهنگی در چارچوب سیاست‌های فرهنگی کشور، رویکرد اساسی و تعیین ‌شده از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی برای جهاد دانشگاهی است.

    آذرماه ۱۴۰۱ با حکم دکتر حسن مسلمی نائینی، رییس جهاد دانشگاهی، دکتر علیرضا کلانتر مهرجردی به عنوان سرپرست معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی منصوب شد.

    دکتر کلانتر مهرجردی، عضو هیات علمی جهاد دانشگاهی و دانش‌آموخته دکترای جامعه‌شناسی سیاسی از دانشگاه علامه طباطبایی است. وی از مدیران جوان و باتجربه جهاد دانشگاهی است که سوابق مدیریت فرهنگی از جمله معاونت فرهنگی جهاد علوم پزشکی شهید بهشتی، مشاور سازمان جهاد دانشگاهی تهران، مدیرکل دفتر مطالعات فرهنگی جهاد دانشگاهی را در کارنامه دارد. از دیگر سوابق وی می‌توان به تجربه روزنامه‌نگاری در روزنامه فردا و همکاری با اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس شورای اسلامی، عضویت در اندیشکده سیاست مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، همچنین عضویت در مجمع اساتید مسلمان اشاره کرد.

    منبع: ایسنا
    برچسب ها جهاد دانشگاهی

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *