×
×
جدیدترین‌‌ها

وزیر خارجه لبنان:
باید با سلاح حزب‌الله “مدبرانه” برخورد شود

  • کد نوشته: 32087
  • بهمن 13, 1400
  • وزیر خارجه لبنان در گفت‌گو با رسانه‌های کویت به صحبت درباره سلاح حزب‌الله لبنان پرداخت.
    باید با سلاح حزب‌الله “مدبرانه” برخورد شود

    به گزارش نخست نیوز ، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، عبد الله بوحبیب، وزیر خارجه لبنان که درحال حاضر در کویت به سر می‌برد در گفت‌وگو با رسانه‌های این کشور و در پاسخ به سوالی درباره سلاح حزب‌الله اظهار کرد: ملت لبنان یک ارتش می خواهند و اشغالگری اسرائیل مقاومت را به ما تحمیل کرده است. لبنان معمولاً به قطعنامه‌های بین‌المللی پایبند است و تعهدات بین المللی خود را اجرا می کند، اما باید با این موضوع (سلاح حزب‌الله) عاقلانه و مدبرانه برخورد شود؛ چراکه برخی از تعهدات و تصمیمات از یک سو مستلزم گفت‌وگو و تفاهم داخلی و از سوی دیگر تفاهم خارجی هستند.

    وی افزود: امیدواریم در اینجا برادران عرب در برخورد و تعامل با این موضوع در کنار ما باشند و اجرای قطعنامه‌های بین‌المللی معمولاً زمان‌بر است، برای مثال قطعنامه ۴۲۵ شورای امنیت پس از دو دهه اجرا شد و قطعنامه شماره ۲۴۲ تاکنون اجرا نشده است.

    بو حبیب ادامه داد: بسیاری از تصمیمات اجرایی نشد و هنوز رسیدگی به این تصمیم به همراه برادران آغاز نشده است و باید به آن رسیدگی کنیم.

    وی درباره بهبودی روابط کشورش و اعضای شورای همکاری خلیج فارس نیز گفت: لبنان روی تلاش‌های کویت برای پایان دادن به مناقشه عربی با لبنان حساب می‌کند.

    این مقام لبنانی همچنین تاکید کرد: “میانجیگری عربی بسیار بهتر از مداخله خارجی برای پایان دادن به اختلافات میان برادران و بازگرداندن امور به روال عادی است.”

    وزیر خارجه لبنان شنبه به منظور ارائه پاسخ رهبری کشورش به ابتکارعمل پیشنهادی کویت برای بحران اقتصادی لبنان و همچنین بحران در روابط با اعضای شورای همکاری خلیج فارس به کویت سفر کرد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *