×
×
جدیدترین‌‌ها

دیدگاه استاندار خراسان رضوی درباره حوادث این روزهای مشهد
نسل جوان هدف ثابت دشمن

  • کد نوشته: 52646
  • آبان 12, 1401
  • استاندار خراسان رضوی گفت: دنیای استکبار، معاندان و دشمنان کشور، همیشه دانش آموزان و دانشجویان را هدف قرار می‌دهند زیرا آن‌ها، جامعه فعال کشور محسوب می‌شوند و در آینده جامعه، تصدیگری امور و مدیریت کشور نقش‌آفرین خواهند بود.
    نسل جوان هدف ثابت دشمن

    نخست نیوز –  یعقوبعلی نظری افزود: اما دانش آموزان و دانشجویان در تاریخ انقلاب اسلامی ثابت کرده‌اند که با درک و بصیرت انقلابی به ایفای نقش می‌پردازند.

    وی ادامه داد: در طول دفاع مقدس نیز دانش آموزان باروحیه رشادت و بصیرت، در مبارزه با دشمن نقش ویژه‌ای ایفا کردند که شاهد این مدعا، حدود ۳۳ هزار شهید دانش‌آموز کشورمان است.

    استاندار خراسان رضوی گفت: در این مقطع و همچنین همه زمان‌ها لازم است تا دانش آموزان و دانشجویان نیز در کنار سایر مردم کشورمان با داشتن بصیرت و حفظ روحیه انقلابی، مبارزه با استکبار جهانی را به‌عنوان یک ضرورت همیشگی، موردتوجه و تاکید خود قرار دهند.

    ***جدا کردن مردم از انقلاب

    همچنین استاندار خراسان رضوی گفت: جدا کردن مردم از انقلاب هدف دشمن است و بر همین اساس باید تبیین، آگاهی‌بخشی و جداسازی مردم از صف دشمنان صورت گیرد.

    نظری افزود: انقلاب اسلامی یک نظام معنوی و فکری است و درک آن برای دشمن میسر نیست، این در حالی است که نظام اسلامی، محیط‌زیست معنوی ما است و حفظ آن همچون اکسیژن برای ما یک ضرورت جدی و غیرقابل‌چشم‌پوشی است.

    وی بابیان اینکه مرزبندی بین مردم و دشمن دارای اهمیت است، ادامه داد: بلافاصله باید عناصر دشمن از میان مردم کشف شوند و نیاز است تا دیدگاه مردم ازلحاظ فکری و اندیشه، با کمک افراد دارای بضاعت انقلابی بارورتر شوند.

    رییس شورای تامین استان خراسان رضوی بیان کرد: ما باید جهاد تبیین را در مقابل تهاجم گسترده دشمن انجام دهیم و از رسانه‌های استان و صاحب‌قلم  توقع داریم که در موضوع تبیین دینی و اعتقادی نظام مقدس اسلامی فعال‌تر باشند.

    نظری بابیان اینکه امام راحل، حفظ نظام را از واجبات دانستند و شهید سلیمانی نیز نظام مقدس جمهوری اسلامی را حرم دانستند، افزود: اگر این حرم آسیب ببیند، از دیگر حرم‌ها چیزی باقی نخواهد ماند.

    استاندار خراسان رضوی گفت: اعتقادداریم در فضای همدلی مبتنی بر اعتقادات دینی، راه مستحکم ما ادامه دارد و عرصه‌ها و میدان‌های مختلف با استفاده از این اکسیر قابل‌حل است و این در حالی است که فضای استان خراسان رضوی از وجود بارگاه منور رضوی برکت یافته است.

    وی افزود: در عرصه‌های اجتماعی، اقتصادی و بنیادی نیز اگر ما بخواهیم به اهداف خود برسیم نیاز به ایجاد امنیت کامل و جامع داریم و نشانه آن این است که، مردم جایی می‌روند که احساس امنیت کنند، به‌عنوان نمونه در حوزه فرهنگی و زیارت امسال شاهد حضور ۶ میلیون زائر در دهه آخر صفر بودیم و بر همین اساس یکی از توفیقات فراجا، ایجاد امنیت مردم در این دوران بوده است.

    وی افزود: مردم هم در تامین امنیت شریک هستند و در شرایط مختلف از نظام دفاع می‌کنند و باید از این ظرفیت بزرگ برای حل مشکلات استفاده کرد. در این خصوص وجود تشکل‌های دینی و هیات ها مذهبی، ظرفیتی است که در سایر نقاط دنیا وجود ندارد و این از برکات نظام مقدس اسلامی است.

    استاندار خراسان رضوی بیان کرد: تکلیف ما علیه دشمن مشخص است و آن‌ها و ایادی آن‌ها را نیز به‌خوبی می‌شناسیم و این در حالی است که هر چه قدر هدف متعالی‌تر باشد، توطئه دشمنان نیز بزرگ‌تر و پیچیده‌تر می‌شود.

    نظری اضافه کرد: وجه مشترک ما و دشمن مردم هستند و آن‌ها می‌خواهند رابطه مردم را با نظام مقدس اسلامی با عملیات فریب و کار رسانه‌ای خراب کنند، بر همین اساس جایی که دشمن نتواند مردم را با خود همراه کند امکان پیروزی ندارد و علت موفقیت ما ، همراهی مردم با نظام بر اساس بصیرت و اعتقاد است.

    سعید کوشافر

     

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *