×
×
جدیدترین‌‌ها

مراسم قرعه کشی مسابقه بزرگ کتابخوانی دیار دلیران برگزار گردید

  • کد نوشته: 58068
  • بهمن 8, 1401
  • مدیرعامل موسسه شهید روحی گفت: این مسابقه در راستای هم افزایی بیشتر بین موسسات فرهنگی، کاری مشترک از موسسه شهید روحی مشهد و مجمع تقریب مذاهب (مفام) با مشارکت سایر دستگاه های فرهنگی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، روزنامه شهرارا، روزنامه قدس و روزنامه خراسان برگزار گردید .
    مراسم قرعه کشی مسابقه بزرگ کتابخوانی دیار دلیران برگزار گردید

    به گزارش نخست نیوز : علی اکبر روحی گل خطمی در ادامه افزود: این مسابقه پانزدهمین مسابقه از سری سلسله مسابقات کتابخوانی در سال ۱۴۰۱ می باشد که در جهت توسعه کتابخوانی و معرفی کتاب های مفید و همچنین وحدت و انسجام ملی انجام گردید .

    عضو انجمن کتابخانه های عمومی مشهد گفت:
    جوایز این مسابقه ۵۰ بن خرید ۲ میلیون ریالی می باشد که از بین ۲۷۵۱ نفر شرکت کننده . تعداد ۱۰۷۱ به مرحله قرعه کشی راه پیدا کردند که قرعه کشی بین این عزیزان انجام گردید.

    روحی گفت مسابقات کتابخوانی مکتب سلیمانی ۳ ، تنها گریه کن و آیین اتحاد مسابقات در حال برگزار سامانه مرکز مجازی مسابقات کتابخوانی www.m-ketab.ir باشند.

    در ادامه مراسم قرعه کشی دکترنعماوی دبیر مجمع فعالان فرق، ادیان اقوام و مذاهب (مفام) در مراسم قرعه کشی مسابقه بزرگ کتاب خوانی دیار دلیران که در بیان بازخوانی بیانات رهبر معظم انقلاب در مورد قوم کرد و کردستان می باشدبرگزار شد در بیان تبیین اهداف و رویکرد مجمع مفام خاطرنشان ساخت: مجمع مفام از مجامع تخصصی است که در حوزه فرق، ادیان اقوام و مذاهب کار می کند و از مجامع قرار گاه اوصیا شکل گرفته است و در ساختار آن با بیش از ۱۰۰۰ نفر از فعالین در فرق و ادیان و بیش از ۴۰ موسسه در ارتباط هستیم که همچنین به واسطه وجود رابطین و فعالین در این عرصه در سطح ملی و استانی فعالیت های مشترکی با نهاد های همسو و فرهنگی شکل می پذیرد.

    وی در ادامه خاطرنشان ساخت: مجموعه مفام در برگزاری کارگرو ها بصورت تخصصی موضع فرق و ادیان را بررسی و در کنار آن با برگزاری جشنواره دوسالانه ادیان و فرق که امسال اسفند ماه دومین جشنواره ان برگزار خواهد شد در جهت رسالت و اهداف خود گام بر می دارد و در بخش دیگر جشنواره از نقش اقوام در وحدت مورد توجه است، لذا این مجموعه از کتاب های که در این عرصه نگارش شده اند حمایت می کند.

    وی در پایان تصریح کرد: امروزه دشمن به واسطه ایجاد شکافت و تفرقه قومیتی و مذهبی در صدد نفوذ می باشد و در جامعه نگاه ها را به این سمت توجه می دهد که قومیت ها در ایران اسلامی در تبعیض هستند و با مشاهده به کلام رهبری که بارها به این نکته اشاره داشته اند می توان به توطئه دشمنان پی برد. لذا اینگونه کتاب ها و خوانش ها باید در کشور به وفور داشته باشیم و در عرصه قومیتی و مذهبی تولید محتواهای تقریبی باید مورد توجه باشدو همواره نگرش ما در منطقه کردستان کار فرهنگی باشد.

    حجت الاسلام گودرزی نویسنده کتاب دیار دلیران در ادامه این نشست با بیان این که مباحث کتاب حاصل فرمایشات امامین انقلاب و تجربیات حضور در استان کردستان می باشد ابراز داشت: نگاه ما در این کتاب بهره گیری از منظومه و ارای فکری امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری در موضوع کردستان می باشد و سعی کردیم این منظومه هندسی و آرا نظرات را در قالب کتاب ارائه کنیم فلذا این امر می تواند راهگشا برای فعالان فرهنگی در عرصه تعامل با قومیت ها و مذاهب اسلامی باشد.

    وی در ادامه تصریح کرد: ما اگر بخواهیم تصمیم درستی بگیریم و در مواجه با چالش های کلیدی نظام تصمیم دست عمل کنیم باید به سخنان و منظومه فکری و هندسی رهبری در موضع کرد و کردستان توجه کنیم چرا که رهبری نسبت به تمام اقوام ایران اسلامی نگاه مثبت و فرصت محوری می داند البته بر خلاف این امر مهم نگاه های پیش از انقلاب است و در نظام حاکم ستم شاهی که اقوام و مذاهب را تهدید در مقابل خود می دیدند لذا با قیاس این دو نگاه که قبل از انقلاب عزت و اعتباری برای آنان قایل نبودند دریافت که این نظام نظر مثبت نسبت به کرد کردستان دارد و باید دانست که مسئله کردستان آن چیزی نیست که در رسانه های غربی و معاند درباره آن می گویند، بلکه مردمان این دیار دلبسته به انقلاب و نظام، وفادار،شهادت طلب و با بصیرت هستند.

    وی در پایان خاطر نشان ساخت: امروزه دشمن و ضد انقلاب تمام تلاش خود را به سمت ناامنی سازی منطقه کردستان دارد تا در رونق و پیشرفت این منطقه جلوگیری کند، اما نظام نه تنها این استان را منطقه امنیتی نمی داند بلکه آن را استان فرهنگی و مهم می شمارد.

    قابل ذکر آست این مسابقه از هفته کتاب ۱۴۰۱ آغاز و تا پایان دی ماه در سطح کشور در بستر سامانه مرکز مجازی مسابقات کتابخوانی www.m-ketab.ir بوده است.

    خبرنگار:سیده بهجت موسوی مقدم

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *