×
×
جدیدترین‌‌ها

ارسال بیش از ۱۱۰۰ اثر به جشنواره مطبوعات و رسانه آیات

  • کد نوشته: 4949
  • اردیبهشت 1, 1400
  • چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات که از بهمن ‏پارسال آغاز به کار کرده بود، با دریافت بیش از هزار و ۱۰۰ اثر از شرکت ‏کنندگان به کار خود پایان داده و از امروز وارد مرحله داوری می ‏شود.
    ارسال بیش از ۱۱۰۰ اثر به جشنواره مطبوعات و رسانه آیات

    به گزارش نخست نیوز ؛ به نقل از روابط عمومی جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات، آقای جواد نصیری، دبیر چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات، با بیان این مطلب گفت: از زمان اعلام فراخوان برای حضور علاقه‏‌مندان و به ویژه همکاران مطبوعاتی، خبرگزاری ‏ها و دیگر رسانه ‏ها در این جشنواره، و با تمدید مهلت ارسال آثار، در حال حاضر سامانه ورودی توسط گروه فنی بسته شده و صرفاً امکان ویرایش برخی نقص ‏ها با هماهنگی دبیرخانه وجود دارد.
    وی افزود: با هماهنگی دقیقی که تلاش کردیم در دبیرخانه وجود داشته باشد، به صورت روزانه از طریق سامانه جشنواره با شرکت‏ کنندگان در تماس بودیم و نکات احتمالی از نقص‏‌ها و ارسال اشتباه آثار در بخش ‏های مختلف را تذکر می ‏دادیم که در مرحله داوری کمترین ایراد را داشته باشیم.
    دبیر چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات تصریح کرد: در دوره تمدید زمان فراخوان جشنواره، از طریق تلفن و پیامک با تعدادی از شرکت ‏کنندگان که ثبت نام کردند، ولی اثر خود را ثبت نکرده بودند، تماس گرفتیم تا هرچه زودتر کار خود را در سامانه نهایی کنند.
    آقای نصیری گفت: با این وصف و تلاشی که در دبیرخانه و استان میزبان یعنی اداره‏کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان انجام گرفت، موفق شدیم رکورد دریافت آثار در جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات را جابجا کنیم و بدین ترتیب دریافت این تعداد اثر در دوره‏های پیشین این جشنواره یک موفقیت بی‏نظیر محسوب می‏شود.
    وی ضمن تشکر و قدردانی از همه سازمان‏ ها، رسانه‏‌ها و افرادی که در این حوزه به کمک جشنواره آمدند، افزود: بیش از هزار و صد اثر در ۱۲ رشته این جشنواره شامل ۶ رشته بخش اصلی و ۶ رشته بخش ویژه _ که برای اولین بار در این جشنواره برگزار شد _ دریافت شده است که به نظرم برای یک جشنواره کاملاً تخصصی با موضوع قرآن کریم، عدد بسیار خوبی ارزیابی می‏ شود.
    دبیر چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات گفت: کار داوری آثار نیز در همین سامانه جشنواره انجام می ‏شود و تمام شرکت ‏کنندگان می ‏توانند از طریق رمز عبور خود هر لحظه نتایج داوری را دنبال کنند.
    آقای نصیری درباره داوران جشنواره نیز تصریح کرد: داوران همگی از استادان به‏ نام حوزه مطبوعات و رسانه هستند و در هر رشته یک داور مجزا کار بررسی آثار را انجام می‏ دهد، همچنین در بخش ویژه جشنواره نیز (حوزه تولیدات چندرسانه ‏ای) داوران باتجربه ‏ای کار ارزیابی آثار را انجام خواهند داد.
    وی ادامه داد: برای اینکه داوران محترم در زمان بررسی آثار، کار خود را با نظر آزاد و بدون فشار به انجام برسانند ما از اعلام اسامی آن‏ها خودداری کردیم و همینطور در سامانه نیز داوران هنگام بررسی آثار، نام صاحب اثر را نمی‏ بینند و فقط یک کد سیستمی برای آن‏ها نمایان می‏ شود.
    دبیر چهارمین جشنواره ملی مطبوعات و رسانه آیات در پایان درباره مراسم اختتامیه جشنواره نیز گفت: با توجه به شرایط قرمز شیوع کرونا در اغلب نقاط کشور و ممنوعیت برگزاری هرگونه برنامه و مراسم، با نظر مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان تصمیم گرفتیم برنامه اختتامیه را در قالب یک فایل تصویری کوتاه شامل ارائه گزارش عملکرد جشنواره و معرفی نفرات برگزیده، تولید و در موعد مشخص که در همین ماه مبارک رمضان است، منتشر کنیم.
    یادآور می ‏شود، فراخوان ویژه این جشنواره از روز ۱۴ بهمن، همزمان با برگزاری نشست خبری تشریح برنامه‏‌های جشنواره با حضور عبدالهادی فقهی‏ زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فرشید فلاح، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و نیز مرتضی خدمتکار مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلان عمومی شد.
    این جشنواره در دو بخش اصلی و ویژه برگزار می ‏شود که بخش اصلی شامل رشته ‏های سرمقاله و یادداشت، گزارش (خبری یا توصیفی)، مصاحبه، خبر، تیتر و عکس است و نیز در بخش ویژه با موضوع تولیدات چندرسانه ‏ای در موضوع قرآن کریم، رشته ‏های پویانمایی، موشن ‏گرافیک، پادکست، اینفوگرافیک، پوستر و نماهنگ را دربر می‏ گیرد.
    علاقه‏‌مندان آثار تولیدی خود را از طریق نشانی سایت ayat.farhang.gov.ir برای دبیرخانه ارسال کردند.
    همچنین جوایز در نظر گرفته برای نفرات اول هر رشته بخش اصلی شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۴۰ میلیون ریال، نفرات دوم هر رشته بخش اصلی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۳۰ میلیون ریال، نفرات سوم هر رشته بخش اصلی، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۲۰ میلیون ریال و نیز نفرات برتر بخش ویژه، تندیس جشنواره، لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ ۵۰ میلیون ریال است.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *