×
×
جدیدترین‌‌ها

مهندس مستشاری
بجای دبیرستان،هنرستان بسازید

  • کد نوشته: 49633
  • مهر 8, 1400
  • مهندس مستشاری به مراکز آموزش های فنی و حرفه ای جفا شده است.
    بجای دبیرستان،هنرستان بسازید

    نخست نیوز : مجید خروشی – نخستین مجمع خیرین توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای کشور در حوزه مهارت آموزی در مشهد برگزار شد.
    مستشاری افزود: دغدغه داریم امروز بیش از ۲۶۰۰دانشگاه در کشور داریم اما خروجی آن در جامعه تاثیر گذار مثبتی ندارد و اغلب فارغ التحصیل آن در مشاغل غیر مرتبط با تحصیلات خود مشغول کار هستند. وی تصریح کرد:هم اکنون بیش از ۲۰هرار دبیرستان داریم معتقدم اگر همچنان دبیرستان بسازیم اسراف کرده این و این امر فعل حرام است.
    وی خاطر نشان کرد:برای فرار از هدر رفت نیروی انسانی باید به سمت تربیت و مهرت آموزی برای توسعه اقتصادی کشور حرکت کنیم.
    حمید مستشاری رییس هیات مدیره مجموعه توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای در نخستین نشست مجمع توسعه و ترویج آموزش های فنی حرفه ای یادآور شد:مدرک گرایی ضعف بزرگ مراکز آموزشی ماست دانشگاه باید در راستای توسعه مهارت آموزی حرکت کند و رشته های فنی و حرفه ای را افزایش دهیم.
    حداد سبزوار رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان نیز گفت:مهارت ذاتی نیست و اکتسابی است
    وی به مشکلات مراکز فنی و حرفه ای اشاره کرد و گفت: شناسایی استعدادها؛عدم بودجه و منابع مالی پایدار و همچنین مستهلک بودن تجهیزات فنی از مهمترین مشکلات این مراکز است که امیدواریم در این راستا تفکرو اندیشه ای نو اتخاذ شود. وی با اشاره به این که ۴۰درصد فارغ التحصیل آن بیکار هستند گفت: تقویت تولید؛پویایی وازایش امید در بین جوانان و همچنین جلوگیری از هدر رفت نیروی انسانی از مهمترین عملکرد توسعه مراکز فنی و حرفه ای است .
    وی تصریح کرد: ۱۵۰ هزار دانشجو همراه با ۱۱۰۰اسناد در مراکز فنی و حرفه ای مشغول فعالیت هستند با توجه به عمر مفید ۲۶ساله برای اساتید ما با کمبود نیروی فنی و متخصص روبرو هستیم ما نیاز به توسعه مهارت های جدید و تکنولوژی نوین می باشیم.
    در این نشست رحیمی نوخندان رییس سازمان فنی و حرفه ای استان از افتتاح و تاسیس نخستین مرکز فنی و حرفه ای در حاشیه شهر مشهور به کمک خیرین هم زمان با سالروز شهادت شهید سردار سلیمانی در مشهد خبر داد و گفت:تا پایان امسال مرکز تخصصی بازسازی رایانه ای به عنوان اولین مهارت آموزی تا پایان امسال افتتاح خواهد شد.
    وی از حضور فعال در دوازده ندامتگاه خبر داد
    مهندس شریف الحسینی در این جلسه گفت: برای تمام رده های سنی برنامه های آموزشی را در دستور کار قرار داده ایم و در مراکز آموزشی کار و دانش چهارکارگروه آموزش و پژوهش را برنامه ریزی و به اجرا گذاشتیم. اولین مرکز آموزش بانوان حاشیه شهر را همچنین در دستور کار قرار داده ایم. هم اکنون ۵۰۰ نیاز کاری و تخصصی را داریم که افراد متخصص و حرفه ای رانداریم. مراکز فنی و حرفه ای هم اکنون تجهیزات آموزشی را زیر نظر متخصصان می سازند و به سایر مراکز آموزشی به فروش می رسانند. شریف الحسینی مراکز آموزش فنی و حرفه ای از نظر اقتصادی به سمت خودکفایی حرکت کرده اند و بخشی از هزینه های جاری خود را از طریق ساخت محصولات اقتصادی و مورد نیاز سایر مراکز آموزشی تامین می کنند. شریف الحسینی خواستار تشکیل شورای عالی مهارت برای اجرای برنامه های جامع مهارت آموزی شد. از سال ۱۳۹۶مجمع توسعه و ترویج آموزش های فنی و حرفه ای آغاز به کار کرده است که هم اکنون ۳۰مجوز اشتغال را با همکاری دستگاه های مرتبط را تایید و صادر شده است. شریف الحسینی همچنین از اجرای طرح همیار با همکاری صنایع استان خبر داد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *