×
×
جدیدترین‌‌ها

با حضور کتابداران اداره کل کتابخانه های استان خراسان رضوی انجام شد؛
تبیین آثار و سیر مطالعاتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشست مبنا

  • کد نوشته: 30425
  • دی 25, 1400
  • با حضور کتابداران اداره کل کتابخانه های استان خراسان رضوی، آثار و سیر مطالعاتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشست تخصصی مبنا تبیین شد.
    تبیین آثار و سیر مطالعاتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در نشست مبنا

    علی اربابنخست نیوز

    نشست تخصصی مبنا با موضوع « آشنایی با آثار و سیر مطالعاتی مرتبط به رهبر معظم انقلاب اسلامی» صبح امروز به همت دفتر نمایندگی حفظ و نشر آثار حضرت آیت ا…العظمی خامنه ای(مدظله العالی) درکتابخانه امام خمینی(ره) مشهد برگزار شد.
    در این نشست حجت الاسلام و المسلمین صلح میرزایی؛ مسئول نمایندگی قم موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی با معرفی آثار مختلف و برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری به تبیین سیر مطالعاتی ایشان در زمینه های مختلف پرداخت.
    وی در جمع کتابداران اداره کل کتابخانه های استان خراسان رضوی و همچنین حضور مجازی کتابداران سراسر کشور به تحقق اهداف هر جامعه با هم افقی مردم با ولی جامعه پرداخت که برای آن باید کتاب ها و بیانات ایشان را دنبال کرد.
    وی ترویج کتاب‌خوانی را امر مهمی عنوان کرد و گفت: باید بدانیم ترویج برخی از کتاب ها حیاتی است. وی تطبیق نظام محاسباتی و عمل منطبق بر اوامر ولی امر جامعه را حایز اهمیت دانست و گفت: دو راه برای رسیدن به نظام محاسباتی وجود دارد که مطالعه آثار قلمی، بیانات و پیگیری مستمر و دقیق تمام بیانات رهبری و پیام های ایشان از جمله این راه ها هستند.
    مسئول نمایندگی قم موسسه پژوهشی فرهنگی انقلاب اسلامی با بیان ابعاد شخصیتی رهبر معظم انقلاب در چهار بخش اخلاقی و اجتماعی، رهبری و مدیریتی، جهادی و مبارزاتی و علمی به معرفی آثار برجسته ایشان مانند «خون دلی که لعل شد» شامل تجربیات و خاطرات مقام معظم رهبری، «شرح اسم» و «حدیث آفتاب» و سه کتاب «روایت رهبری»، از «نیمه خرداد» و «فتنه تغلب» در زمینه رهبری و مدیریتی مقام معظم رهبری پرداخت.
    وی افزود: شخصیت علمی دیدگاه معظم له را می توان در کتاب «طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن کریم» دید که ویژگی های ممتازی دارد و ایشان سه جلد شرح نهج البلاغه دارند که به منشور حکومت علوی ، شرح نبوت و راه روشن مدیران می پردازد.
    صلح میرزایی گفت: ایشان در ابتدای درس خارج تا کنون هزاران حدیث را شرح کرده اند که در چند کتاب مختلف گردآوری شده است و کتاب «حماسه امام سجاد(ع)» یکی از شاهکارهای مقام معظم رهبری است و اثر«فلسطن» تنها کتابی است که در سازمان ملل به نمایش درآمده است.
    در ابتدای این جلسه نیز حجت الاسلام سبزیان؛ مدیر کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی به بیان دو ضرورت شکل‌گیری امامت و امت بر اساس بیانیه گام دوم پرداخت و در همین راستا رسیدن به تمدن نوین اسلامی را نیازمند به نقشه راه مطرح کرد و گفت: کتاب یکی از عوامل مهم برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی است و شکل گیری تمدن نوین اسلامی از مسیر کتاب خوانی عبور می کند چون همه اینها نیاز به کتابخوانی دارد و تفسیر ما از کتابداران افسران جبهه فرهنگی هستند که هم خود باید بخوانند و هم ترویج دهند.

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *