×
×
جدیدترین‌‌ها

صدراعظم آلمان:
هزینه حمله به اوکراین برای روسیه سنگین خواهد بود

  • کد نوشته: 32711
  • بهمن 19, 1400
  • صدراعظم آلمان با تاکید براینکه کشورش برای اوکراین تسلیحات کشنده و مرگبار ارسال نخواهد کرد مسکو را در خصوص هرگونه حمله به اوکراین تهدید کرد و گفت: هزینه تهاجم نظامی به اوکراین برای روسیه، بسیار سنگین تمام خواهد شد.
    هزینه حمله به اوکراین برای روسیه سنگین خواهد بود

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از خبرگزاری تاس، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان پیش از سفر به واشنگتن و دیدار رسمی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در فرودگاه برلین گفت: گفت: دولت برلین مدت‌هاست که یک روند واضح و مشخص را دنبال کرده است؛ ما هرگز تسلیحات مرگبار و کشنده برای مناطق بحران‌زده تامین نمی‌کنیم و در نتیجه چنین تسلیحاتی برای اوکراین ارسال نخواهد شد.

    وی تاکید کرد: آنگلا مرکل، صدراعظم سابق آلمان به این روند متعهد بود و این کار درست بوده و درست خواهد بود.

    نظرسنجی‌ها حاکی از آنند که اکثر آلمانی‌ها با موضع‌گیری دولت در این خصوص موافق هستند.

    شولتس افزود: وظیفه من این است که آنچه را که به نفع مردم آلمان است انجام دهم و در این خصوص دیدگاه شهروندانمان مهم است.

    وی از پاسخ دادن به سوالی درباره استقرار نیروهای آلمانی بیشتر در کشورهای بالتیک اجتناب کرد.

    با این حال گفت: روسیه باید بداند که در صورت تهاجم نظامی به اوکراین باید هزینه اش را نیز بپردازد؛ تاکنون گفتگوهایی میان روسیه و آمریکا و نیز میان ناتو و روسیه و همین طور در قالب سازمان امنیت و همکاری اروپا وجود داشته است. طبیعی است که آلمان و فرانسه تلاش می‌کنند تا در قالب گروه “نرماندی”، میان آلمان، فرانسه، روسیه و اوکراین، دیدارهایی وجود داشته باشد.

    وی افزود: ما در مورد عملکردمان بابت آنچه که به مسائل دفاعی در ناتو یا در اروپا و اتحادیه اروپا و در کل، در قاره اروپا مربوط می‌شود، بسیار دقیق هستیم. کشور ما، هزینه بالایی را به همین منظور تاکنون متقبل شده است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت ما این مشارکت نظامی مان (در ناتو) را ظرف سال‌های گذشته به طور گسترده‌ای، توسعه داده ایم و این تلاش حتی به زمانی که من وزیر دارایی آلمان بودم، مربوط می‌شود و ما این سیاست را همچنان دنبال خواهیم کرد.

    شولتس گفت: ما از استقرار نظامیان ناتو در مرزهای کشور لتونی حمایت می‌کنیم و همزمان سال‌های بسیاری است که به طور گسترده، اوکراین را به لحاظ مالی مورد حمایت قرار داده ایم.

    شولتس بار دیگر برنامه های سفرش به برلین و دیدراهایش با گیتاناس نوسدا، رئیس‌جمهوری لیتوانی، کایا کالاس، نخست وزیر استونی و کریسیانیس کارینز، نخست‌وزیر لتونی را اعلام کرد. صدراعظم المان اشاره کرد که هماهنگی اقدامات با این کشورها و نه از طریق رسانه‌های جمعی بسیار مهم است.

    برلین مخالف تامین تسلیحات برای کی‌یف است اما به شدت از سوی شرکایش در اتحادیه اروپا به ویژه لهستان و کشورهای حوزه بالتیک و همچنین آمریکا تحت فشار است چرا که آنها از برلین می‌خواهند تا پیام شفافی به مسکو برساند. برخی از سیاستمداران اوکراینی آلمان را به “خیانت به دوستانش” متهم کرده‌اند. روزنامه زوددویچه سایتونگ  روز جمعه گزارش داده بود که سفارت اوکراین در برلین یک پیام شفاهی به همراه لیستی از تسلیحاتی که کی‌یف می‌خواهد به وزارت امور خارجه آلمان داده است.

    اخیرا رسانه‌های غربی و اوکراینی ادعاهایی را درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین منتشر کرده‌اند. دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین این بیانیه‌ها را به عنوان اظهاراتی “پوچ و بی‌پایه و اساس” محکوم کرده و تاکید دارد که هدف آنها تشدید تنش‌هاست. وی تاکید کرد که روسیه هیچ تهدیدی برای هیچ کسی نیست.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *