×
×
جدیدترین‌‌ها

دوستان مجرد؛ «آنتراکتی» برای دوری از تنش‌های «زندگی متاهلی»؟

  • کد نوشته: 51940
  • آبان 5, 1401
  • یک روانشناس، ارتباط با دوستان دوران مجردی را «آنتراکتی» برای تخلیه تنش‌های زندگی متاهلی عنوان و در عین حال تاکید کرد: پس از ازدواج ارتباط با دوستان دوران مجردی به منظور تخلیه روانی افراد لازم است اما به شرط آنکه همسر در جریان این ارتباطات باشد، این ارتباطات خللی به زندگی زناشویی وارد نکند و مغایر با اصول زندگی متاهلی نباشد.
    دوستان مجرد؛ «آنتراکتی» برای دوری از تنش‌های «زندگی متاهلی»؟

    نخست نیوز :دکتر محمد ابراهیم تکلو ، با بیان اینکه به طور کلی زندگی به ویژه پس از متاهل شدن سختی‌ها، مشکلات، تنش‌ها و چالش‌های زیادی دارد و از این رو «آنتراکت‌هایی» نظیر ارتباط با دوستان دوران مجردی برای تخلیه روانی افراد نیاز است، اظهار کرد: وقتی افراد با دوستان خود ارتباط می گیرند و حرف می زنند از نظر روانی حال خوبی پیدا می‌کنند. بنابراین این ارتباطات پس از ازدواج لازم است اما به شرط آنکه زمان، میزان و افرادی که پس از ازدواج با آنها ارتباط می‌گیریم در چارچوب و استانداردهای لازم باشند.

    وی ادامه داد: در چارچوب بودن ارتباط با دوستان دوران مجردی پس از ازدواج به این معنا است که این ارتباطات مغایر با زندگی زناشویی و متاهلی نباشند. برای مثال وقتی یک فرد متاهل در مهمانی که اغلب حضار آن مجرد هستند شرکت می کند و حضار در آن مهمانی نیز ممکن است رفتارهایی مغایر با زندگی متاهلی بروز می‌دهند، در واقع این فرد وارد ارتباطاتی خارج از چارچوب زندگی متاهلی شده است. به طور کلی افراد نباید به بهانه نیاز به ارتباط با دوستان دوران مجردی، چارچوبهای زندگی مشترک و زناشویی را شکسته و رفتارهایی مغایر با اصول زندگی متاهلی داشته باشند.

    تکلو تصریح کرد: میزان زمانی که برای دوستان دوران مجردی خود قرار می دهیم و نیز نحوه و چگونگی این ارتباط جزو موضوعاتی است که باید در دوران آشنایی و پیش از ازدواج با همسر در میان گذاشته شود. باید توافق همسر را در این رابطه قبل از ازدواج جذب کنیم تا با خیالی آسوده و در حد و اندازه‌ای که این ارتباط به زندگی زناشویی خللی وارد نکند، زمانی را با دوستان صرف کرد.

    این روانشناس با توصیه به اینکه زوجین حتما پس از ازدواج ارتباطات خود را با افرادی که دارای سلامت و بهداشت روان هستند ادامه دهند تا در زندگی مشترک با مشکلی مواجه نشوند، افزود: از جمله قواعد دوری از یکنواختی و تکراری بودن زندگی زناشویی همین ارتباط با دوستان دوران مجردی است. ما پس از ازدواج نیاز به ارتباطات و تعاملاتی داریم که یکی از این ارتباطات، تعامل با دوستان است. مدت زمانی که برای تعامل با دوستان قرار می دهیم نیز باید در حد تعادل باشد، چراکه طبیعتا نمی‌توان پس از ازدواج در حد و اندازه پیش از ازدواج با دوستان دوران مجردی ارتباط گرفت.

    تکلو همچنین یادآور شد که ارتباط با دوستان دوران مجردی اگر در حد معقول، در چارچوب و با اطلاع و توافق همسر باشد نه تنها برای افراد سازنده است بلکه حال خوب، سرزندگی و خوشحالی ناشی از این ارتباط به زندگی زناشویی نیز تزریق می‌شود.

    چه زمانی ارتباط متاهلین با دوستان مجرد ممنوع می‌شود؟
    وی همچنین تاکید کرد که افراد باید پس از ازدواج بیشتر زمان خود را با همسر سپری کنند و در وهله بعد می توانند زمانهای خالی خود را برای دوستان و ارتباطات شخصی صرف کنند.

    این روانشناس در عین حال این را هم گفت که بهتر است زوجین با دوستانی تعامل داشته باشند که آنها نیز متاهل‌اند تا این ارتباطات به طور خانوادگی شکل گیرد.

    تکلو در پایان سخنان خود با بیان اینکه به طور کلی پس از ازدواج بهتر است سنخیت و تناسبی را در ارتباطات خود رعایت کنیم و سعی داشته باشیم با افرادی ارتباط بگیریم که آنها نیز متاهل اند، اظهار کرد: البته نمی‌توان این قاعده کلی را مطرح کرد که باید پس از ازدواج، فقط و فقط با افراد متاهل رفت و آمد داشت و در ارتباط بود چراکه ممکن است افراد بنا به هر دلیلی امکان ازدواج نداشته و مجرد باشند اما در عین حال دوستان خوبی برای ما باشند. برخی از دوستان، دوستان قدیمی هستند که نمی‌توان رابطه با آنها را تنها به دلیل مجرد بودنشان قطع کرد. اگر در شرایطی حس کردیم دوستانمان کارها و رفتارهایی می کنند و یا ما را در موقعیت‌هایی قرا می دهند که مغایر با اصول و زندگی زناشویی است باید با آنها قطع رابطه کنیم.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *