×
×
جدیدترین‌‌ها

بیمه تکمیلی یا تحمیلی!!

  • کد نوشته: 54219
  • آذر 3, 1401
  • این روزها اکثر افراد و خانواده‌ها به‌ویژه بازنشستگان تامین اجتماعی  که تحت پوشش بیمه تکمیلی هستند متاسفانه برای دریافت خدمات و هزینه‌های مختلف همواره سرگردان و به‌واقع نالان هستند.
    بیمه تکمیلی یا تحمیلی!!

    نخست نیوز : بیمه تکمیلی آتیه سازان حافظ در حمایت از افراد بیمه‌شده آن‌گونه که باید خدمات نمی‌دهد.

    البته مهم‌ترین بحث این است که خود بازنشسته‌ها هیچ نقشی در انتخاب این بیمه ندارند و در صورت نارضایتی و ناراحتی ، توان انتخاب دیگری ندارند.

    از این قضیه که بگذریم ، وضعیت خدمات‌دهی آن است که در اولین مشکل می‌توان به پرداخت‌های طولانی‌مدت اشاره کرد به‌گونه‌ای که هزینه‌های آزمایشگاه و رادیولوژی و…را با تاخیر حدود دوماهه می‌پردازند درحالی‌که حق بیمه‌شان را هرماه از افراد تحت پوشش به‌راحتی می‌گیرند.

    نکته دوم در مورد این بیمه شلوغی و ازدحام در دفاتر آن است که انتظار طولانی را در پی دارد آن‌هم برای افرادی که خودشان بیمار هستند و یا اینکه باید ساعتی را منتظر بمانند تا نوبتشان شود.

    یک نکته دیگر اینکه  بسیاری از دفاتر این بیمه از سطح شهر مشهد جمع شده و با توجه به مسیرهای طولانی متاسفانه مردم برای مراجعه با مشکل تردد روبه‌رو هستند.

    از دیگر نکات می‌توان به نوع خدمات اشاره کرد که محدودیت‌های چنین بیمه‌ای نظیر خدمات دندانپزشکی  باعث شده تا دریافت برخی از خدمات درمانی با تعرفه آزاد محاسبه شود.

    کاغذبازی از دیگر مواردی است که متاسفانه با توجه به گسترش دولت الکترونیک و …این بیمه نتوانسته از آن به‌خوبی استفاده کند.هنوز برای ارسال مدارک باید حضوری و به‌صورت سنتی عمل کرد این در حالی است که نسخه‌های پزشکی الکترونیکی شده است.

    به‌هرحال افراد بازنشسته دل‌خوشی از این بیمه تکمیلی و به‌واقع تحمیلی ندارند چراکه سایر بازنشسته‌های ادارات و سازمان‌ها و نهادها از خدمات و تسهیلات بیمه‌های تکمیلی خیلی خوبی برخوردار هستند که قابل‌مقایسه با بیمه آتیه سازان حافظ نیست.

    امید که در آستانه عقد قرارداد جدید ، حداقل به مشکلات و گلایه‌های بیمه‌شدگان توجهی بشود.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *