×
×
جدیدترین‌‌ها

زوایای پنهان سر به نیست شدن یک مقام امنیتی عربستان به دستور بن سلمان

  • کد نوشته: 57882
  • بهمن 6, 1401
  • فعال سعودی پشت پرده سر به نیست شدن یک مقام امنیتی برجسته در عربستان را به دلیل مخالفت با ولیعهد این کشور فاش کرد.
    زوایای پنهان سر به نیست شدن یک مقام امنیتی عربستان به دستور بن سلمان

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از سایت خبری عربی۲۱، عبدالحکیم الدخیل، فعال سعودی ویدئویی را در حساب توییتری خود منتشر کرد که در آن نشان می‌دهد، در عربستان؛ کشور سرکوبگر، افسران و شخصیت‌های نظامی به طور مکرر در بحبوحه حساب‌های درگیری بین شاهزادگان و مقامات سر به نیست می‌شوند.

    وی تشریح کرد که از جمله این افراد سعود بن عبدالعزیز بن هلال است که سال‌ها پیش و پس از اینکه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی قدرت را به دست گرفت، به طرز مرموزی از صحنه ناپدید شد.

    الدخیل خاطرنشان کرد که بن هلال که چندین منصب امنیتی عالی داشت به داشتن ارتباط با محمد بن نایف، ولیعهد سابق شناخته شده بود.

    سیاست نابودی مخالفان و تعقیب آنها رویکرد ثابت رژیم سعودی برای تداوم ظلم و حکومت سرکوبگرانه خود در عربستان است.

    در همین راستا، دهم ژوئیه ۲۰۲۲، مانع الیامی، فعال سعودی و عضو موسس حزب تجمع ملی، در بیروت جان باخت و گمانه زنی‌های زیادی درباره انگیزه‌های قتل او وجود دارد.

    نیروهای امنیت داخلی لبنان در بیانیه‌ای اعلام کردند که مانع الیامی به دلایل خانوادگی در اثر ضربات چاقو توسط دو برادرش جان باخت.

    این بیانیه که با واکنش سریع سفارت عربستان در بیروت مواجه شد و به سرعت تحقیقات را انجام داد و سعی کرد این پرونده را مختومه کند؛ اما قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار و منتقد سعودی در چهار سال پیش را نیز به ذهن متبادر می‌کند.

    در حالی که حزب تجمع ملی اعلام کرد که الیامی «در شرایط سخت روز شنبه در لبنان ترور شد».

    مضاوی الرشید، سخنگوی رسمی این حزب اعلام کرد که این جنایت از نظر شکل و شیوه، انگشت اتهام را متوجه رژیم سعودی می‌کند که همواره تلاش می‌کند میان افراد تفرقه ایجاد کند. به خصوص اگر آنها مخالف سیاسی باشند.»

    الرشید همچنان رژیم سعودی را به دست داشتن در این حادثه متهم کرد و گفت، زمانی که جمال خاشقجی روزنامه نگار را هدف قرار دادند، همان روش را در پیش گرفتند.» «زمانی که او به واشنگتن رفت، رژیم سعودی او را از همسرش جدا کرد.

    رژیم سعودی در طول تاریخ همواره سعی کرده است از خانواده و بستگان برای تحت فشار قرار دادن هر مخالفی سوء استفاده کند و پدر یا عموی او را به عنوان ابزار فشار یا جدایی از آنها به زندان انداخت و آنچه در پرونده الیامی شاهد بودیم می‌تواند نمونه‌ای از آن باشد.

    منبع: ایسنا
    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *