×
×
جدیدترین‌‌ها

تندیس «شهید سلیمانی» در میدان شهدا نصب می‌شود

  • کد نوشته: 29395
  • دی 13, 1400
  • به گزارش نخست نیوز ، در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها،‌سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با عطر حضور یک شهید گمنام جلا یافت و در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و دیگر هم‌رزمان شهیدش، با شهدا و آرمان های […]

    تندیس «شهید سلیمانی» در میدان شهدا نصب می‌شود

    به گزارش نخست نیوز ، در آستانه دومین سالگرد شهادت سردار دل‌ها،‌سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، نوزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد با عطر حضور یک شهید گمنام جلا یافت و در این جلسه اعضای شورای اسلامی شهر مشهد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی و دیگر هم‌رزمان شهیدش، با شهدا و آرمان های انقلاب تجدید بیعت کردند.

    اعضای شورای اسلامی شهر مشهد در این جلسه به بررسی طرح دوفوریتی طراحی و نصب یادمان فاخر سردارشهید سپهبدقاسم سلیمانی پرداختند.

    سیدحسین علوی مقدم، رئیس کمیسیون ویژه ورزش وجوانان به عنوان پیشنهادکننده این طرح، با تأکید بر لزوم نصب المانی از شهیدحاج قاسم سلیمانی در یکی از میدان های محوری شهر مشهد، گفت: سردار شخصیتی فراملی است و سردار مقاومت و حامی مظلومان شناخته می شود و لازم است که در راستای تکریم شهدای بین المللی مقاومت کار ویژه ای در میدان شهدا به عنوان یکی از شریان های اصلی شهر انجام شود که پیشنهاد ما در دومین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، در فاز اول طراحی و نصب 5قاب طرح برجسته و در فاز دوم طراحی و نصب تندیسی متناسب با شأن و جایگاه سردار دل ها همراه وصیت نامه ایشان در عرصه میدان شهداست تا این میدان به هویتش بازگردد.

    پس از تصویب دوفوریت این طرح، مهدی ناصحی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر، با بیان اینکه طراحی پوسته میدان شهدا در کارگروه سیما و منظهر شهری شورای اسلامی شهر در حال پیگیری است، گفت: لازم است در طرح هایی که به سیمای این میدان مربوط است، با کارگروه همکاری و هم فکری شود. اکنون گروهی از کارشناسان زبده مأمور طراحی میدان شده اند و تقاضا داریم که موارد این چنینی مثل نصب المان و… از یک کانال و با هماهنگی این کارگروه دنبال شود.

    حجت الاسلام حسن منصوریان، رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد، با بیان اینکه میدان شهدا پیوست فرهنگی دارد، افزود: نصب این المان باید به عنوان جزئی از کل پیوست فرهنگی میدان شهدا در نظر گرفته شود و به عنوان یکی از بسته های هویتی تعریف شده برای این میدان باشد، نه چیزی جدا از آن.

     

     

    طرح هویتی میدان شهدا به روزرسانی شود

    حمید ضمیری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر مشهد نیز پیشنهاد به روزرسانی طرح هویتی میدان شهدا را مطرح کرد و گفت: با توجه به اینکه پیوست فرهنگی و طرح جامع هویتی میدان شهدا موجود است، بهتر است شهرداری مکلف شود تا ظرف 3ماه طرح جامع هویتی میدان شهدا را تهیه یا به روزرسانی کند و به شورای اسلامی شهر ارائه دهد.

    یوسف اسماعیل زاده، معاون هنری سازمان فرهنگی واجتماعی شهرداری مشهد، با بیان اینکه طراحی و نصب این المان جزئی از پیوست فرهنگی میدان شهداست، ادامه داد: میدان شهدا هم مصوبه و هم پیوست فرهنگی دارد و اگر قرار به نگارش طرح هویتی جدید باشد، بیشتر از 3ماه زمان لازم دارد.

    درنهایت پیشنهاد ضمیری با 12رأی به تصویب رسید. ضمن اینکه کلیات و تبصره های طرح طراحی و نصب یادمان فاخر سردارشهیدسپهبد حاج قاسم سلیمانی با رأی اکثریت اعضا به تصویب رسید.

     

     

    5معبر فرعی به نام شهدا

    در ادامه اعضای شورای اسلامی شهر مشهد به لایحه نام گذاری 5خیابان به نام شهدای گران قدر رأی مثبت دادند تا معبر فرعی 22بهمن4.17 به نام شهیدعلی اکبر اکبری، معبر فرعی شهیدرجایی33.1 در بولوار شهیدرجایی طرق به نام شهیدسیدجلال بهبودی، معبر فرعی شهیدرفیعی12 به نام شهیدمحمدعلی نیک نامی، معبر فرعی شهیدان بختی یک واقع در خیابان شهیدفلاحی8 به نام شهیداسحاق عادل خواه و معبر فرعی فارغ التحصیلان14 به نام شهیدجلال موفق یامی نام گذاری شود.

     

     

    اعضای کمیسیون زنان و خانواده انتخاب شدند

    در این جلسه فاطمه سلیمی، ایمان فرهمندی، مهدی ناصحی، حسن کریمدادی و موسی الرضا حاجی بگلو به مدت یک سال به عضویت کمیسیون زنان و خانواده درآمدند.

    همچنین در این جلسه حسین علوی مقدم به عنوان فرمانده پایگاه بسیج شهرداری و شورای اسلامی شهر مشهد انتخاب شد.

    نوشته های مشابه

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *