×
×
جدیدترین‌‌ها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی:
شناخت رسانه یک مهارت برای مدیران است

  • کد نوشته: 49743
  • شهریور 10, 1401
  • آیین رونمایی از کتاب «رسانه‏ ی ایران، 110 نکته رسانه‌ای برای مدیران عالی‌رتبه» با حضور نویسنده اثر، رییس سازمان بسیج کشور، قاضی دادسرای دیوان عالی کشور، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی و مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری خانه تاریخ مشهد مقدس برگزار شد.
    شناخت رسانه یک مهارت برای مدیران است

    نخست نیوز : سیده بهجت موسوی مقدم – آیین رونمایی از کتاب «رسانه ‏ی ایران: 110 نکته رسانه‌ای برای مدیران عالی‌رتبه» با عباس محمدیان، رییس سازمان بسیج رسانه کشور؛ جواد جاوید نیا، قاضی دادسرای دیوان عالی کشور؛حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی؛ سید مهدی امیری، نویسنده اثر و محمد آصفی یزدی، مدیرعامل موسسه فرهنگی و هنری خانه تاریخ مشهد مقدس در کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد مقدس برگزار شد.
    در ابتدا حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی‌اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت: امروز شاهد رونمایی از کتاب «رسانه دولت» هستیم، کتابی که می‌توان آن را به‌نوعی بازوی فکری، فرهنگی و رسانه‌ای کارگزاران دولتی نظام جمهوری اسلامی ایران دانست.
    وی ضمن تبریک به نویسنده کتاب «رسانه ایران»، افزود:
    این کتاب دستاوردهای چندین ساله کار رسانه‌ای سید مهدی امیری است. این کتاب را می‌توان کتاب کار رسانه‌ای هر مدیری دانست که به نکات مهم و موردنیاز یک مدیر در حوزه رسانه به‌خوبی پرداخته‌شده است. به عقیده من هر مدیری برای موفقیت در حوزه رسانه باید یک نسخه از این کتاب را همراه خود داشته باشد و امیدوارم این کتاب که با قلمی نیک، نیتی خوش و فکری روشن به رشته تحریر درآمده است، موردتوجه مسوولین قرار گیرد.

    وی رسانه را یکی از ابزارهای مهم در ارایه خدمات به مسوولین دانست و اظهار داشت: همان‌طور که مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره‌کرده‌اند، شناخت و استفاده از ابزار رسانه یک مهارت برای مدیران است.
    در ادامه عباس محمدیان، رییس سازمان بسیج رسانه کشور بابیان اینکه امروز عصر انقلاب فناوری، رشد و نمو رسانه‌ها است، گفت: در تاریخ حیات بشری آنچه ماندگار بوده و هیچ جایگزینی برای آن تعریف‌نشده است، کتاب است. از صدر اسلام با نزول قرآن کریم تا به امروز هر آنچه در جهان اتفاق افتاده است همه رسانه‌ای بوده است. انقلاب ما رسانه‌ای و دین اسلام، دین رسانه‌ای بود. به‌عبارت‌دیگر از ظرفیت رسانه برای بیان و تبلیغ دین اسلام استفاده‌شده است.
    وی با اشاره به رکورد مطالعه در جامعه، تصریح کرد: باید به مساله کتاب وکتابخوانی و عوامل عدم پیشرفت در این حوزه توجه بیشتری داشته باشیم، عوامل را شناسایی و رفع کنیم. به‌طورقطع یکی از مهم‌ترین دلایل آن، فقر محتوایی است. در این برهه از زمان که رشد و شکوفایی اندیشه‌های نوین راداریم، استفاده از کتاب‌های نوین با توجه به پیشرفت‌ها یکی از عوامل موثر در افزایش سرانه مطالعه است.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *