×
×
جدیدترین‌‌ها

اختتامیه جشنواره واژه و فقر در معرفی برترین ها

  • کد نوشته: 36408
  • اسفند 27, 1400
  • آیین اختتامیه چهارمین «جشنواره کشوری واژه» ۲۷ اسفند ماه در آخرین روزهای قرن و هم زمان با گرامی داشت جشن میلاد حضرت مهدی (عج)در سالن اجتماعات جهاد دانشگاهی مشهد در حالی پایان یافت که هیات داوران در بسیاری از بخش ها نفرات برتر را معرفی نکردند.
    اختتامیه جشنواره واژه و فقر در معرفی برترین ها

     نخست نیوز : خروشی- بر اساس این گزارش در ابتدای این مراسم گزارشی از برگزاری جشنواره؛کمیته داوران و موضوعات جشنواره ارایه شد.
    در این جشنواره رقابت هابا موضوعات فاطمیه و مهدویت در ۵بخش داستان نویسی؛قطعه ادبی؛عکاسی ، تولید کلیپ و عکس نوشته با هدف توجه هنرمندان به مهدویت و معنویت برگزار شد.
    در این جشنواره متاسفانه برخی از داوران حضور نداشتند و مجری برنامه به معرفی و نقد بررسی داوری در بخش های مختلف پرداخت.
    در بخش معرفی نفرات برتر قطعه ادبی کمیته داوران مرکب از یاسین حجازی،سید اکبر میر جعفری و جواد نعیمی هیچ فردی را شایسته معرفی برگزیده نداستند و معتقد بودند فقر مطالعاتی در میان شرکت کنندگان به چشم آمد بنابر این پیشنهاد می کنیم کتب امان نامه را بخوانند
    در بخش داستان کوتاه همین قصه تکرار شد و عنابستانی به عنوان تنها داور این بخش کوثر مراد پور دشتکی را به عنوان نفر سوم برگزید (مبلغ ۱۰ میلیون ریال هدیه نفر سوم اهداء شد)
    در بخش فیلم و کلیپ به داوری همدرسی و محمد امین پور احمدی هیچ اثری به لحاظ ساختاری ،کیفی و محتوا در حد ایده آل معرفی نشد و بابت تلاش در جهت انتقال مفاهیم فاطمیه و مهدویت مهدیه جعفری،محمد سجاد کاشانی و محمد علی شیوخی تقدیر نامه جشنواره را دریافت کردند.
    در بخش عکاسی که به داوری محمد گیلانی فر،امین خسروشاهی و جعفر کبوتری هیچ اثری رابه عنوان رتبه اول معرفی نکردندودر نهایت نگین خدابخش پور وفاطمه مقتدررا به ترتیب به عنوان رتبه دوم و سوم معرفی کردند.
    در بخش عکس نوشته به داوری مجید فکری با ارفاق الهام حمیدی را به عنوان نفر برتر معرفی کرد .فاطمه شیروانی و محدثه احمدی به صورت مشترک دوم شدند و فرحناز عرف نسب رتبه سوم چهارمین دوره جشنواره واژه را کسب کرد.
    در این مراسم باغگلی معاون فرهنگی شهرداری با اشاره به توجه هنرمندان به موضوعات روز جهان گفت:دشمن ورقیب ما با الگوهای نو وارد میدان شده است د باید ابزارهای جدید نو را برای مقابله بیاموزیم.
    وی همچنین با اشاره به تاریخچه مدرنیسم و تاثیرات دین در زندگی و رویکرد متفاوت در جریان های اعتقادی گفت: معتقدم انسان به شدت به معنویت نیاز دارند.
    وی به ۳جبهه دین باوران؛ملحدان و معنویت های سکولار اشاره کرد و گفت:مهمترین ابزار مقابله مخاطب شناسی؛رفتار شناسی و درک شیوه های مدرن و ارایه و برخورد علمی و منطقی با مخاطبان است.
    باغگلی به تز دکترا خود با موضوع معنویت های دینی و معنویت های نو پدیددر جهان اشاره کرد و یاد آور شد: معنویت های نوظهور با هدف توسعه وجودی فرا روندی را طی می کنند و ضروری است رفتارهای مقابله را فرا بگیریم.
    معاون فرهنگی شهرداری در این مراسم به دعوت عمومی مردم به اسلام آوردن توسط حضرت محمد (ص)اشاره کرد و خاطر نشان کرد: حضرت رسول اکرم با زیستن در میان مردم و تعامل مهر ورزانه فضای عمومی جامعه را برای همراهی و ایمان آوردن آماده کرد ، مردم دلسوزی،حلم،صبر و بردباری را در صحبت و گفتار تجربه نکردند بلکه در زیست پیامبراکرم (ص) تجربه کردند.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *